Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Distributieketting of riem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik krijg eerdaags mijn nieuwe 1.2 kia rio met comfortpack. Maar ik heb een vraag of deze auto nu een distributieketting heeft of een riem. Ik kan dit n.l nergens vinden

Groetjes

Geplaatst

Is toch dezelfde motor als de Picanto? Zit volgens mij een riem in...toch?

weet niet zeker ofhet de zelfde is lijkt mij wel

en die van mij heeft echt een ketting

meestal kan je het aan de buitenkand al zien

zitten er aan de zijkant van demotor kunstof kappen dan heb je een distributie riem

maar onze motor zitten geen kappen op dan heb je een keting

en anders kan je altijd de olie vul dop er even afdraaien en kan je in de motor kijken en dan zie je de keting wel zitten

Geplaatst

Antwoord moet volgens mij niet moeilijk te vinden zijn. Als je naar de onderhoudsintervallen kijkt weet je het meteen. Er staat namelijk wat er vervangen moet worden per beurt. Ik heb een Cee'd en daar staat bij de distributie riem n.v.t. dus heeft mijn Cee'd een ketting.

Slokkie, Stel je even voor wie je bent in het daarvoor bestemde topic, dat is wel zo netjes.

Dat doe je neem ik aan normaal ook als je ergens als vreemde binnen stapt. :wink:

Geplaatst

Kappa´s valvetrain is driven by a silent–type steel timing chain that replaces roller–type timing chain: The optimized design greatly reduces impact forces and noise when the gear tooth and chain engage. Moreover, the chain requires absolutely no maintenance.

Geplaatst

De meeste nieuwe motoren gaan weer over op de ketting. Deze draait in het blok in de olie en heeft daarom geen onderhoud nodig. Bij sommige motoren hoeft deze na 240.000 km. vervangen te worden, bij anderen nog later.

Wel hreeft PSA een blunder gemaakt met kettingen van zeer bedenkelijke kwaliteit in een aantal Peugeot - Citroen motoren. Deze kettingen blijken na 30.000 km al centimeters uitgerekt te zijn. Ze worden bij duizenden motoren stilletjes onder garantie vervangen

Geplaatst

Antwoord moet volgens mij niet moeilijk te vinden zijn. Als je naar de onderhoudsintervallen kijkt weet je het meteen. Er staat namelijk wat er vervangen moet worden per beurt. Ik heb een Cee'd en daar staat bij de distributie riem n.v.t. dus heeft mijn Cee'd een ketting.

Slokkie, Stel je even voor wie je bent in het daarvoor bestemde topic, dat is wel zo netjes.

Dat doe je neem ik aan normaal ook als je ergens als vreemde binnen stapt. :wink:

Ik ga dit gelijk even doen.Excuses hiervoor,Maar bedankt voor je antwoord

Gr Slokkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...