bob Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 heeft iemand een idee welke maat lampje er in de kentekenverlichting van een pro-ceed uit 2008 zit heb een poging gedaan om de boel open te maken maar dat lukte ff niet zit nogal laag en het was iets te koud om lekker op de grond te blijven liggen Quote
bob Posted April 7, 2012 Author Posted April 7, 2012 heb op het duitse kia-board gelezen dat het 36mm is nu nog kijken hoe ze open gaan niet op de manier die in de gebruiksaanwijzing staat in ieder geval Quote
xtra40 Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 beetje vreem niet lamp type klopt volgens het boekje en verder staat er dat je 2 schroeven er uit moet draaien en dan kan je het lensje weghalen en bij het lampje komen Quote
bob Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 idd vreemd maar wat in het boekje staat klopt niet bij een pro ceed zitten er geen schroeven in de lensjes zitten in de bumper heb via het duitse forum uitgevonden dat je er een inbussleutel in moet steken en ze er dan uit kan trekken schijnt nogal lastig te gaan als het weer beter is ga ik een poging wagen Quote
bob Posted April 13, 2012 Author Posted April 13, 2012 na verwijderen van de kentekenplaat met houder heb ik ze los gekregen helaas zit er geen buislamp van 36mm in maar steeklampjes t10 w5w is dit volgens mijn dus ik heb nu nog 2 led buislampjes 36mm nieuw over voor 10 euro mogen ze weg Quote
Brent Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 IK heb mijn kentekenverlichting ook vervangen. Bij mij is het wel een pro ceed van het jaar 2010. Bij mij zijn het eigenlijk 2 kleppen langs de zijkant van de lampjes die je op een bepaalde manier moet bewegen. Pas op! Heb hier ook veel miserie mee gehad maar uiteindelijk wel gelukt. Dit is bij mij het resultaat (in het donker moeilijk voor echt duidelijke foto): Quote
tazz Posted June 9, 2012 Posted June 9, 2012 En welk LED type is het nu? in de gewone cee'd weet ik dat het 36mm led/festoon lampjes moeten zijn, maar is dit bij de pro cee'd ook? ik las hier ook al dat het T10 W5W lampjes moeten zijn? en moet dit met CANBUS systeem zijn of niet? T10 LED lampjes heb ik nog liggen, maar ik hoop alleen maar dat ik die klepjes niet breek op m'n proceed Quote
bob Posted June 9, 2012 Author Posted June 9, 2012 En welk LED type is het nu? in de gewone cee'd weet ik dat het 36mm led/festoon lampjes moeten zijn, maar is dit bij de pro cee'd ook? ik las hier ook al dat het T10 W5W lampjes moeten zijn? en moet dit met CANBUS systeem zijn of niet? T10 LED lampjes heb ik nog liggen, maar ik hoop alleen maar dat ik die klepjes niet breek op m'n proceed het zijn de t10 w5w lampjes bij mijn pro ceed uit 2008 zonder canbus Quote
Ceed2012 Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Voor het mooiste resultaat moet je er T10 w5w SMD led lampjes in monteren. Geven het mooiste licht. Ik heb er nog wel wat liggen, als je interesse hebt kan je een berichtje sturen. Quote
Brent Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 Het zijn inderdaad t10 W5W lampjes. Heb er mij direct een hoopje aangeschaft nu want er is reeds 1 lampje kapot XD Quote
HobbyRobby Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 Misschien een rare vraag: wat maakt het in hemelsnaam uit hoe "mooi" je kentekenverlichting is? Zelf zie je hem niet, en andere weggebruikers interesseert het geen moer.... Quote
MiNi0101 Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 Misschien een rare vraag: wat maakt het in hemelsnaam uit hoe "mooi" je kentekenverlichting is? Zelf zie je hem niet, en andere weggebruikers interesseert het geen moer.... zeg dat dan ook tegen mensen met gel in hun haar... of velgen onder hun auto... of welke externe modificatie dan ook... Quote
Specialmade Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 zeg dat dan ook tegen mensen met gel in hun haar... of velgen onder hun auto... of welke externe modificatie dan ook... @ mini0101, Over Nederlands gesproken, zonder velgen kom je niet ver met je auto. Wat is dit nou voor een vergelijk. Respecteer iemands mening !!!!! Grtz. Specialmade Quote
MiNi0101 Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 @ mini0101, Over Nederlands gesproken, zonder velgen kom je niet ver met je auto. Wat is dit nou voor een vergelijk. Respecteer iemands mening !!!!! Grtz. Specialmade ok, dan zal ik het anders proberen te verwoorden...@HobbyRobby: soms maakt het niet uit of het andere een moer interesseert, maar wil je het plaatje compleet maken voor jezelf. 1 Quote
HobbyRobby Posted June 23, 2012 Posted June 23, 2012 Dat bedoel ik: voor jezelf. Maar zie jij ooit je eigen kentekenverlichting branden? 't Is geen aanval, gewoon nieuwsgierigheid... Het is eigenlijk hetzelfde als mensen die tijdens het rijden overdag hun mistverlichting aandoen. Je hebt er zelf niets aan , je ziet het niet eens, en anderen gaan echt niet denken "Goh wat een sportieveling, hij rijdt met zijn mistlampen aan..." 1 Quote
Juppielander Posted June 24, 2012 Posted June 24, 2012 hahah ja aan de ene kant heb je wel gelijk Hobby robby maar het is toch leuk dat er naar je autootje gekeken wordt zo van das een strak ding, beter dat ze denken wat is dat nu weer voor een homofiele kappers auto... Ik heb net zelf een Kia ceed seven sw uit 2011 gekocht en ondanks ik bijna 50 jr ben ook nog op zoek om er weer een eigen draai aan te even met tellerringen enz... dus als er iemand nog een online shop weet dan hoor ik het graag Quote
bigmac Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Het is eigenlijk hetzelfde als mensen die tijdens het rijden overdag hun mistverlichting aandoen. Het kan ook zijn dat je hier de dagrijverlichting van sommige modellen ziet. bv de 'goedkopere' versies van de Picanto heeft de dagrijverlichting op de plek van de mistlampen van de duurdere versies. Wel een fraaie oplossing op die manier. Quote
HobbyRobby Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 hahah ja aan de ene kant heb je wel gelijk Hobby robby maar het is toch leuk dat er naar je autootje gekeken wordt zo van das een strak ding, beter dat ze denken wat is dat nu weer voor een homofiele kappers auto... Ik heb net zelf een Kia ceed seven sw uit 2011 gekocht en ondanks ik bijna 50 jr ben ook nog op zoek om er weer een eigen draai aan te even met tellerringen enz... dus als er iemand nog een online shop weet dan hoor ik het graag NU moet je oppassen! Wat is er mis met kappers? Kijk, die tellerringen zie je zelf tenminste nog... daar heb je tenminste wat aan. En ik maar denken dat ik te oud was voor dat soort dingen... Quote
HobbyRobby Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Het kan ook zijn dat je hier de dagrijverlichting van sommige modellen ziet. bv de 'goedkopere' versies van de Picanto heeft de dagrijverlichting op de plek van de mistlampen van de duurdere versies. Wel een fraaie oplossing op die manier. Ik bedoelde echt de mistlampen (vooral zeer geliefd bij Peugeot rijders), maar inderdaad, die dagrijverlichting en bochtenverlichting komen natuurlijk ook steeds meer. Quote
tazz Posted July 21, 2012 Posted July 21, 2012 ik heb vandaag eindelijk eens de tijd en zin gehad om een poging te wagen, om de verlichting te veranderen.. ik dacht dat de klipjes makkelijk zouden breken, maar niets was minder waar ze gingen er relatief makkelijk uit, dus zijn nu vervangen door ledjes vanavond eens checken hoe het er uit ziet Quote
Recommended Posts