BarneyRubble Geplaatst 13 November, 2013 Geplaatst 13 November, 2013 Ik rijd een rio superpack met de denk ik standaard 15 inch aluminium velgen. ( originele stalen velgen ingeleverd bij de verkoop ) Nou is mijn vraag, lever je nou met 17 inch velgen toch meer aan comfort in en zoja wat veroorzaakt dit dan en wanneer voel je dit het best . Zit namelijk te twijfelen om 17 inch te nemen. Eric Quote
Seafox Geplaatst 13 November, 2013 Geplaatst 13 November, 2013 Heej Eric ik heb sinds een paar maanden 17 inch onder mijn auto zitten. En ja je levert iets aan comfort in, zelf vind ik dit niet zo heel erg want er blijft genoeg comfort over (mijn mening ). Dit komt door de band hoogte. Volgends mij heb je nu een band hoogte van 55 of 65 geloof ik en dat word met 17" 40 of 45. Je hebt dus minder rubber als het ware, om de "klap" op te vangen. hopelijk heb je er wat aan. Quote
Nimo Geplaatst 13 November, 2013 Geplaatst 13 November, 2013 Jup, hobbels en drempels voel je dan beter. Quote
Mieske007 Geplaatst 13 November, 2013 Geplaatst 13 November, 2013 Bij mij zitten er sinds een paar maanden ook 17 Inch onder. Qua rijcomfort merk ik heel weinig tot geen verschil. Het zou kunnen zijn dat je iets zwaarder moet sturen (was bij mijn Opel Zafira heel erg) maar ook dat heb ik bij de Rio niet gemerkt. Wat een voordeel is aan bredere banden is de wegligging. In de bochten kan er nu naar mijn gevoel net iets lekkerder doorgereden worden. 17 Inch staan uiteraard vele malen mooier onder zo'n sportieve auto en er zijn naar mijn mening dus geen nadelen. Zelf heb ik overigens MAK velgen (lees maar een paar pagina's terug bij dit onderwerp) genomen. Deze waren goedkoper dan de Kia-velgen en, hoewel ik ook deze erg mooi vindt, wilde ik graag iets anders dan de standaard. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee en krijg ook leuke complimenten. Wellicht dat ik nog wel op zoek ga naar wintervelgen en banden (gewoon in 15 Inch) wat ik eigenlijk niet van plan was, dus als iemand nog iets in de aanbieding heeft..? Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 November, 2013 Geplaatst 16 November, 2013 Allemaal bedankt voor jullie reactie's heb er inderdaad veel aan gehad. Blijf voorlopig toch maar even met de 15 inch rijden. Thanks, Eric H Quote
fjodor Geplaatst 16 December, 2013 Geplaatst 16 December, 2013 Heb na veel twijfelen toch 18inch besteld ipv 17....et45 met 215-35 banden erbij. Heb veel verschillende et waardes voorbij zien komen....vlgs. mij is de std. kia 17inch velg et38. Wat is de ideale et waarde voor 18inch?. Ik denk dat ik er 5mm spacers tussen zet zodat het et40 wordt. Zal het navragen als ik de rims ga afhalen. En een foto posten als ze eronder zitten. gr fjodor Quote
fjodor Geplaatst 17 December, 2013 Geplaatst 17 December, 2013 Hoefde geen spacers te gebruiken....de besrelde et45 bleken er niet te zijn.....beter want nu heb ik et40 die perfect sturen....en er is nog maar 1 pink ruimte tussen de benzine buis en de 215mm brede velg....brdder zou ik niet gaan. Gezeur over comfort verlies en drempels enzo....allemaal onzin....rijd top....alleen het geluid is wat hoger, maar dat kan aan de nexen n8000 banden liggen. Gr Fjodor Quote
lvgastel Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Ik zit er over te twijfelen om 17 inch antreciet velgen te monteren. Alleen weet niet of dat wel mooi zal staan onder een electric bleu klrurige rio. Quote
DanielRio Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 i ben ook van plan 9j's eronder te gooien 16 inch maar weet iemand al wat meer kwa ET waarde? ik heb namelijk een setje op het oog maar ik moet weten welke et ik naar moet kijken . mvg daniel Quote
DanielRio Geplaatst 17 Februari, 2014 Geplaatst 17 Februari, 2014 het zijn tog wat kleinere geworden 7,5 j met 225 45 r16 bandjes wel met 5 mm spacers ertussen. works velgen alleen met los halen van de oude wielen brak 1 tapdraad af iemand hier nog tips voor? en als ik heel eerlijk ben rijd dit een stuk beter als die 17 inch phantoms. die zijn bij deze te koop. Quote
sjoerdv92 Geplaatst 22 Februari, 2014 Geplaatst 22 Februari, 2014 Vandaag nieuwe velgen aangeschaft. Zijn de Dotz Mugello dark 17 inch geworden. Met pirelli zero banden. 2 a 3 weken levertijd. Kan niet wachten!!! Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 1 Quote
Seafox Geplaatst 22 Februari, 2014 Geplaatst 22 Februari, 2014 Zeer mooie velgen hoor, was mijn eerste keuze maar werd afgeraden door de verkopers van Profile tire center en van Otosam omdat de maat van de velg niet past onder een Rio (volgens mij iets met de naaf). Weet niet of dat klopt maar ben nu gegaan voor mijn tweede keuze. Quote
sjoerdv92 Geplaatst 22 Februari, 2014 Geplaatst 22 Februari, 2014 De naaf? Waarom zou dat niet passen? Ga nou niet zeggen dat het een miskoop is he Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
Seafox Geplaatst 22 Februari, 2014 Geplaatst 22 Februari, 2014 Ik heb er totaal geen verstand hoor maar toen twee bedrijven en het zeiden heb ik dat maar aan genomen. Zij hebben zo'n boekje met maten en aan de hand daarvan kon het niet. Ik zou wel even een belletje plegen of een mailtje sturen. Quote
DanielRio Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Moet geen probleem zijn wat er zijn gewoon centreer ringen voor die vullen het naafgat op tot jou naafmaat. Ik zou me er niet echt veel zorgen over maken Quote
sjoerdv92 Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Het is te hopen, ga vanmiddag is een belletje plegen. Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
sander-utreg Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 hebben jullie mijn velgen al gezien... super vet Quote
sjoerdv92 Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 En mijn rio is voorzien van nieuwe schoenen! Passen perfect! En vind het heel strak! Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 staat erg goed en zeker onder een witte komen ze erg mooi uit Quote
djendura Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 Heel gaaf! Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote
sjoerdv92 Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 Thanks, zal binnenkort een aantal betere fotos posten. Hierop zijn ze niet goed te zien Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 1 Quote
Seafox Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 Kijk dat ziet er goed uit!!! veel plezier er mee. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 6 Maart, 2014 Geplaatst 6 Maart, 2014 Mooie wielen inderdaad. Wees er zuinig op Quote
DTP2 Geplaatst 10 Maart, 2014 Geplaatst 10 Maart, 2014 Nadat mijn Phantoms 2x vervangen waren, heb ik afgelopen jaar net voor de winter deze uitgezocht. Dus sinds gisteren en voor het eerst: Sent from my iPhone using Tapatalk 4 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.