chrichri Geplaatst 11 Mei, 2012 Geplaatst 11 Mei, 2012 Ik heb de test tussen de wagens ook eens doorgelezen.De Tiguan mag dan wel als beter aanzien worden dan onze Sportage,hij is dan ook 6000 euro duurder .Dan mag het wel wat beter zijn,zeker? De Mazda komt op de eerste plaats en zal dit wel niet gestolen hebben maar hij is ook recenter.Normaal zou je dan de concurrentie het vuur aan de schenen moeten leggen want als constructeur weet je waar de pijnpunten liggen en heb je ook de kans om beter te doen.Daardoor dat de oudere modellen zoals de Toyota Rav4 ook minder scoren.Als deze binnen x jaar met een nieuw model komen zullen de verhoudingen ook weer anders kunnen liggen. Wat me wel opviel aan het einde van het artikel was de pagina reclame voor de Mazda CX-5.Kreeg de winnaar een gratis advertentie of werd de CX-5 door de advertentie de winnaar :D ? Quote
kialoog Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Ter info: Nee, chrichri, is een bijlage van de nieuwsbirief van mazda die ik maandelijks ontvang vandaar. Links bovenaan eerste pagina staat ook "doorslag uit....". grtz Quote
desoto Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 jullie kunnen beter op een ander forum gaan zitten dit is forum voor en over kia bezitters Quote
Smart Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 wat een gezeur over sturen met sp3 ik heb geen problemen stuurt formidabel 1 rechte lijn! jullie kunnen beter op een ander forum gaan zitten dit is forum voor en over kia bezitters Wat wordt jouw 1e positieve bijdrage aan dit forum? Ter info: naast bovenstaande berichten waren jouw andere twee postings een bijdrage in de topic 'levertijd Kia Sportage' en het (automatisch) plaatsen van je voertuig in het garageforum... Niet eens jezelf voorgesteld, maar wel lopen oordelen? De personen in dit topic bezitten allen een Kia en discussiëren over andere vergelijkbare auto's. Het is tenslotte een autoforum. Quote
bigwade Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Ik dacht aan een auw-gurk, maar hier moeten we iets nieuws voor verzinnen.. Quote
elmerblues Geplaatst 12 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 Mei, 2012 jullie kunnen beter op een ander forum gaan zitten dit is forum voor en over kia bezitters Dat zegt iemand die net lid is. Wat dacht je ervan dat jij op een ander forum ging zitten? Ga even gezellig zitten zijn op het Libelle forum of zo. Ook allemaal oude wijven daar, voel je je vast beter op je plek. 1 Quote
Opa Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Weer even terug naar het lijntje: Waarom voor de SP3 gekozen. Ik moet bekennen dat 16 maanden geleden mijn keuze voor de SP3 niet al te nuchter overwogen is geweest. Ik viel als een blok voor de uitstraling van "onze" Sportage. Bovendien was hij comfortabel, met een hoge zit en kon uitstekend mijn caravan trekken. Een heel belangrijke rol speelde het feit dat ik al 3,5 jaar tot volle tevredenheid Kia reed (een Ceed CRDi). En ik kreeg een voortreffelijk inruil aanbod waardoor ik me deze keer (in tegenstelling tot in het verleden) niet diep heb ingegraven in wat er verder nog meer op de markt was. Door de goede inruil werd mijn twijfel of ik de Ceed wel zou vervangen (ik was immers zeer tevreden) weggenomen en heb ik de knoop snel doorgehakt. Daar heb ik na 12 maanden rijden en 31000 km absoluut geen spijt van, integendeel. En ik vind hem nog steeds héél mooi. (En terzijde: absoluut geen stuurproblemen !) Quote
wimme Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Ik ben het eens met desoto, nieuw lid of niet, dit is een KIA forum en sommige maken van dit forum gebruik om reclame te maken voor andere merken, ik verdenk mazda hiervan. Het staat immers ook als logo "Kiaclub nederland", "het forum voor Kiarijders", scrol maar eens naar boven. Quote
Specialmade Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Mmmmmm, dus als ik het goed begrijp mag hier alleen het merk KIA genoemd worden. Mogelijk interessante vergelijkingen met andere auto's is schijnbaar niet toegestaan door sommige. Persoonlijk vind ik het wel prettig als andere formum-leden, een proefrit met een ander merk hebben gemaakt, hier melding van maken en eventuele Plus en/of minpunten melden. Indien het niet (meer) mag dan ga ik maar eens opzoek naar het totaal auto forum t.w. www.Kiarenaultmazdafiatchevroletopelnisanpeugeotferrariporchehyundaysuzuki.nl Grtz. Sspecialmade Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Wat een gepietlut allemaal weer, terug naar topic: 1: De tiguan is te saai voor woorden, zeker het interieur 2: De franse hoek sla ik over want die kunnen in mijn ogen alleen stokbroden en wijn maken. 3: De Mitsu ASX loopt een beetje achter met alles. 4: De rest is gewoon te weinig value for money. ( of veels te duur ) 5: Blijft over: De sportage, mooi van buiten en binnen, uitstekende garantievoorwaarde en de meeste value for money. Zo moeilijk is het allemaal niet. :rolleyes: Quote
beolab4 Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 De KIA Sportage heb ik gekozen omdat het voor mij de enige betaalbare SUV/Crossover was met de WOW-factor. Ik heb eerder wel gekeken naar de Mitsubischi ASX (saai zowel van binnen als buiten), Peugeot 3008 (met alle respect een 50+ wagen) de VW Tiguan (fantasieloos/overpriced) en de Nissan Qashqai (gedateerd). Op weg naar het werk zag ik de KIA rijden en dacht "wat is dat" (deze was toen pas op de markt). De auto bleek van iemand te zijn die bij een bedrijf werkt dat naast het bedrijf waar ik werkzaam ben gevestigd is. Ik heb de KIA toen goed kunnen bekijken en besloten de volgende dag bij de dealer langs te gaan. Ik ben dus als eerst gevallen voor de stoere look want laten we eerlijk zeggen er staat me toch wat met zo een KIA Sportage! Na het bekijken van de specificatie's, de uitrusting, de prijs en positief uitgevallen proefritten (ik heb er wel drie gemaakt) besloten dat de KIA Sportage mijn volgende auto zou worden. Tijdens géén van de proefritten heb ik wat opgemerkt m.b.t. stuurproblemen. De laatste proefrit duurde wel 2,5 tot 3 uur. kort samengevat is mijn keuze voor de KIA Sportage bepaald door: - De looks (wat een stoere bak) - Specificatie's (zuinige motor/ruimte aanbod) - Uitrusting (Executive Plus Pack/ Panoramisch dak/ Navigatie) - Fijne rijeigenschappen (stil/comfortabel) Het enige wat ik jammer vind is dat er geen wit-metallic aan het kleurengamma is toegevoegd anders was ik daar zeker voor gegaan. 1 Quote
Smart Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 www.Kiarenaultmazdafiatchevroletopelnisanpeugeotferrariporchehyundaysuzuki.nl Ik mis er nog wel een paar....bijv. de TataLadaDaciaSkoda/enz.com 1 Quote
desoto Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Dat zegt iemand die net lid is. Wat dacht je ervan dat jij op een ander forum ging zitten? Ga even gezellig zitten zijn op het Libelle forum of zo. Ook allemaal oude wijven daar, voel je je vast beter op je plek. blablabla dat weet je wel goed volgens mij heb ik je daar gezien Quote
chrichri Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Waarom kiezen voor de Sportage?Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met het destijds leren kennen van je vrouw/vriendin.Je gaat eerst af op de looks.Ziet ze er goed uit?Bij de eerste kennismaking val je dus voor haar schoonheid.Is bij de Sportage ook zo.Dan leer je haar beter kennen en beslis je om met haar door het leven te gaan.Doe je met de Sportage ook.Dan leer je naderhand een paar minpunten kennen.Bij de Sportage zijn er hier ook die over een paar dingen minder tevreden zijn.Aangezien dat de minpunten niet opwegen tegen de rest blijf je toch verliefd op haar en neem je er die maar bij.Doen we met onze Sportage ook.Degenen die toch niet helemaal gelukkig zijn gaan scheiden of gaan uit elkaar.Hier zijn er dan ook die de Sportage toch niet helemaal het van het vinden en schuiven deze aan de kant voor een andere "wagen". Uit het leven gegrepen zeker . Quote
elmerblues Geplaatst 14 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2012 2: De franse hoek sla ik over want die kunnen in mijn ogen alleen stokbroden en wijn maken. Ik kan het ergens wel met je eens zijn. Ik heb een redelijk aantal franse auto's gehad en het is gewoon (ook nu nog) kommer en kwel, zeker op electronisch gebied loop je een groter risico op storingen dan bij andere merken. Maar de aircross wordt volgens mij ook bij mitsubishi gebouwd, op dezelfde productielijnen, dus ik schat hem qua bouwkwaliteit hoger in. Wel is het jammer dat het interieur t.o.v. de ASX vrijwel omgemoeid is gelaten. Maar voor de mensen waarbij de ASX de neus niet aanstaan, is het zeker een goed alternatief en ik zou hem dus niet links laten liggen 'omdat het per definitie frans is'. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen wit-metallic aan het kleurengamma is toegevoegd anders was ik daar zeker voor gegaan. Wat ik mooi zou vinden op de SP3 is een soort creme-wit, zoals je ook op sommige volvo's ziet (o.a. XC90). Het hele kleurengamma van de SP3 zou trouwens wel eens aangepast mogen worden, we zijn bijna 3 jaar verder sinds de introductie. Quote
beolab4 Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 @elemerblues: 100% mee eens wat het kleurengamma betreft. Op de schop ermee! Nog 1 vergeten punt: dat is de zitpositie met de hoge plaatsing van de versnellingspook in één woord "ideaal" bij de meeste anderen staat ie nog ouderwets op de vloer. Quote
Gast remcob Geplaatst 16 Mei, 2012 Geplaatst 16 Mei, 2012 Voor de geinteresseerde onder ons. Ik heb een verslag van mijn proefrit met de Mazda CX-5 gepost in het topic "Wijzigingen in het SP3 leveringsgamma; minder voor meer" Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 16 Mei, 2012 Geplaatst 16 Mei, 2012 http://www.carsguide.com.au/news-and-reviews/car-reviews-road-tests/kia_sportage_mazda_cx_5_subaru_xv_vw_tiguan_compared Quote
Gast remcob Geplaatst 17 Mei, 2012 Geplaatst 17 Mei, 2012 Ook in dit artikel ontlopen de auto's elkaar dus niet veel. Een bevestiging van mijn bevindingen. De presentatie van de gegevens is niet altijd eenduidig. Kijk naar service interval, alle auto's worden weergegeven per 12 maanden alleen de Mazda per 6 maanden. Wat mij overigens opvalt is dat de onderhoudsintervallen vrij kort zijn, 15 tot 20 duizend vind ik vrij kort. Een beetje Europese auto zit al gauw op de 30 duizend interval. Het klinkt misschien gek maar om straks alsnog een definitieve keus te maken gaan toch zaken als een onderhoudsinterval meespelen want het is gewoon een terugkerende kostenpost. De hoogte van de kosten per beurt ook niet vergeten uiteraard. Daarnaast gaan gevoel en onderhandelingsmogelijkheden bij de dealer meespelen. Voor mij is de keus nu tussen de SP3 en de CX-5. De C4 Aircross valt voor mij af door de krappe motor en het onderstel. Quote
Jo-Anne Geplaatst 27 Mei, 2012 Geplaatst 27 Mei, 2012 Wij zijn voor de looks gevallen, de prijs/quantiteit verhouding en de 7 jaar garantie speelde een grote rol. Ons inziens zijn er weinig alternatieven, maar smaken verschillen.. Quote
zwafra Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 Ben ook voor de looks van de SP3 gevallen ...en eigenlijk al toen ik de eerste "spypics"zag van het prototype ... heb hiervoor o.a een.. Opel zafira...Toyota Rav 4 ...,Audi A4 ...,Kia Sportage 2...,Nissan QashQai....gehad en rij nu alweer 18 maanden in volle tevredenheid in de SP3 Vindt het een zeer betrouwbaar auto en heb buiten de servicebeurten eigenlijk niet de garage hoeven te bezoeken .. En in de test wordt er steeds geklaagt over het weggedrag (zou te kunstmatig/zonder gevoel) zijn ...dit gevoel is na de update bij mij geheel verdwenen ..en vind hem erg comfortable rijden . Quote
Presiozo Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 Als ik voor mijzelf praat heb ik toentertijd gekeken naar de Mitsubishi ASX (kleiner, alleen leverbaar met zwart interieur, neus moet je van houden) en de Nissan Qashquai (ook ietsje kleiner, toen ook al gedateerd model, paar modelissues). De Hyundai IX35 vond ik niet mooi qua lijnvoering en was ook alleen leverbaar met zwart interieur. Uiteindelijk gekozen voor de SP3 want uitstekende rijeigenschappen, stoere looks, strakke lijnvoering, 7 jaar garantie, aparte vormgeving interieur, interieur ook in lichte kleur leverbaar, en betaalbaar en compleet uitrustingsniveau. Audi Q3 en RR evoque zijn zwaar boven budget. Op dit moment zou ik serieus kijken naar de Citroen Aircross en de Maza CX-5. Leuke aankomers zijn de Ford Ecosport en iets realistischer, de Opel Mokka (alleen die naam is een groooooooote marketingmisser..) wat dacht je van het kleine broertje... de......tromgeroffel...........OPEL ADAM ! straks komen ze nog met de ADAM en EVA versie. opzich zijn ze goed bezig bij opel met de nieuwe modellen maar komop zeg... mokka en adam... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 wat dacht je van het kleine broertje... de......tromgeroffel...........OPEL ADAM ! straks komen ze nog met de ADAM en EVA versie. opzich zijn ze goed bezig bij opel met de nieuwe modellen maar komop zeg... mokka en adam... Opel is inderdaad leuk met namen uitkiezen. Quote
Marco ML Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Ik ruil morgen mijn Volkswagen Tiguan Sport & Style 1.4TSI 150 PK in voor een Kia Sportage 1.6 GDI super pack omdat: VW het normaal vind dat na 3,5 jaar en 43000 km de ABS module defect gaat en daarvoor eerst € 2400 voor in rekening wil brengen!! Dus in ieder geval nooit meer een VW ( of ander door PON gevoerd merk zoals Audi, Seat. Skoda ) dus aankoop argument 1 is de 7 jaar garantie 2 Het ontwerp 3 De complete uitrusting (super pack) PS met volwaardig LM reservewiel 4 goed aanbod (inruil) 3 Quote
Ferry82 Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Goede keuze hopelijk worden meer mensen snel wakker! VAG zooi is prima als lease maar je moet wel gek zijn het prive te rijden! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.