Jump to content
Onderdelenshop24.com

Cockpit doekje Shell gebruikt: strepen overal! Help!

Recommended Posts

Posted

Na mijn Rio door de wasstraat gehaald te hebben leek het mij wel een goed idee om het dashboard en de console etc meteen schoon te maken. Daar verzamelt zich zo snel een lekkere laag stof... Bizar.

Ik koop zo'n Cockpit doekje bij de Shell en begin lekker te poetsen. Dit werkte bij mijn vorige auto, een 15 jaar oude Mazda 626, prima!

Het dashboard van de Rio is dus toch een iets ander materiaal en nu zit ik met lelijke vlekken en strepen overal... Alsof het nog niet droog is lijkt het wel. Of een soort vettige strepen. Heel raar... Dit is inmiddels een paar geleden, dus het heeft niets te maken met dat het nog moet opdrogen <_< Het zijn geen beschadigingen en het materiaal is ook niet aangetast (neem ik aan), maar weggaan doet het ook niet.

Nu de vraag: wat is het beste spulletje en de beste manier om je dashboard en console schoon te maken? En hopelijk deze vlekken ook weg te krijgen...

Mijn dank is zeeeer groot!

Posted

was en straat dat is op dit forum een slechte combi haha :)

ik durf niet eens meer in de buurt te komen van een wasstraat :death:

Hoop dat je de vlekken kwijt raakt!

Posted

Je moet even ontvetter gebruiken!!

Maak een sopje en neem je hele dashboard even af.... probeer wel eerst even op een onzichtbaar stuk.

Je hoeft helemaal geen cockpitspray te gebruiken, vooral nog niet op zo'n nieuwe auto.

Daarbij hebben we een zeer goede uitbereide carclean sectie.. ;)

Even om je nu advies te geven;

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Quik_Interior_Detailer_473_ml_G13616_100071

Misschien moet je voortaan dit gaan gebruiken.

Posted

Hema speciale sponjes voor zachte oppervlakken, het doosje

lijkt op een bandenplaksetje, even zo groot met een rode of een groene dekse.

Dit is al eerder in dit forum besproken.

Posted

Of misschien deze.

http://www.carclean...._PB_NL16_100729

Natural Look is een interieurverzorger en -reiniger op waterbasis met een gepatenteerde UV-absorptie, zorgt voor “die nieuwe look” op vinyl en leer en geeft tevens bescherming. Het zorgt voor een schitterend mat eindresultaat met erg weinig glans en het voelt niet plakkerig of vettig aan. • Droogt gelijk • Heeft UV bescherming • Op waterbasis • Veilig voor leer • Veilig voor Vinyl daken • Te gebruiken op banden • Te gebruiken op stoelen • Te gebruiken voor het dashboard • Te gebruiken op motorfietsen • Te gebruiken op plastic • Te gebruiken op daken van cabriolets • Verwijdert stof en licht vuil • Verzacht terwijl het beschermt

Posted

Even om je nu advies te geven;

http://www.carclean....l_G13616_100071

Misschien moet je voortaan dit gaan gebruiken.

Ik heb deze besteld. Goede gebruikerservaringen (heel fijn als een site die mogelijkheid geeft!!). Het andere product dat hier vermeld werd had toch een aantal negatieve ervaringen (geur, vlekkerig, snel weer vies) dus voor deze gegaan.

Ben benieuwd! En thanks voor het advies!

• 2 weeks later...
Posted

Nou... helaas heeft het bestelde spulletje niet geholpen... :-(

Ik heb nog met gewone allesreiniger gepoetst en dat heeft de strepen wel enigszins weggehaald maar zeker nog niet helemaal... Iemand nog andere suggesties?

Posted

Hoi Sicco83,

water met schoonmaakazijn en microvezeldoekje

Al jaren maak ik het dashbord schoon met lauw water en schoonmaakazijn.

Trouwens het hele interieur.

Bij mijn Rio is het nog steeds zoals uit de fabriek. Geen geglim van spray enz. nog steeds mooi mat van kleur

Rio 41

Posted

Ik vraag me toch sterk af wat hier gebeurt...

dat spul moet wel DEGELIJK helpen!

Gebruik ontvetter... wellicht helpt dasty.. (ken je dat?)

• 8 months later...
Posted

Wat altijd goed werkt is Glassex. Gewoon ff op het dashboard sprayen en daarna droogwrijven met een microvezeldoekje.

Posted

kijk uit met Glassex, vooral met plastics (plexiglas) etc.. word je glas blauw van.. in ieder geval met mate gebruiken.

Posted

Heb je gelijk in, en zeker met mate gebruiken. Je krijgt er in ieder geval een mooie finish mee op plastic delen. Gebruik het al jaren op mijn auto's voor concoursen waar ik aan mee doe.

Posted

Gebruik voor het schoonmaken van de ramen het schoonmaakmiddel van Autotaalglas.

Destijds zaten in onze Rio een aantal rare vlekken op het dashboard.

Na een keer inspuiten en uitwrijven en laten drogen was het weg.

Succes Eric

• 2 weeks later...
Posted

Ik zie toevallig dat je in Utrecht woon. Daar zitten we helaas niet standaard in de buurt. Kom je toevallig wel eens in de buurt van Breda of Rotterdam. Dan kan ik er wellicht eens naar kijken en even wat uitproberen. Heb wel een aantal ideetjes. Mail me anders even op info@cardetails.nl

Na mijn Rio door de wasstraat gehaald te hebben leek het mij wel een goed idee om het dashboard en de console etc meteen schoon te maken. Daar verzamelt zich zo snel een lekkere laag stof... Bizar.

Ik koop zo'n Cockpit doekje bij de Shell en begin lekker te poetsen. Dit werkte bij mijn vorige auto, een 15 jaar oude Mazda 626, prima!

Het dashboard van de Rio is dus toch een iets ander materiaal en nu zit ik met lelijke vlekken en strepen overal... Alsof het nog niet droog is lijkt het wel. Of een soort vettige strepen. Heel raar... Dit is inmiddels een paar geleden, dus het heeft niets te maken met dat het nog moet opdrogen <_< Het zijn geen beschadigingen en het materiaal is ook niet aangetast (neem ik aan), maar weggaan doet het ook niet.

Nu de vraag: wat is het beste spulletje en de beste manier om je dashboard en console schoon te maken? En hopelijk deze vlekken ook weg te krijgen...

Mijn dank is zeeeer groot!