Jump to content

Recommended Posts

Guest Warmentuuter
Posted

44% naar de staatskas........

En nog niet met de poen uitkomen zou je zeggen.

Gelukkig is bij ons de apotheek naast de pomp.

Kan je daar eerst maagtabletjes voor je gaat tanken. :-)

Posted

Wel erg groot bedrag staats-sponsoring....

via unitedconsumers.com krijg je net als de bij de ANWB korting op brandstof (als je je wilt aanmelden, PM me dan even)

Posted

Eh nee.. 60% als je accijns en btw optelt..

Je zou het eens moeten vergelijken met andere landen :)

Posted

w.b. die consumers etc......

bedrijven als een Iesberts Utrecht doen daar gewoon niet aan mee en blijft de goedkoopste.

http://tinyurl.com/d25xo7n

Heb ooit een MKB tankpas aangevraagd en werd met die pas meewarig aan gekeken bij dat tankstation.

Duh.....

Posted

het is met z'n pas ook weer per tankstation verschillend wat je korting is... en je krijgt je korting later teruggestort...

maar de prijzen zijn nu echt skyhigh... heb afgelopen weekend voor het eerst van mijn leven 80 euro getankt met een carisma... :?

Posted

Ik tank geregeld in Duitsland; deze week lukt het me niet (of ik moet 50 km omrijden). Dus donderdagavond maar in Nederland tanken. De literprijs voor Euro 95 is hier zo'n € 1.73, hier nog geen extra korting met de gratis UnitedConsumers-tankpas.

Een handige site om brandstofprijzen te vergelijken: http://www.brandstof-zoeker.nl/Utrecht/Utrecht/#.T3IaD9nvhnE

Posted

Auto's rijden ook zuiniger, dus ik denk dat de staatskas niet veel meer ontvangt dan jaren terug.

Zou me niks verbazen dat de prijs gekoppeld is aan het gemiddeld verbruik van de auto's. Stel dat alle auto's in NL 1 op 6 rijden, dan zou de prijs nooit zo hoog kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan Amerika of Rusland, iedereen rijdt daar in onzuinig koekblikken en de prijs is daar ook naar. In Nederland rijden sinds de afgelopen 3 jaar ontzettend van Aygo's, Picanto's en hybride auto's. Best dom van de overheid om die bpm / belastingvoordelen te bieden voor dit soort auto's. Men rijdt nu wel schoner en zuiniger, de staatskas wordt er echt niet beter door. Wellicht wordt dat nu gecompenseerd door de hoge benzineprijs met als argumenten die problemen in het Oosten.

De prijs voor een vat olie was in 2008 nog hoger dan nu en de prijs voor een liter benzine was kwam toen nog niet eens in de buurt van de 1.75. Toch opmerkelijk.

Posted

Beste tip die ik las, en daar moest ik om lachen, "ik tank voor 50 eu in de week" en dat is het..

Ook een manier..

Posted

Beste tip die ik las, en daar moest ik om lachen, "ik tank voor 50 eu in de week" en dat is het..

Ook een manier..

en op is op? :)

"Ja sorry baas, mijn 50 euro is op, ik kan de rest van de week niet komen werken, maandag weer"

Posted

Tja, met de fiets naar de baas zal me niet lukken; de ene dag is het 35 km, de andere dag 65 km. Maar ik red het nét met 50 euro/week. En dan te bedenken dat ik vroeger op 1,4 km van mijn werk woonde :)