Jump to content

knarsende remmen

kirrekewere

Recommended Posts

Na 1400 km heeft mijn SP automaat nog steeds last van knarsende remmen. Telkens wanneer je van voor naar achteruit schakelt, of omgekeerd, heb ik last van het vervelend gekraak. Denk dat ik toch even naar de dealer moet.

Heb ik ook erg veel last van! Had dat eerder met een andere auto ook automaat! Maar deze maken wel erg veel lawaai! Hou me op de hoogte wat ze er aan gaan doen.

Groet,

vand.m

Heb ik ook erg veel last van! Had dat eerder met een andere auto ook automaat! Maar deze maken wel erg veel lawaai! Hou me op de hoogte wat ze er aan gaan doen.

Groet,

vand.m

Net terug van de garage. Na een testrit wordt het vervelend gekraak toegegeven. Ook even getest met een demowagen, zelfde verschijnsel. De dealer maakt een rapport op voor KIA Belgium.

Wordt vervolgd

Net terug van de garage. Na een testrit wordt het vervelend gekraak toegegeven. Ook even getest met een demowagen, zelfde verschijnsel. De dealer maakt een rapport op voor KIA Belgium.

Wordt vervolgd

Hoi,

Bedankt! Ik volg het op de voet!

Groet,

vand.m

Ik had ook last van knarsende remmen maar raar nu is het weg.

Ik heb wel een paar keer de handrem opgezet tijdens rijden. Knop ingeduwd houden en af en toe zo remmen en probleem was weg.

Alleen sponsachtig gevoel blijft als het rempedaal ingedrukt hou.

Het komt eigenlijk bij bijna alle automaten voor.

Het is ook geen krassen maar meer knerpen/kraken.

Dat is net op de grens van remschijf wel/niet raken van de blokken.

Een automaat blijft bij stilstaan ook duwen/kruipen en de rem houdt de auto op zijn plek.

Op het moment dat de rem iets los gelaten word, knerpt dat.

Kan je leuk mee spelen bij een stoplicht.

Mijn kinderen dachten toen ze jong waren dat de auto dan stuk ging, erg leuk, haha!

• Like 1

Bedoelen jullie "plakkende" remmen bij stapvoets (net niet stil staan) rijden ?.

Ik heb 20 jaar automaat gereden en dat deden ze allemaal.

Kan ik alleen maar bevestigen, zelfs bij de duurste Mercedes van honderdduizenden Euro's is dit zo met een automaat... Een automaat in Drive gezet gaat sowieso licht vooruit willen lopen als je de rem lost, zelfs al geef je geen gas, dus als je in D stil staat voor rood licht en men drukt het rempedaal niet hard genoeg lossen en grippen de remblokjes op de remschijf wat dit vervelende geknars teweeg brengt, sta langer stil zet em dan even in P of N of wil je in D blijven druk dan harder op je rempedaal...

PS Men kan ook wat vet of WD40 op de remschijven aanbrengen maar dan neem je wel best eerst een héél goede levensverzekering!!! :wheelchair::tt2:

Kan je leuk mee spelen bij een stoplicht.

Mijn kinderen dachten toen ze jong waren dat de auto dan stuk ging, erg leuk, haha!

Het is idd. knerpen dat is de goede term!

Mijn (v)echtgenoot haar haren gaan rechtovereind staan van dat geknerp! Mijn Picasso had dat ook maar niet zo ergeniswekkend als deze.

Groet,

vand.m

Sorry, maar mijn vorige auto was een Mercedes ML 270 automaat, en die had helemaal geen last van knarsende remmen bij het 'kruipen'. Wanneer ik nu wil parkeren in achteruit kijken de mensen meewarig. Wat een ouwe roesbak, zie je ze denken

Kan je hier geluidsfragmenten posten ?

Ik had ook last van knarsende remmen maar raar nu is het weg.

Ik heb wel een paar keer de handrem opgezet tijdens rijden. Knop ingeduwd houden en af en toe zo remmen en probleem was weg.

Alleen sponsachtig gevoel blijft als het rempedaal ingedrukt hou.

Wat je zegt heb ik geprobeerd en het is wel minder maar (nog) niet helemaal weg. Nog een paar keer proberen!

Groet,

vand.m

Niet alleen de automaat heeft last van dat 'geknerp', de handbak heeft het ook. Ik parkeer mijn auto altijd op een lichte helling. Als ik de handrem aantrek en laat mijn rempedaal los, hoor ik de achterremmen ook knerpen. Heel vervelend geluid. Het is net of de achterremmen zich 'zetten'.

Het sponsachtige gevoel van het rempedaal komt doordat je te hard drukt op het rempedaal en is inderdaad inherent aan het remsysteem. Ik heb het bij meerdere merken meegemaakt. Je hoeft niet zo hard te drukken, de remmen zijn behoorlijk krachtig. Dus probeer eens met wat minder kracht op het rempedaal te drukken. Hij blijft echt wel stilstaan.

Het antwoord van KIA Belgium:

"Deze klacht heb ik al eens gehad en heb testen gedaan met de concurrentie ( Range Rover Vogue), ik kan je zeggen dat dit een normaal fenomeen is bij automaten en hier spijtig genoeg geen remedie voor is.

Enerzijds is de koppelomvormer al kracht aan het overbrengen en als de klant dan zacht de remmen lost komt dit lawaai voor.."

Ik ben dus helemaal niet gelukkig met dit antwoord. Omdat een ander merk dit euvel ook vertoont, mag dit bij KIA ook. Komaan zeg !!!

Ik ben dus helemaal niet gelukkig met dit antwoord. Omdat een ander merk dit euvel ook vertoont, mag dit bij KIA ook. Komaan zeg !!!

Leer er mee leven...

Het hoeft niet te knerpen als je er mee om weet te gaan.

Maar ja, klagen is natuurlijk makkelijker.

Het is je hierboven uitgelegd en google er ook maar eens op.

Suc7

@Kirrekewere leer eens wat relativeren man, bij gedoseerd remmen is dit euvel perfect te vermijden en geef nou toe er zijn ergere dingen in het leven zoals vandaag weer met de busramp in Zwitserland, dat zijn al ergere dingen in het leven dan wat 'geknerp' van de remmen van een Sportage die -het mag gezegd worden- in feite een TOPwagen is...

Zo kan je alles wel relativeren! Dan kunnen we het forum wel opdoeken want er is altijd wel iets ergers in de wereld te vinden dan jouw specifieke klacht!

Maar over je laatste opmerking: inderdaad het mag gezegd worden. Recentelijk zelf weer een paar uur achter elkaar op de cruise getoerd in de SP3 en het is voor dat geld toch wel een topbak hoor...met relatief weinig ernstige en vervelende problemen, als je toch nagaat dat er erg veel verkocht worden (dit na een paar gesprekken met verschillende dealers).