Jump to content

Recommended Posts

Posted

Welke kies jij

Xenon kit 6000K of Xenon kit 8000K

En natuurlijk welk merk

PIlot's Of H.I.D

post-5928-0-20970900-1331138387_thumb.jpg

Posted

5000K is het mooist, want wit licht zonder al teveel blauw erin.

6000K ziet er overigens wat luxer uit, maar combineert niet altijd

met de led dagrijverlichting.

Posted

Nu 3 x 6000K ingebouwd en de 4e voor een Rio ligt klaar (Pilot Proline)

Ik vind die 8000K te veel blauwe gloed geven en daardoor een sjonnie uitstraling geven.

• Like 1
Posted

Zo af en toe kom je nog wel eens een oudere Franse auto tegen met écht gele verlichting. Dat vind ik ook wel wat hebben, je bent in elk geval wel goed herkenbaar zo.

Posted

Ik zou zeker voor 5000 k gaan of zelfs nog beter voor 4300k dat is echt hetzelfde als origineel.

Ik heb zelf 5000k en daar zit zelfs nog een heel klein beetje blauw in....tenzij je dat blauw echt mooi vindt, lijkt me niet toch?

Posted (edited)

Ik zou zeker voor 5000 k gaan of zelfs nog beter voor 4300k dat is echt hetzelfde als origineel.

Ik heb zelf 5000k en daar zit zelfs nog een heel klein beetje blauw in....tenzij je dat blauw echt mooi vindt, lijkt me niet toch?

Kijk... er zijn nog wel mensen die verstand en smaak hebben :blush: nee, kijk over smaak valt niet te twisten maar:

als je zo dicht mogelijk bij het origineel wilt kom je uit op 4300K (volvo gebruikt 4200K af fabriek color)

Audi meende ik uit mijn hoofd 4600K alles hoger wordt dus blauwer. ik vind 4300 tot 5000 nog te doen. alles daarboven wijkt ver af van het origineel. maar een ieder moet nemen wat ie mooi vind :wink:

ik ben (zeker bij mooie Kia's) voorstander van een originele look en dan is 4300K subliem! heeft ook de meeste lichtopbrengst trouwens. (6000 zal ook niet misstaan hoor) maar 8000... krijg ik rillingen van! :online2long: haha

Idd onder de 6000K nemen want dat is voor sjonnies!

Helemaal mee eens Ferry... Kia's zijn prachtige auto's dan moet je (eigenlijk) niet verkrachten met 8000k kitjes.. :winkiss:

Hieronder mijn Pilot Pro 4300k setje in mijn Picanto.

foto gemaakt met iPhone 4 zonder flits.

ter indicatie de mistlampen onderaan ook even aangezet. (halogeen)

foto%2520%25283%2529.JPG

Edited by MauS
Posted

Ik geef je helemaal gelijk MauS. De kleurtemperatuur tussen de 4000K en 5000K levert de hoogste lichtkwaliteit binnen het lichtspectrum op.