slokkie Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Hoi allemaal Ik krijg eerdaags mijn nieuwe 1.2 kia rio met comfortpack. Maar ik heb een vraag of deze auto nu een distributieketting heeft of een riem. Ik kan dit n.l nergens vinden Groetjes Quote
christian-h Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Voor zover ik weet zijn alle Rio's uitgerust met een distributieketting. Quote
xtra40 Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 heb even onder me motor kap gekeken en inderdaad een keting Quote
bama67 Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Is toch dezelfde motor als de Picanto? Zit volgens mij een riem in...toch? Quote
xtra40 Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Is toch dezelfde motor als de Picanto? Zit volgens mij een riem in...toch? weet niet zeker ofhet de zelfde is lijkt mij wel en die van mij heeft echt een ketting meestal kan je het aan de buitenkand al zien zitten er aan de zijkant van demotor kunstof kappen dan heb je een distributie riem maar onze motor zitten geen kappen op dan heb je een keting en anders kan je altijd de olie vul dop er even afdraaien en kan je in de motor kijken en dan zie je de keting wel zitten Quote
Micle Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Antwoord moet volgens mij niet moeilijk te vinden zijn. Als je naar de onderhoudsintervallen kijkt weet je het meteen. Er staat namelijk wat er vervangen moet worden per beurt. Ik heb een Cee'd en daar staat bij de distributie riem n.v.t. dus heeft mijn Cee'd een ketting. Slokkie, Stel je even voor wie je bent in het daarvoor bestemde topic, dat is wel zo netjes. Dat doe je neem ik aan normaal ook als je ergens als vreemde binnen stapt. Quote
bigmac Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 Kappa´s valvetrain is driven by a silent–type steel timing chain that replaces roller–type timing chain: The optimized design greatly reduces impact forces and noise when the gear tooth and chain engage. Moreover, the chain requires absolutely no maintenance. Quote
Derrek Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 De meeste nieuwe motoren gaan weer over op de ketting. Deze draait in het blok in de olie en heeft daarom geen onderhoud nodig. Bij sommige motoren hoeft deze na 240.000 km. vervangen te worden, bij anderen nog later. Wel hreeft PSA een blunder gemaakt met kettingen van zeer bedenkelijke kwaliteit in een aantal Peugeot - Citroen motoren. Deze kettingen blijken na 30.000 km al centimeters uitgerekt te zijn. Ze worden bij duizenden motoren stilletjes onder garantie vervangen Quote
slokkie Geplaatst 19 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2012 Antwoord moet volgens mij niet moeilijk te vinden zijn. Als je naar de onderhoudsintervallen kijkt weet je het meteen. Er staat namelijk wat er vervangen moet worden per beurt. Ik heb een Cee'd en daar staat bij de distributie riem n.v.t. dus heeft mijn Cee'd een ketting. Slokkie, Stel je even voor wie je bent in het daarvoor bestemde topic, dat is wel zo netjes. Dat doe je neem ik aan normaal ook als je ergens als vreemde binnen stapt. Ik ga dit gelijk even doen.Excuses hiervoor,Maar bedankt voor je antwoord Gr Slokkie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.