Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarde CO2 emissie van 1.2 CVVT motor

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In de prijslijst staan bij de technische gegevens van de Picanto voor de CO2 emissie steeds 2 waarden. Ik zou graag willen weten wat de voor de BPM geldende waarde is voor de 1.2 CVVT motor zonder en met ISG (vermeld wordt '105 / 109' en '100 / 106').

Als dit namelijk 105 resp. 100 g/km is, dan ontstaat er per 1 juli een "leuke" situatie omdat dan de norm voor de BPM vrijstelling verandert van <111 naar <103. Dan zou in Nederland een Picanto met 1.2 CVVT motor en met ISG dus duidelijk goedkoper worden dan een uitvoering zonder de ISG optie.

N.B. Ik ga misschien een Picanto 1.2 CVVT met in ieder geval het Comfort Pack kopen. Daarbij is het echter nog onzeker of mijn definitieve keuze op een voorradig exemplaar valt of dat "mijn" Picanto besteld moet worden.

Geplaatst

bigmac, bedankt voor jouw reactie.

In het huidige Plus Pack zitten 14" lichtmetalen velgen (althans volgens de prijslijst) en dan gaat er per 1 juli inderdaad die "leuke" situatie ontstaan. In de brochure op pag. 34 staan echter '175 / 50R 15' velgen afgebeeld en in dat geval gaat de uitvoering met (Comfort en) Plus Pack dus buiten de boot (en in de BPM) vallen, zowel met als zonder ISG. Alleen de 1.2 CVVT met Comfort Pack en ISG valt dan nog binnen de CO2 limiet van <103.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Dit is wel interessant, als onze auto's duurder in aanschafwaarde worden dan blijven onze 2e hands auto's ook meer waardevast lijkt mij zo en dat is wel gunstig :)

Voor de benzineversies zal het zeker niet ongunstig uitpakken maar voor degenen met nu nog een belastingvrije diesel zou het nog wel eens op een klein drama kunnen uitdraaien als er per 1-1- 2014 weer het volle pond voor de wegenbelasting betaald moet gaan worden (80-100 per maand). Ben bang dat de Polo Bluemotions en consorten massaal worden ingeruild waardoor de restwaarde dramatisch zal dalen. Tja, de één z'n dood....

Geplaatst

Dus ik heb nu de 15 inch velgen erop als ik die verwissel voor 14 inch blijf ik wegenbelasting vrij??

De wegenbelasting (MRB) is een ander verhaal. Daarvoor geldt:

Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).

(ontleend aan 'informatieblad-zuinige-auto-s-nov-2011.pdf' dat te vinden is op www.rijksoverheid.nl)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...