Breaven Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Hallo Kia fan's. Ik ben niet bekend met Kia en wil jullie hulp vragen. Kia is dit een goed merk en zijn het betrouwbare auto's? Ik heb mijn ook laten vallen (niet letterlijk) op de nieuwe Kia Rio (met super pack). Echter rij ik nu een nissan navara pickup, wat dus niet is te vergelijken met de Kia Rio. Daarnaast ben ik ook nog eens erg groot (lengte en brete), maar ik zit wel redelijk goed in deze Kia Rio (heb nog geen proefrit gemaakt) Ik zit soms 2 a 3 uur achter elkaar in de auto, dus confort is erg belangrijk... Ik heb geen idee of ik 15 of 17 inch banden moet nemen... En heb ook geen ervaring met alle toeters en bellen van de Kia Rio. Ik rij per jaar zo'n 25 a 30 duizend km en ik zoek een goedkoop en zeer betrouwbare auto. kortom "help" Wie kan mijn zijn ervaring vertellen over zijn Kia Rio ervaring (met super pack)? Groetjes Breaven Loins 1 Quote
Hitmark Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Het gaat erom hoe jij de auto zelf vind. Één proefrit is meestal wel afdoende, misschien kan je de auto voor een langere rit proberen,zeg 2 uur. Dan weet je hoe het zit en rijdt. Met de opties zit het wel goed.... Álles is prima voor elkaar. Dan blijft nog de de vraag of het benzine of diesel moet worden....aan jou de keus.. Persoonlijk vind ik mijn auto prima rijden. Kort om , het is jou eigen keuze, de mensen hier zijn merendeel zeer positief over de Kia rio.... Succes met de. Beslissing. Mvg, Mark. Quote
Presiozo Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Ik heb ik genoeg auto's gereden ondanks dat ik nog jong ben maar de kia doet niet onder aan die auto's Een proefrit zou inderdaad wel voldoende moeten zijn om erachter te komen of het wat voor jou is. volgens mij is het zo dat je wel of niet past in een auto dus als je goed zit, dan zit je goed. Zelf heb ik er max 1 uur mee gereden en heb nergens last van gehad ( in sommige auto's merk ik wel dat ik bijv. last van mijn rug ga krijgen ) De super pack zit vol met opties dus zou voldoende moeten zijn! Zelf heb ik de plus pack. en zit ook al behoorlijk vol! succes met je keuze! Quote
christian-h Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Dit is inderdaad nogal een persoonlijke keuze. Ikzelf rijd nu zo'n 3maanden in de 1.1 CRDi superpack en ben zeer tevreden. Laat je alleen niet verleiden door de fabrieksopgave voor het verbruik, deze zijn namelijk, zoals je op dit forum kunt lezen, in de praktijk verre van haalbaar. Succes met je keuze! Quote
Bink058 Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 De meerprijs die je moet betalen voor de superpack vonden wij het wel waard, de cockpit alleen is al een stuk mooier afgewerkt en beschikt over een uitgebreide boordcomputer en is mooi verlicht. Het comfort van de stoelen vind ik prima, toch is de stoel wat korter dan bij bv bij een Opel of een Fiat. Andere leuke extra's op de superpack: - parkeersensoren - climatcontrol - bochtverlichting - leeslampje - leren pook en stuur - afwerking dashboard is mooier - bleutooth (werkt super) Quote
Presiozo Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 De meerprijs die je moet betalen voor de superpack vonden wij het wel waard, de cockpit alleen is al een stuk mooier afgewerkt en beschikt over een uitgebreide boordcomputer en is mooi verlicht. Het comfort van de stoelen vind ik prima, toch is de stoel wat korter dan bij bv bij een Opel of een Fiat. Andere leuke extra's op de superpack: - parkeersensoren - climatcontrol - bochtverlichting - leeslampje - leren pook en stuur - afwerking dashboard is mooier - bleutooth (werkt super) de bochtverlichting zit ook in de plus pack. helaas de rest inderdaad in de super mijn geld was op haha. Quote
RioTom Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 de bochtverlichting zit ook in de plus pack. helaas de rest inderdaad in de super mijn geld was op haha. Hahah bij jou ook al? Ik ben van een grande Punto naar de Rio gegaan en heb nu echt veel veel meer luxe dan toen...dus ik mag en zal niet klagen! Ben nog jong en een luxere auto komt ooit vanzelf Zie er niet veel van mijn leeftijd met een soortgelijke auto Quote
RioTom Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Hier nog 1 24 jaar en geen lease bak. Kijk! Remko is volgens mij ook nog wel sub 30...zelf ben ik 22 Voor de Fiat kreeg ik nog een leuk centje en voor de Fiat zelf heb ik jaren moeten sparen Quote
Breaven Posted March 24, 2012 Author Posted March 24, 2012 Allemaal super bedankt voor jullie info en meningen. Ik heb momenteel de Kia Rio 1.2 (zwart) met super pack in mijn gedachten zitten. Wil nog wel mooie velgen eronder zetten, maar weet niet of ik 15 of 17 inch moet nemen, ook hier heb ik geen rij ervaring in... Verder wil ik ook een zonne/schuifdak, maar het schijnd niet of erg moeilijk leverbaar te zijn. De navigatie zou ik ook willen, maar gezien ik een goede TomTom heb, vind ik de navigatie met achteruitcamera erg duur en je kan niet eens dvd's erop kijken en luisteren. Proef rit: Ik heb gisteren 20 minuten in de 1,2 versie gereden, niet verkeer is mijn eerste gedachten. Maandag of dinsdag ga ik een lange rit maken. even op en neer naar landgraaf (rit van 4 uur heen en terug) Ben erg benieuwd... Krijg alleen super weinig voor mijn oude auto terug, als ik de rio 1.2 koop. Ook is het onzeker of de levertijd haal baar is, i.v.m. de wegenbelasting en BPM. Dat zou jammer zijn, want ander is mijn geldboompje ook te klein... Groeten en nogmaals bedankt voor jullie reacties Breaven Loins Quote
Hitmark Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Allemaal super bedankt voor jullie info en meningen. Ik heb momenteel de Kia Rio 1.2 (zwart) met super pack in mijn gedachten zitten. Wil nog wel mooie velgen eronder zetten, maar weet niet of ik 15 of 17 inch moet nemen, ook hier heb ik geen rij ervaring in... Verder wil ik ook een zonne/schuifdak, maar het schijnd niet of erg moeilijk leverbaar te zijn. De navigatie zou ik ook willen, maar gezien ik een goede TomTom heb, vind ik de navigatie met achteruitcamera erg duur en je kan niet eens dvd's erop kijken en luisteren. Proef rit: Ik heb gisteren 20 minuten in de 1,2 versie gereden, niet verkeer is mijn eerste gedachten. Maandag of dinsdag ga ik een lange rit maken. even op en neer naar landgraaf (rit van 4 uur heen en terug) Ben erg benieuwd... Krijg alleen super weinig voor mijn oude auto terug, als ik de rio 1.2 koop. Ook is het onzeker of de levertijd haal baar is, i.v.m. de wegenbelasting en BPM. Dat zou jammer zijn, want ander is mijn geldboompje ook te klein... Groeten en nogmaals bedankt voor jullie reacties Breaven Loins . Kijken of er eentje staat bij een dealer ergens in het land, het kan lonen om er een stuk voor te rijden. Ben je tenminste verzekerd van een auto voor juni, mbt BPM en Wegenbelasting. Quote
Kiddy Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 . Kijken of er eentje staat bij een dealer ergens in het land, het kan lonen om er een stuk voor te rijden. Ben je tenminste verzekerd van een auto voor juni, mbt BPM en Wegenbelasting. De Rio blijft sowieso wegenbelastingvrij tot en met 31 december 2013, maakt niet uit of deze voor of na 1 juli aangeschaft wordt. Quote
J-J Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Let wel op welke velgen onder de auto zitten waarin je de proefrit maakt, het schijnt dat 15" of 17" een flink verschil is bij de Rio en dan de 17" in positieve zin. Quote
Bink058 Posted March 24, 2012 Posted March 24, 2012 Hahah bij jou ook al? Ik ben van een grande Punto naar de Rio gegaan en heb nu echt veel veel meer luxe dan toen...dus ik mag en zal niet klagen! Ben nog jong en een luxere auto komt ooit vanzelf Zie er niet veel van mijn leeftijd met een soortgelijke auto @Riotom, je hebt em anders al aardig gepimpt Quote
Derrek Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 De Rio blijft sowieso wegenbelastingvrij tot en met 31 december 2013, maakt niet uit of deze voor of na 1 juli aangeschaft wordt. Dat geldt alleen voor de 1.1 diesel! De 1.2 CVVT is na 1 juli op naam niet meer belastingvrij. Dan gaat de CO2 grens terug naar 103. Dit geldt ook voor de bijtelling (gaat van 14% naar 20%) en zakelijk voor de KIA (kleine investerings aftrek). De CO2 grens voor de MIA (milieu investeringsaftrek) is al vanaf 1 januari 2012 naar 103. Quote
Derrek Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 maakt niet uit of deze voor of na 1 juli aangeschaft wordt. Ter aanvulling, de Kia Rio 1.1 CRDi blijft tot 1 januari 2015 zelfs belastingvrij. Pas dan gaat de CO2 grens voor dieselmodellen van 86 naar 83. De Rio 1.1 CRD1 heeft 85. Het gaat overigens niet om de aanschafdatum, maar om de datum van tenaamsteling. Dus eis van de dealer dat deze da Rio voor de betreffende datum ook daadwerkelijk levert. Dat zal voor de Rio veelal alleen nog voor de voorraad modellen van de dealer of de importeur kunnen. De boot uit Zuid Korea is al bijna 2 maanden onderweg en het is nu al eind maart. Quote
Admans Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Let op! De 1,1 diesel met luxe pakket zit niet op 85gr maar op 96gr geloof ik. Quote
Kiddy Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Dat geldt alleen voor de 1.1 diesel! De 1.2 CVVT is na 1 juli op naam niet meer belastingvrij. Dan gaat de CO2 grens terug naar 103. Dit geldt ook voor de bijtelling (gaat van 14% naar 20%) en zakelijk voor de KIA (kleine investerings aftrek). De CO2 grens voor de MIA (milieu investeringsaftrek) is al vanaf 1 januari 2012 naar 103. Maatregelen in de motorrijtuigenbelasting (MRB) De vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Oorspronkelijk zou deze vrijstelling per 1 januari 2013 komen te vervallen. Hierdoor zal de MRB vanaf 2014 alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km). Quote
Derrek Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Maatregelen in de motorrijtuigenbelasting (MRB) Sorry, mijn beschrijving geldt voor de BPM, de belasting bij aanschaf. De korting op de houderschapsbelasting voor zeer zuinige personenauto's verdwijnt in zijn geheel per 1 januari 2014. Quote
Presiozo Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 vandaag kwam er een man naar me toe bij het tanken ( met 1 op 13 sta je er regelmatig ) en die vroeg naar de auto want hij zat er ook over te denken. Was er ook positief over. Quote
Derrek Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 met 1 op 13 sta je er regelmatig Niet zoveel gas geven.. Quote
Presiozo Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Niet zoveel gas geven.. nou staat er in mijn handtekening iets over haasten maar ik geef echt niet alleen maar vol gas. als ik erop let kom ik ook niet onder de 1 op 14-15 Quote
RioTom Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 nou staat er in mijn handtekening iets over haasten maar ik geef echt niet alleen maar vol gas. als ik erop let kom ik ook niet onder de 1 op 14-15 Hmmm, dan is er of iets mis met je rijstijl, of met de auto. Ik trek meestal op tot 2500 - 3000 toeren. Vaak is dit wel volgas en soms trek ik m ook even over de 4000. Met deze manier van rijden haal ik alsnog 6,0 liter (echt verbruik) en op de BC 5,8. Ik wil nu proberen weer zuinig te rijden...kijken hoe dat gaat. 1 Quote
Presiozo Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Hmmm, dan is er of iets mis met je rijstijl, of met de auto. Ik trek meestal op tot 2500 - 3000 toeren. Vaak is dit wel volgas en soms trek ik m ook even over de 4000. Met deze manier van rijden haal ik alsnog 6,0 liter (echt verbruik) en op de BC 5,8. Ik wil nu proberen weer zuinig te rijden...kijken hoe dat gaat. ik rij niet afwijkend van jouw rijstijl behalve dat ik meestal niet vol gas op trek. ook 17 inch velgen tom ? ik dacht misschien dat de cruise control nog veel uit zou maken....ik ga er bij deze tank echt op letten en niet wachten tot de 5000KM maar na deze tank al terug. ik had het al aangegeven na 1 week maar werd toen gezegd van jah je rijd nu steeds dezelfde stukken dus die 7,2 die de computer aangeeft zal niet veranderen...gelukkig is het nu dus 6,6 maar was altijd 6,8 Quote
Breaven Posted March 28, 2012 Author Posted March 28, 2012 Hallo allemaal Super bedankt voor alle info die ik de afgelopen dagen heb mogen ontvangen. Ik ga vandaag mijn bestelling plaatsten: Kia Rio 1.2 5 DRS Super pack met rubbere mattenset, 17' lichtmetalen velgen, Instaplijsten RVS (vierdelig), dubbel uitlaatstuk en sportieve pedalen. Alleen ben ik nog niet uit, bij werke dealer. De dealer waar ik nu zit en die nu een offerte heeft uitgebracht, vertrouw ik niet meer. Ik kreeg een korting, wat ik erg laag vond. Even later kreeg ik een korting van 200 euro extra, maar bij het her-rekenen heeft hij geen 200 euro korting gegeven, maar 115 euro. Ook de inruimwaarde van mijn oude auto was super laag en ik heb mijn auto zelf (gelukkig) nu voor 3500 euro meer kunnen verkopen. En ik heb nog wel wat om mijn hart even te luchten bij deze man. Vermoedelijk zal ik de koop op 40 euro stuk laten lopen, als hij niet normaal en eerlijk is. Kan inmiddels dezelfde auto ook elder bestellen. Ik ben best boos omdat ik wel vertrouwen had ik deze man... Vandaag eens een goed gesprek, anders elders de auto bestellen... Nee, ik ga niet vertellen welke dealer dit is, omdat hier op het formum ook dealers zitten die dan hard mee lachen. Mocht de verkoper dit ook lezen, dan hoop ik dat hij zich goed voorbereid voor een goed gesprek... Iedereen een fijne dag en geniet van het erg mooie weer... Groeten Breaven Loins Quote
Recommended Posts