LindsayR Geplaatst 18 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 April, 2012 Nee maar vriend doet wel rare dingen met die bandenspanning. Hoe harder de band hoe minder grip je hebt. Als vriend een beetje autoliefhebber zou zijn zou hij dat weten en je zo niet op pad sturen. Vandaar. Jaja mijn vriend is wel degelijk een auto liefhebber, en daarbij ben ik er vandaag mee bij de dealer geweest. Mag toch aannemen dat hun dat dan ook gecontroleerd hebben niet ? Quote
Smart Geplaatst 18 April, 2012 Geplaatst 18 April, 2012 Dank je voor je antwoord. Ik zal dit zeker na gaan vragen de eerst volgende keer dat ik bij de dealer ben. Groetjes LIndsay De eerstvolgende keer? Ik zou er zeker niet té lang mee wachten....banden z.s.m. terugbrengen op de juiste spanning is het devies! Ik krijg echt het gevoel dat het allemaal niet zooooo belangrijk is! Quote
smetjesmee Geplaatst 18 April, 2012 Geplaatst 18 April, 2012 Jaja mijn vriend is wel degelijk een auto liefhebber, en daarbij ben ik er vandaag mee bij de dealer geweest. Mag toch aannemen dat hun dat dan ook gecontroleerd hebben niet ? Hoi LindayR. Ook ik las met verwondering over de bandenspanning van 3,5 bar. Als er effectief zoveel druk op de banden zat kan dat tot rare situaties leiden. Heb je bij je bezoek aan de dealer vandaag gevraagd om de bandenspanning te controleren? Als dat niet zo was zou ik er morgen direct voor kijken! Aan ieder deftig tankstation staat wel een toestel om je banden mee te blazen. Zeker doen! Quote
Neo Geplaatst 19 April, 2012 Geplaatst 19 April, 2012 Wanneer de band te hard staat, staat hij bol en heeft enkel het middelste deel van het loopvlak contact met de weg. Zo snel mogelijk je banden op de juiste spanning brengen! Quote
jutter Geplaatst 19 April, 2012 Geplaatst 19 April, 2012 8 jaar. Hoezo ? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar dan weet je toch echt wel hoe een auto hoort te remmen. Als het volgens jouw gevoel niet goed is dan is het niet goed! M.a.w. laat je niet van de wijs brengen door de dealer. Ga anders naar een andere garage voor een second opinion. Succes! Quote
bigmac Geplaatst 19 April, 2012 Geplaatst 19 April, 2012 Niet verkeerd bedoeld hoor, maar dan weet je toch echt wel hoe een auto hoort te remmen. Nou, ik kan me voorstellen dat iemand geen ervaring met ABS-remmen heeft. Dit is ook mijn eerste ABS-geremde auto en ik kwam er deze winter bij flink remmen in de sneeuw achter hoe dat voelt (ik had wel meteen door dat dat de ABS was). Quote
jutter Geplaatst 19 April, 2012 Geplaatst 19 April, 2012 Nou, ik kan me voorstellen dat iemand geen ervaring met ABS-remmen heeft. Dit is ook mijn eerste ABS-geremde auto en ik kwam er deze winter bij flink remmen in de sneeuw achter hoe dat voelt (ik had wel meteen door dat dat de ABS was). Ik zou er in de eerste instantie maar niet vanuit gaan dat het de ABS zou zijn. Je praat hier wel over de remmen en dan moet je wel heel voorzichtig zijn met je/mijn/onze uitspraken. Mijn advies is dan ook; even naar een andere garage voor een second opinion. Quote
LindsayR Geplaatst 21 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 April, 2012 Ik zou er in de eerste instantie maar niet vanuit gaan dat het de ABS zou zijn. Je praat hier wel over de remmen en dan moet je wel heel voorzichtig zijn met je/mijn/onze uitspraken. Mijn advies is dan ook; even naar een andere garage voor een second opinion. Nou ik heb voorheen 5 jaar in een Ssang Yong Korando gereden, en daarvoor in een Citroën Berlingo, en die rijden toch wel ff anders dan een Kia. Dus misschien dat ik het toch inderdaad niet gewend ben. Quote
xtra40 Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Nou ik heb voorheen 5 jaar in een Ssang Yong Korando gereden, en daarvoor in een Citroën Berlingo, en die rijden toch wel ff anders dan een Kia. Dus misschien dat ik het toch inderdaad niet gewend ben. ja ik denk dat je wel degenlijk een storing hebt in je A.B.S systeem als je dit hebt bij recht uit rijden en je remt dan mag dit niet optreden met droog weer het vervelende voor de garage is dat een ingreep van je A.B.S systeem niet alsfout word beschouwd het systeem doet wat hij moet doen als het ziet dat er een wiet blokkeeerd en dat is de rem lossen en er meteen weer op zetten vandaar dat jij het gevoel hebt dat je op ijs rijd en ook dat ratelende geluid ik zou toch even overleggen met de garage wat je er het beste mee aan kan doen als ik mijn A.B.S in werking wil zetten dan moet ik heel erg hard me best doen en ik test met regelmaat dit zoort systeemen (en bandespaning heeft daar bijna geen invloed op of het verschil moet echt heel erg veel zijn ) let er ook eens op of je het meer hebt als het droog is of als het regent dat zijn dingen waar je garage ook wat aan hebt hoe meer details hoe beter Quote
Presiozo Geplaatst 28 April, 2012 Geplaatst 28 April, 2012 Ik mag toch aannemen dat het nu wel opgelost is ? of in ieder geval duidelijk is wat het probleem is/was. en dat de bandenspanning op 22 april weer op normale hoogte is gebracht. Quote
LindsayR Geplaatst 2 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2012 Ik mag toch aannemen dat het nu wel opgelost is ? of in ieder geval duidelijk is wat het probleem is/was. en dat de bandenspanning op 22 april weer op normale hoogte is gebracht. De bandenspanning is in ieder geval zoals die hoort te zijn, maar wat nu het probleem is geweest is nog onduidelijk. In de garage hebben ze niks kunnen vinden, en het probleem heeft zich ook niet meer voorgedaan. Maar ik ga volgende week even overleggen bij de dealer zoals Xtra40 aangeeft over hoe en wat nu. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.