Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen,

Met het inparkeren heb ik vaak moeite om de afstand in te schatten van de auto mede doordat ik het slecht kan zien in mijn spiegels.

Ook de voorkant is lastig in te schatten omdat je de neus van de auto niet ziet. Nu moet je altijd even wennen aan een nieuwe auto en het is al stukken beter dan is het begin maar toch zouden die sensoren niet overbodig zijn.

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het achteraf inbouwen van parkeersensoren in de rio. Is dit goed te doen en zijn er mensen die al ervaring hebben met een ander systeem waardoor je die zou aanraden ? Die van de kia zelf kosten rond de 400 euro dus dat gaan we niet doen tenzij het niet anders kan.

Bijv deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/852475/Parkeersysteem-Advance/0313010&ref=list;jsessionid=EE780BCE2CEB543055E9ECF571308B41.ASTPCCP18

Of ook gelijk de voorkant mee pakken deze:http://www.conrad.nl/ce/nl/product/855917/Voor-en-achteruit-inparkeersysteem/0313010&ref=list

Hoor het graag.

Posted

Ik was ook aan het kijken naar parkeer sensoren omdat mijn vrouw voor het grootste deel in de auto rijdt! ;)

Het ziet er wel redelijk simpel uit om te monteren, denk niet dat er veel fout kan gaan.

En dit is helemaal mooi...in de kentekenplaat houder sensoren.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/841303/AIV-Parkeerhulp-met-kentekenplaathouder-Parking-Pro/0313010&ref=list

Posted

Mijn vriendin heeft in haar Ford Ka gewoon goede achteruitrijsensoren gedaan.

Het is even eng met een boordje maar zelfs ik kon het... ;)

Even goed passen en meten en kijken of hij nergens op stoort (bumper etc) en boren maar.

De sensoren vallen precies in het gat.

Daarna even heel dun met een spuitbusje de lak erover! En het is perfect.

Posted

het plaatsen van de sensoren dat moet denk ik wel lukken ja...hoe zit het met de draden ? Want ergens moet stroom vandaan komen ? en om voorin dat display te krijgen moet je ook aardig stukje overbruggen. als het trouwens met piepjes is dan ga ik de moeite niet nemen om dat display voorin te krijgen.

Posted

de stroom haal je weg bij de achteruitrij verlichting, daar activeer je het systeem ook mee

Posted

ben benieuwd..volgens mij zijn het prima werkende systemen, ik zag er ook nog 1 voor volgens mij 29 euro, die heeft dan alleen geluidsignalen.was ook bij conrad met heelveel positieve reacties!

Ik zie wel of het gelukt is bij je.

Posted

Dit vond ik ook weer zo'n leuke extra van de superpack waardoor ik heb gekozen voor de superpack.

Succes met inbouwen iig, ben benieuwd naar het resultaat.

Posted

idd, is nog goedkoper ook Eelco! :)

@J-J, ja ik weet het...geld was op en het showroommodel die ik wilde hebben was de plus pack...ik wist op dat moment nog niet dat het lastig inparkeren is met de rio ( voor mij dan )

Posted

idd, is nog goedkoper ook Eelco! :)

@J-J, ja ik weet het...geld was op en het showroommodel die ik wilde hebben was de plus pack...ik wist op dat moment nog niet dat het lastig inparkeren is met de rio ( voor mij dan )

Houd je je velgen wel heel,zou zonde zijn :wink:

Posted

Het is niet zo dat ik niet kan inparkeren hoor :) alleen de ruimte die je achter en voren nog hebt vin ik lastig inschatten. misschien omdat ik andere auto's gewend ben of wat het ook is ik denk dat die sensoren wel handig zijn

Posted

Zo groot is de Rio toch niet? ;)

Ik heb ze ook op het pluspakket.. Maar sta meestal al voordat ik uberhaupt naar dat display kijk.. Horen doe ik het ook niet aangezien de muziek te hard staat ;)

Posted

Door de kleine hoge achterruit kan je niet veel zien wat er achter je gebeurt, dus ik ben blij dat ik parkeer sensoren heb.

Posted

En hoe kan je een kind zien van 2 jaar oud die achter je auto loopt? Ik niet iig.

Toen waren die piepjes erg handig moet ik zeggen.

Posted

Wellicht kan je ook eerst de omgeving bekijken?

Als er kinderen in de buurt zijn ben je uberhaupt voorzichtig en ga je pas rijden als die volledig in het zicht zijn. En laat je het niet van piepjes afhangen.

Schijn je allemaal geleerd te hebben toen je moest afrijden. Of krijg je tegenwoordig ook al sensoren daarbij? ;)

Posted

Ik heb 10 jaar geleden afgereden en toen hadden ze volgens mij nog geen sensoren.

De omgeving bekijken helpt echt niet in alle gevallen, maarja voor jou blijkbaar wel.

Ik vind het zicht iig een stuk minder dan de auto's waar ik voorheen in heb gereden.

Posted

:vorigepost

:online2long:

Kan je wel een beetje raar gaan doen.

Maar op zich is er toch niets mis mee om eens fatsoenlijk rond te kijken ipv te vertrouwen op allerlei sensoren en camera's?

Het word je niet voor niets geleerd dacht ik zo. Straks kunnen mensen niet eens meer normaal autorijden zonder al die veiligheidssystemen.

(even zo zat een post tussen ;))

Posted

Je kent me niet? Dus waarom reageer je op mij terwijl je niet eens weet hoe ik inparkeer of wat dan ook.

Iedereen heeft een eigen mening, jij respecteert die niet blijkbaar. Laat het en maak er niet zo'n punt van.

De Topic starter wil informatie over parkeersensoren de discussie over of dit nuttig is lijkt me niet nodig en kun je in chatcafe voeren.

Posted

Je kent me niet? Dus waarom reageer je op mij terwijl je niet eens weet hoe ik inparkeer of wat dan ook.

Iedereen heeft een eigen mening, jij respecteert die niet blijkbaar. Laat het en maak er niet zo'n punt van.

De Topic starter wil informatie over parkeersensoren de discussie over of dit nuttig is lijkt me niet nodig en kun je in chatcafe voeren.

Nee ik ken je niet. En ik reageer op jou omdat jij op mij reageert met je belachelijke smileys. Ik heb ook niets over je inparkeerkunsten gezegd..

En ik gaf gewoon mijn menig, dat mag in het forum. En ik bepaal zelf wel of ik dat hier doe of in het "chatcafe".