Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

post hier een foto van je KIA Rio velgen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rijd een rio superpack met de denk ik standaard 15 inch aluminium velgen. ( originele stalen velgen ingeleverd bij de verkoop )

Nou is mijn vraag, lever je nou met 17 inch velgen toch meer aan comfort in en zoja wat veroorzaakt dit dan en wanneer voel je dit het best .

Zit namelijk te twijfelen om 17 inch te nemen.

Eric

Geplaatst

Heej Eric ik heb sinds een paar maanden 17 inch onder mijn auto zitten. En ja je levert iets aan comfort in, zelf vind ik dit niet zo heel erg want er blijft genoeg comfort over (mijn mening :wink: ). Dit komt door de band hoogte. Volgends mij heb je nu een band hoogte van 55 of 65 geloof ik en dat word met 17" 40 of 45. Je hebt dus minder rubber als het ware, om de "klap" op te vangen. hopelijk heb je er wat aan. 

Geplaatst

Bij mij zitten er sinds een paar maanden ook 17 Inch onder.

Qua rijcomfort merk ik heel weinig tot geen verschil.

Het zou kunnen zijn dat je iets zwaarder moet sturen (was bij mijn Opel Zafira heel erg) maar ook dat heb ik bij de Rio niet gemerkt.

Wat een voordeel is aan bredere banden is de wegligging. In de bochten kan er nu naar mijn gevoel net iets lekkerder doorgereden worden.

17 Inch staan uiteraard vele malen mooier onder zo'n sportieve auto en er zijn naar mijn mening dus geen nadelen.

Zelf heb ik overigens MAK velgen (lees maar een paar pagina's terug bij dit onderwerp) genomen. Deze waren goedkoper dan de Kia-velgen en, hoewel ik ook deze erg mooi vindt, wilde ik graag iets anders dan de standaard.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee en krijg ook leuke complimenten.

Wellicht dat ik nog wel op zoek ga naar wintervelgen en banden (gewoon in 15 Inch) wat ik eigenlijk niet van plan was, dus als iemand nog iets in de aanbieding heeft..?

Geplaatst

Allemaal bedankt voor jullie reactie's heb er inderdaad veel aan gehad.

Blijf voorlopig toch maar even met de 15 inch rijden.

Thanks,

Eric H

• 5 weken later...
Geplaatst

Heb na veel twijfelen toch 18inch besteld ipv 17....et45 met 215-35 banden erbij.

Heb veel verschillende et waardes voorbij zien komen....vlgs. mij is de std. kia 17inch velg et38.

Wat is de ideale et waarde voor 18inch?.

Ik denk dat ik er 5mm spacers tussen zet zodat het et40 wordt. Zal het navragen als ik de rims ga afhalen. En een foto posten als ze eronder zitten.

gr

fjodor

Geplaatst

Hoefde geen spacers te gebruiken....de besrelde et45 bleken er niet te zijn.....beter want nu heb ik et40 die perfect sturen....en er is nog maar 1 pink ruimte tussen de benzine buis en de 215mm brede velg....brdder zou ik niet gaan.

Gezeur over comfort verlies en drempels enzo....allemaal onzin....rijd top....alleen het geluid is wat hoger, maar dat kan aan de nexen n8000 banden liggen.

Gr

Fjodor

post-11958-0-90678300-1387315752_thumb.jpg

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik zit er over te twijfelen om 17 inch antreciet velgen te monteren.

Alleen weet niet of dat wel mooi zal staan onder een electric bleu klrurige rio.

• 5 weken later...
Geplaatst

het zijn tog wat kleinere geworden 7,5 j met 225 45 r16 bandjes wel met 5 mm spacers ertussen.

works velgen 

alleen met los halen van de oude wielen brak 1 tapdraad af iemand hier nog tips voor?

en als ik heel eerlijk ben rijd dit een stuk beter als die 17 inch phantoms.

die zijn bij deze te koop.

1902883_563217853774686_1927852519_n.jpg1798745_563217877108017_1040939365_n.jpg

Geplaatst

Zeer mooie velgen hoor, was mijn eerste keuze maar werd afgeraden door de verkopers van Profile tire center en van Otosam omdat de maat van de velg  niet past onder een Rio (volgens mij iets met de naaf). Weet niet of dat klopt maar ben nu gegaan voor mijn tweede keuze.  :wink:

Geplaatst

Ik heb er totaal geen verstand hoor maar toen twee bedrijven en het zeiden heb ik dat maar aan genomen. Zij hebben zo'n boekje met maten en aan de hand daarvan kon het niet. Ik zou wel even een belletje plegen of een mailtje sturen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nadat mijn Phantoms 2x vervangen waren, heb ik afgelopen jaar net voor de winter deze uitgezocht. Dus sinds gisteren en voor het eerst:

zudaqe7a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...