xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2012 Geplaatst 6 Maart, 2012 ik kreeg vandaag mijn silver kleurige R.A.W lampen binnen voor in de koplampen en wilde deze dus even vervangen nou laat dat even maar weg om dat ik niet weet of iemand zelf ook een poging wil wagen of al heeft gewaagt dit zelf te doen heb ik maar wat fotos met me telefoon genomen om dit met jullie te delen zo dat jullie zijn voor bereid op wat gaat komen want het lampje gaat schuil achter een mooie ophang rek van de radiateur zie foto 1 en 2 om bij het lampje te kunnen komen staat in de gebruikers handleiding gewoon domweg demonteer de voor bumper en demonteer daarna de koplamp unit dit is niet helemaal nodig maar er moet wel het een en ander worden los gehaald bijna alles zit gelukig met drukkers vast die je een heel klein beetje moet op wippein het midden en darna kun je ze in zijn geheel weg halen zie foto 3 voor voorbeeld dit is alles wat hij omhoog moet om weg te kunnen halen als eerste haal je de zwarte afdek plaat los zie foto 4 druk nu die plaat naar achter zo als op de foto is te zien dan komen de pootjes tevoor scijn en kan je deze omhoog drukken en de plaat weg trekken dan zitten er onder die plaat nog meer drukkers die je moet verwijderen zie foto 5 nu kun je de gril een stukje op tillen en en aan de kant trekken nu nog even de twee M6 boutjes los halen waar de koplamp mee vast zit geschroeft aan de wagen zie foto 6 en 7 hier zijn de bouten al op verwijderd als je nu de gril een beetje naar voren trekt en daarne voorzichtig de koplamp recht naar voren trekt klik je deze los en kan je hem er net voorzichtig langs trekken zie foto 8 nu pas heb je ruimte genoeg om het lampje er uit te draaien zie foto 9 en als je dan in omgekeerde volgorden alles weer terug monteerd dan iet het er weeruit als op foto 10 ik hoop dat het een beetje duidenlijk is ze hebben in elk geval er voor gezorgt dat je er goed slecht bij kan in elk geval veel sleutel plezier Quote
Derrek Geplaatst 6 Maart, 2012 Geplaatst 6 Maart, 2012 Zal wel domme vraag zijn, maat wat zijn eigenlijk R.A.W. lampen? Quote
xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2012 Zal wel domme vraag zijn, maat wat zijn eigenlijk R.A.W. lampen? domme vragen zijn er niet vind ik maar het is een afkorting voor Richting Aan Wijzer lamp Quote
Derrek Geplaatst 6 Maart, 2012 Geplaatst 6 Maart, 2012 Oh. Maar had je dan niet meteen oranje LED-lampen in kunnen zetten? Die gaan veel langer mee en dan hoef je hem wellicht nooit meer te vervangen. Quote
Sprtage Geplaatst 6 Maart, 2012 Geplaatst 6 Maart, 2012 Oh. Maar had je dan niet meteen oranje LED-lampen in kunnen zetten? Die gaan veel langer mee en dan hoef je hem wellicht nooit meer te vervangen. Ik ben op zoek naar zo een oranje LED richtingaanwijzer, eenig idee?? Vraag me wel af hoe eruit ziet zo een LED oranje richtingaanwijzer ook mooi voor in de achterbumper van de sportage3 Quote
xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2012 Oh. Maar had je dan niet meteen oranje LED-lampen in kunnen zetten? Die gaan veel langer mee en dan hoef je hem wellicht nooit meer te vervangen. ik wilde van die silverkleurige lampen er in doen die zie je bijna niet zittenvan buiten maar branden wel amber kleurig maar de gene die ik heb gekocht gaven zo weinig licht dat ik ze der toch maar niet in heb gezet Quote
xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2012 Ik ben op zoek naar zo een oranje LED richtingaanwijzer, eenig idee?? Vraag me wel af hoe eruit ziet zo een LED oranje richtingaanwijzer ook mooi voor in de achterbumper van de sportage3 ik zit er aan te denken om deze te kopen http://www.ebay.nl/itm/2pcs-BAU15S-PY21W-30-SMD-LED-Ambre-Ampoule-Baionnette-/190646219381?pt=FR_JG_Auto_Tuning&hash=item2c63667275 maar er zijn zo veel soorten en maten Quote
Sprtage Geplaatst 6 Maart, 2012 Geplaatst 6 Maart, 2012 ik zit er aan te denken om deze te kopen http://www.ebay.nl/itm/2pcs-BAU15S-PY21W-30-SMD-LED-Ambre-Ampoule-Baionnette-/190646219381?pt=FR_JG_Auto_Tuning&hash=item2c63667275 maar er zijn zo veel soorten en maten Ziet er in principe wel goed uit ,maar ik weet niet of dit in de spt3 kan/past? en qua lichtgeving is dit wel helder toch of vergis ik me nou? Quote
xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2012 Ziet er in principe wel goed uit ,maar ik weet niet of dit in de spt3 kan/past? en qua lichtgeving is dit wel helder toch of vergis ik me nou? of het past dat weet je pas als je ze hebt de maten staan wel aangegeven dus je zou het kunnen meten als ik ze meet zijn ze maar net even groter dan het orgineele lampje licht opbrengst lijkt mij goed maar ook hier ging ik de mist in met die silver gekleurde lampen dus ook hier kan je pas wat zinnigs over zeggen als ze gemonteerd zitten en je ze aan zet Quote
J-J Geplaatst 7 Maart, 2012 Geplaatst 7 Maart, 2012 ik wilde van die silverkleurige lampen er in doen die zie je bijna niet zittenvan buiten maar branden wel amber kleurig maar de gene die ik heb gekocht gaven zo weinig licht dat ik ze der toch maar niet in heb gezet Het wattage is toch hetzelfde? Ik heb deze ook vervangen in m'n huidige auto en het is mij niet opgevallen dat deze minder licht geven. Maar iig goeie beschrijving en tips want dit lijkt mij ook interessant. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 Maart, 2012 Het wattage is toch hetzelfde? Ik heb deze ook vervangen in m'n huidige auto en het is mij niet opgevallen dat deze minder licht geven. Maar iig goeie beschrijving en tips want dit lijkt mij ook interessant. klopt watage is het zelfde maar het komt waarschijnlijk om dat ik van die goedkope lampen heb gekocht en dat is kwalitatief toch minder dus ik durfde het niet aan ik zag het meteen dat er wel heel erg weinig licht uit kwam maar vind het gewoon mooi dat je die oranje gloed kwijt bent met dit soort lampen het is net als of er geen lampen inzitten Quote
xtra40 Geplaatst 7 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 Maart, 2012 Wat een lange zinnen ^^ daarom heb ik er ook fotos bij gedaan voor het geval je geen zin hebt om te lezen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.