BartS Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 hallo, Weet niet of dit gedeelte van het forum nog actief bekeken wordt, maar goed; niet geschoten is altijd mis. ik heb een sephia op het oog (2e auto voor ons gezin); zou mooi passen binnen de familiecollectie; Picanto, Cerato en Carens... van het weekend ga ik eens kijken denk ik; het is een 1.6 gtx, tenaamstelling 1996 maar volgens mij bouwjaar 1995 (als ik de gegevens van autoweek naast elkaar leg). 135.000 km op de teller, en laatste 5 jaar in bezit van dezelfde eigenaar. http://www.autowereld.nl/kia/sephia/1.6-gtx-394030/details.html zijn er bepaalde zaken om naar te kijken? van de verkoper begrepen dat bij 100.000 de d-riem is vervangen en met de laatste APK de stabilisatoren (?) voor. verder heeft 1 band een te laag profiel (wellicht ter herleiden naar de stabilisatoren). nog specieke tips om te bekijken? - roestgevoelige plaatsen - andere? Dank! Quote
xtra40 Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 ook even opletten of der niets is schoon gespoten zo als de motor en dat zoort dingen dat doen ze om dingen te verdoeselen roest ???? die plekken weet ik niet maar gewoon ff kloppen goed in de wielkasten kijken daar zitten altijd ophopingen vuil en waar vuil zich kan ophopen daar kan roest komen ook altijd ff aan de wielen trekken voor wielllager speling en speling op het stuur systeem sterkte met je eventuele aankoop Quote
bigwade Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Kiloprijs 1 euro, ons ham is 1,75 Geweldige aanbieding.. Maar eh met die collectie wordt het toch de 4e auto ? Neem even iemand mee die er verstand van heeft. Suc6 Quote
BartS Posted March 7, 2012 Author Posted March 7, 2012 hehe, wat betreft die prijs geef ik je gelijk het is voor het dagelijkse woon-werk (10km op en neer), ik krijg het aan moeder de vrouw nog niet verkocht daar een nieuwe sportage voor te halen mijn ouders rijden kia, en ons gezinnetje ook; vandaar. Quote
Crum Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 sephia kan opzich een vrij goede auto zijn, hoofdkoppelingscilinders gaan wel eens lekken (resevoir leeg, vlekken op de vloerbekleding en druppels aan de cilinder bij de pedalen) remleidingen zijn roest gevoelig, zeker die op de achterbrug. bij stabilisatoren zijn het waarschijnlijk de end-links die vervangen zijn, de 'schotels' waarmee alles vast zit roesten door. qua roest zijn er niet specifieke plaatsen. laatste puntje van een sephia, dashbord gaat na verloop van tijd door zonlicht helemaal opkrullen vanaf het ventilatierooster bij de voorruit, niet echt een heel fraai gezicht. verder gewoon kijken waarna je altijd kijkt als je voor een 2de hands auto gaat kijken. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.