Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zag de discussie ook al voorbij komen bij de Rio.

Heeft iemand een idee of er in de 1.25 Picanto een distributieketting of riem zit?

Als er dezelfde Kappa motor als de Hyundai i10 in zit kom ik uit op een (onderhoudsvrije) ketting..

Iemand een idee?

Geplaatst

Riem.....

Bron

....Because it is designed to maintain an ideal tension setting, the belt runs quieter and with proper preventative maintenance and care, the belt will last 100,000 mi/160,000 km....
Geplaatst

Kijk bij je onderhoudsintervallen. Staat er bij welke beurt (km en of jaren) de riem vervangen wordt dan heb je een riem. Staat er n.v.t. dan heb je een ketting, heel simpel en duidelijk.

• Like 1
Geplaatst

Riem.....

Bron

FF beter lezen zou ik zeggen er staat (accessory drive belt ) of ook wel de v-riem (multy snaar voor je dynamo en waterpomp en je airco)

als je dan door leest dan staat er ook nog dit

The valvetrain is driven by a silent-type, maintenance free steel timing chain that replaces a roller-type timing chain:

hier mee bedoelen ze dus dat er een keting in de motor zit voor de distributie

dus conclusie KETING

Geplaatst

Ow helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Had er nog over zitten te dubben of daarmee de distributie ketting/riem mee werd bedoeld.

Excuus voor het ongemak. :death:

• 5 jaar later...
Geplaatst

maar met een blik onder je motor kap en je kunt het eigenlijk zelf al zien 

maar omdat je het over een motor met cvvt hebt (variabele klep timing)

kun je er wel vanuit gaan dat je een ketting hebt 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...