zwafra Geplaatst 12 Januari, 2013 Geplaatst 12 Januari, 2013 Hoewel ik nog zeer tevreden ben over mijn Sportage en er nu al 2,5 jaar in rij ...ben ik toch stiekem alweer aan het kijken wat mijn volgende auto zou kunnen worden ...ben daarbij nog niet veel tegen gekomen ...maar kwam vandaag bij toeval bij de Volvo dealer en daar stond de Volvo V40 cross Country en die vind ik erg mooi...hij is niet zo ruim en zo hoog al de Sportage maar wat een mooi model ..alleen de prijs is een stuk pittiger en beetje leuke met opties komt al snel op de 40 duizend. http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-v40-cross-country/Pages/default.aspx 2 Quote
MGA1600 Geplaatst 13 Januari, 2013 Geplaatst 13 Januari, 2013 Als Volvo- rijder (heb er al heel wat ehad in d loop der jaren) hebben we er in proefgereden, althans een gewone V40, in dsekfde week dat we in de Sportage proefgereden hebben. Reed en stuurde prima naar hij is zo benauwend klein dat wij er claustrofobische neigingen van kregen. En dat dashboard display vond ik er heel kinderlijk uitzien. Verder een mooie en goed afgewerkte auto. Als ik dan toch voor Volvo zou gaan, dan zou ik toch liever de de V60 overwegen, behoorlijk ruimer en niet heel veel duurder dan de V40. Maar een Volvo is niey alleen duur in aanschaf, maar ook prijzig in onderhoud weet ik uit ervaring. Een garage-uurtarief van 100 euro, twee jaar garantie en niet heel soepel met coulance als er daarna iets kapot gaat. 1 Quote
bigwade Geplaatst 13 Januari, 2013 Geplaatst 13 Januari, 2013 de Volvo V40 cross Country en die vind ik erg mooi...hij is niet zo ruim en zo hoog al de Sportage maar wat een mooi model Geweldige wegligging, mooie auto, maar wat onpraktisch en wat een krap interieur. Maat van me heeft een gewone V40, een witte, daar heb je binnen geen last van, maar ik vond hem vreselijk krap. Gaat wel van jetje btw Quote
Smart Geplaatst 13 Januari, 2013 Geplaatst 13 Januari, 2013 Het design van Volvo spreekt mij enorm aan. De rijeigenschappen en interieurruimte weet ik niet. Quote
elmerblues Geplaatst 14 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2013 Ik ruil morgen mijn Volkswagen Tiguan Sport & Style 1.4TSI 150 PK in voor een Kia Sportage 1.6 GDI super pack omdat: VW het normaal vind dat na 3,5 jaar en 43000 km de ABS module defect gaat en daarvoor eerst € 2400 voor in rekening wil brengen!! Dus in ieder geval nooit meer een VW ( of ander door PON gevoerd merk zoals Audi, Seat. Skoda ) dus aankoop argument 1 is de 7 jaar garantie 2 Het ontwerp 3 De complete uitrusting (super pack) PS met volwaardig LM reservewiel 4 goed aanbod (inruil) Heb je dat volwaardige reservewiel er dan bij onderhandeld? Ik wil de pret niet bederven, maar tegenwoordig zit er een bandenreparatiekit bij een SP3 en geen volwaardig reservewiel meer. Quote
SiempreTurko Geplaatst 14 Januari, 2013 Geplaatst 14 Januari, 2013 Ik kreeg mijn reservewiel er automatisch bij. Reservewiel met de 18' velg natuurlijk Quote
Willemfred Geplaatst 14 Januari, 2013 Geplaatst 14 Januari, 2013 Wij hebben deze voor zowat alles gekocht, we zagen hem (in het wit) in de toonzaal staan en we hadden zo direct van "dat is em" een testritje gedaan en gekocht we rijden nu 10 dagen (850 Km) in onze Sportage 2.0 CRDI Sence+ ( Belgie ), en ik moet zeggen, we zijn happy dat we deze gekocht hebben, Geen gekraak en of gepiep, zalig rijden, wat het verbruik betreft kan ik nog geen oordeel vellen, na de eerste tankbeurt 7.5L/100 Km. ik vermoed dat dit nog wel zal dalen als deze is losgereden. Ik moet zeggen prima werk van KIA ( In België automatisch met een volwaardig reservewiel ) Quote
elmerblues Geplaatst 14 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2013 Ik kreeg mijn reservewiel er automatisch bij. Reservewiel met de 18' velg natuurlijk In België zijn de uitvoeringen anders, blijft verwarrend. Quote
smetjesmee Geplaatst 10 Februari, 2013 Geplaatst 10 Februari, 2013 na de eerste tankbeurt 7.5L/100 Km. mooi verbruik voor een awd. dat belooft . ik verbruik zeker 1liter meer met de 2wd. Quote
Millgate Geplaatst 10 Februari, 2013 Geplaatst 10 Februari, 2013 eerste tankbeurt 7.5L/100 Km Daar je bij de Sportage nooit zeker weet of je de tank volledig gevuld hebt (dit model heeft de onhandige eigenschap dat het vulpistool ruim voortijdig afslaat..), kun je pas na een aantal tankbeurten wat over het gemiddelde verbruik zeggen. Als je je brandstofverbruik op een makkelijke manier wilt bijhouden kan ik je http://www.spritmonitor.de aanraden (je kunt voor de engelse taal kiezen). Ontopic: Zelf al jaren SUV's erg leuk gevonden, en toen het budget beschikbaar was eerst bij Mazda naar de CX5 gaan kijken. Ik was erg te spreken over de rij-eigenschappen: stuurt lekker direct, stoelen een tikkie aan de zachte kant. Na terugkomst van de proefrit was men te druk om een offerte op te maken, maar die zou men de volgende werkdag mailen. Na 5 dagen maar eens gebeld... "o ja.. das mijn collega vast vergeten". Vervolgens kreeg ik een standaard offerte zonder enige korting en een uit de lucht geplukte waarde van de in te ruilen auto. Weer maar eens gebeld.. "dat kan inderdaad beter meneer, ik heb al een betere prijs maar wellicht kan ie nog beter, ik laat het u morgen weten"... Nooit meer wat van gehoord... Kijk, ik ga toch echt geen verkoper achterna lopen voor een auto van €33.000,- met een levertijd van minimaal 9 maanden. Nog even bij VW naar de Tiguan gekeken: rijdt goed, maar saaier uiterlijk en dure opties. Verder erg netjes behandeld en inruilprijs OK. Vervolgens bij KIA langsgegaan. Ik vond de Sportage sowieso al een mooi model, maar de verhalen over de stuurproblemen hadden me in eerste instantie wat afgeschrikt. De proefrit beviel toch best goed! Dat tesamen met een keurige offerte en de korte levertijd heeft mij de Sportage doen kiezen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad! (Als je na het parkeren automatisch nog even omkijkt, weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt ) P.S. De nieuwe Ford Kuga, die er aan zit te komen, lijkt ook veelbelovend. De instapprijs wordt zo'n €11.000,- lager dan dat ie nu is. Dit ondermeer vanwege een nieuw motorenpalet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.