Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Ik zag Smart overigens na afloop de verkeerde oprit bij Breukelen nemen. Die zit nu ergens in Leeuwarden ipv Doetinchem.. Je moet zo maar denken dat er vele wegen naar Doetinchem leiden. Hij heeft er een echte Kia dag van gemaakt Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Je moet zo maar denken dat er vele wegen naar Doetinchem leiden. Hij heeft er een echte Kia dag van gemaakt Waren ook meer wegen die naar Schoonhoven leidde... sjonge jonge Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Voordat ik commentaar ga geven: veel plezier vandaag in de auto's jullie zijn nu al druk bezig mag ik aannemen een hele eer dat je dit mag doen. Een Ceed die koop je niet om mee te scheuren, zeker niet als het een 128PK diesel betreft. Ik verwacht dat er genoeg pit in zit voor een 128PK sterke motor... anders laat je hem toch chippen ? in dit land zou ik als ik het geld had nogsteeds een dikke scheurbak/power auto kopen, je hoeft inderdaad niet te verwachten dat je full speed van zeeland naar groningen kan blazen maar er zijn genoeg stukken waar je even gas kan geven hoor... zo genoeg off-topic have fun vandaag mannen!! We hebben inderdaad veel plezier gehad. En chippen hoef je deze niet hoor. De Cee'd met DCT bak (schakelflippers aan het stuur) verraste helemaal en we waren onder de indruk van de zes traps automaat. Quote
mika kjelld Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 zo te zien hebben jullie een leuke dag gehad heren ben echt benieuwd naar jullie verhaal Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 zo te zien hebben jullie een leuke dag gehad heren ben echt benieuwd naar jullie verhaal Jullie krijgen twee verhalen, 1 van bigwade + smart en 1 van warmentuuter + mij.. @Bigwade als ik zo kijk oogt de witte toch beter op de foto's, terwijl ik de rode mooier vond in het echt. Quote
bigwade Geplaatst 18 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2012 We rolde wel even van onze stoel want Bigwade wilde beslist EERST met de WITTE :-) Dat mocht ie. Boterham met hagelslag werd ook steevast tot het laatste bewaard. Er zijn generaties die hier geen reedt van snappen. Dusssss..... Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Boterham met hagelslag werd ook steevast tot het laatste bewaard. Er zijn generaties die hier geen reedt van snappen. Dusssss..... Dat had ik wel door... de afsluiter was het beste voor JOU! MAN MAN wat een bak die automaat!! Quote
bigwade Geplaatst 18 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2012 Kevin maar eens mailen of zijn vader al eens thuis is ? Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Kevin maar eens mailen of zijn vader al eens thuis is ? Doe maar... Ik heb nog een slaapplek in Drenthe. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Is ie niet in Akersloot? Rij er zo wel ff heen Quote
Smart Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Tja.....wat kan ik zeggen. Ik wist instinctief eigenlijk wel dat ik niet helemaal goed reed, maar de navi sloeg helemaal op hol. Gelukkig maar 8 km omgereden en op tijd voor het eten thuis.....pfffff! Volgende keer maar weer iets meer ratio i.p.v. emotie. Ik was natuurlijk behoorlijk onder de indruk van die Cee'd..... Quote
Remko .me Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Tja.....wat kan ik zeggen. Ik wist instinctief eigenlijk wel dat ik niet helemaal goed reed, maar de navi sloeg helemaal op hol. Gelukkig maar 8 km omgereden en op tijd voor het eten thuis.....pfffff! Volgende maar weer iets meer ratio i.p.v. emotie. Ik was natuurlijk behoorlijk onder de indruk van die Cee'd..... Was wel gezellig! Quote
Smart Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Ja, was absoluut gezellig.....nu nog de forumleden op de hoogte brengen van mijn ontberingen met bw tijdens de rit....! Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Ik heb al blauwe vingers van het tikken Ben al bij de Remactie van.......... :-) :-) :-) Quote
Remko .me Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Testdag Kia Cee’d Datum: 18-05-2012 Uitvoering: 1.6 GDI Superpack 135 pk kleur wit 1.6 GDI Superpack Premium DCT 135 pk kleur rood. Testrijders: Remko.me en Warmentuuter Donderdagavond begon al de voorpret van het testrijden in de nieuwe Cee’d. Een route was er keurig door Bigwade in elkaar geknutseld waarvan er stukken snelweg werden afgewisseld met wegen binnendoor. (wat wil je ook van een ervaren Kia testrijder) Het lijkt mij ook een leuke route want zelf ben ik hier nog nooit geweest. Vrijdag de testdag is aangebroken en de zon schijnt en sinds jaren GEEN file. Dus we waren te vroeg maar dat kon de pret niet drukken. Keurig werden we ontvangen met een kopje koffie bij het Kia Experience Center. De koekjes werden door geschoven naar de Warmentuuter waarschijnlijk zag hij er hongerig uit. Maar we willen rijden Bigwade en Smart zijn niet meer te houden want die hadden de Rode en Witte Cee’d al zien staan voor de deur. Toch eerst de presentatie van de nieuwe Cee’d die werd gegeven dhr. van de Pol van Kia NL. Opmerkelijk is met de nieuwe Cee’d dat er in feite maar twee motoren beschikbaar zijn. De 1.6 GDI benzine uitvoering met 135PK en de 1.6 GRDI dieseluitvoering met 128PK. Deze motoren zijn zo zuinig in gebruik dat er besloten is de 1.4 niet in productie te nemen. Maar niet getreurd er zijn 21 uitvoeringen in de benzine en diesel uitvoering beschikbaar En dan hebben we het niet verschillende kleuren of verschillende velgen waar je uit kunt kiezen. En we zijn het er wel mee eens dat het een hele mooie auto is. Voor de CW liefhebbers…….. deze komt uit in september van dit jaar. Eindelijk naar de nieuwe Cee’ds die klaar staan. Wij mochten eerst de rode Cee’d met DCT 6 traps automaat testen. Tijdens de uitleg zien we in onze ooghoek een witte waas wegschieten met gierende banden en verdween als sneeuw voor de zon. Tja, Bigwade en een witte auto is hetzelfde als een stier een rode lap voorhouden. Wat opvalt met instappen is het zitcomfort van de stoelen die je ook nog eens in alle standen kan verstellen en de geldt voor beide leren stoelen. Het dashboard ziet er strak en mooi uit, alles zit op de plaats waar het hoort en ook het hoogglans zwarte middengedeelte wat ook weer terugkomt bij het lederen stuur waar de bediending zich bevind voor de telefoon, radio, cruise control, stuurmodus en bediening van alle gadgets. De sleutel (smart key) kan je in je broekzak houden want deze uitvoering is voorzien van een start/stop drukknop. We rijden weg en dan valt ook op dat de auto heel stil is. Zo rijden we van Kia naar de A2 richting Abcoude en het valt best mee met een automaat te rijden. Met DCT versnellingsbak is het ook mogelijk doormiddel van schakelhandels aan het stuur om ook handmatig te schakelen. Het inhalen van andere auto is geen probleem want als je het gas flink intrapt schakelt de DCT bak zonder dat je het voelt terug en reageert 135 PK sterke motor direct en we hadden beide van wouw een Cee’d met heel veel pit. Bij Abcoude nemen de afslag naar Amstelveen en krijgen we een leuke lange bocht naar links. De borden knipperen dat we te hard gaan maar we zijn aan het testen dus met 100km de bocht in. De Cee’d geeft er niets om en gaat als een warm mes door de boter de bocht in. We konden op het rechte stuk van de snelweg om even de stuurmodus testen in de normale, comfort en sportstand en de boordcomputer werd door gespit en zo kwamen we op LDWS uit. Beter gezegd een waarschuwingssysteem om tussen de strepen blijven rijden. Je ziet Remko ME genieten als autoliefhebber en ICT man wat er allemaal op de TFT tellers wordt gepresenteerd. Bij Badhoevedorp nemen we de afslag richting Den Haag en slaan af bij Hoofddorp en gaan naar Amstelveen. Hier duikt ook in ene de witte Cee’d op met Bigwade en Smart en we halen deze in en zoeken en parkeerplaats bij de Westeinder plassen. Voor we de parkeerplaats vonden testen Remko ME nog even de remmen. Nou die werken goed. Remko wist de klap voor de Warmentuuter op te vangen door weer plankgas te geven. Zie je het voor je….. vlak voordat je je voortanden in het dashboard staan wordt je weer hard in je stoel gedrukt. Een onverwachte test is ….of probeerde Remko nu met een automaat te schakelen. We houden het maar op een test. Op de parkeerplaats even de ervaringen uitwisselen met Smart en Bigwade. Wij waren zeer te spreken over onze test Cee’d. Rijders wissel en de Warmentuuter was aan de beurt. Niet de grote weg maar binnen door van Amstelveen naar Schoonhoven. Ook hier laat de nieuwe Cee’d zien dat dit ook prima gaat en eerlijkheidshalve moeten we ook wel bekennen dat de nieuwe DCT versnellingsbak subliem schakelt tussen de versnellingen zonder een schokje te voelen. Bij het plaatsje Vrouwenakker hebben de nieuwe Cee’d op de foto gezet. Na de Vrouwenakker waren we al snel de weg kwijt maar het navigatiesysteem bood hier in de helpende hand om ons naar Schoonhoven te lijden. Plaatsjes zoals Noordeinde, Noorden en Woerden waarvan we merendeel op B wegen reden met hier en daar een slecht weg dek, kuilen en grote drempels kunnen we ook met een goed bestempelen. Even na de middag reden we Schoonhoven binnen maar Bigwade en Smart waren nog in geen velden of wegen te zien. Achteraf stonden deze vast op de grote weg bij Gouda. Voor ons even de tijd om te kijken of de Cee’d ook automatische kan in parkeren. Na wat proberen lukt het ons toch om de auto vlot zonder het stuur aan te raken in te laten parkeren. Een leuke optie voor mensen die er moeite mee hebben om achteruit in te parkeren. Ook bij de pont van Schoonhoven hebben wat leuke foto’s kunnen maken. En jawel het andere testteam kom er ook aan dus kunnen gezamenlijk aan de lunch bij de snackbar met uitzicht op de pont. Met de testrit van de Optima hebben we kunnen lezen dat de service van de snackbar het liet afweten. Deze was heel goed en ik schrok nog even dat ik vroeg of ik van het toilet gebruik mocht maken. Ik moest van deze mevrouw achter de toonbank komen en gebaarde komt u maar even mee. Riep nog gaat u me helpen………gelukkig bleef het bij de wegwijzen. Een pak van m’n hart. De broodjes waren prima. Smart en Bigwade gingen verder met de Rode Cee’d en wij de Witte. Wat opvalt bij het instappen dat deze Cee’d is uitgevoerd met stoffen bekleding, het ontbreken van de schakelaars van de meerstanden stoelverwarming, de handrem terug ipv de elektrische handrem in de rode Cee’d , de gewone tellers zijn terug zoals we gewend zijn in met de boordcomputer in het midden van de km teller ipv de TFT tellerschermen en een zes versnellings schakelbak. Maar niet getreurd deze Cee’d is ook rijkelijk voorzien van alle opties zoals we gewend zijn van een Superpack. Bij Schoonhoven is de pont over de rivier de Lek. Met een klein beetje voordringen staan de twee Cee’ds keurig achter elkaar op de pont. Aan de overkant vervolgen we de weg naar Gorinchem. Ook de witte Cee’d voelt goed aan en ook hier kan de stuurmodus aanpassen zoals jij wilt sturen. De zes versnellings bak schakelt soepel alleen als je er vijf gewend ben……. dan vergeet je wel eens de zesde. Deze moet je ook meer zien als een overdrive voor op de grote weg waardoor je het toerental verlaagt en zuiniger gaat rijden. Tja, het is een Eco Dynamics met een start/stopsysyteem. De schakelindicator geeft keurig aan in welke versnelling je moet rijden om zo zuinig mogelijk met de brandstof om te springen. Als het toerental rond de 1800-2000 ligt, omdat je je aan het schakelpatroon wilt houden en je wilt snel in halen lijkt of de fut er even niet is. Maar als je even terugschakelt en je probeert het nog een keer dan voel je echt wel dat de 135PK er echt wel zin in heeft. Een dat klopt ook wel want bij de meeste motoren ligt de kracht tussen 2500 en 3500 toeren en niet bij de 2000. Dat heeft de Cee’d met DCT bak niet want die denkt razendsnel voor je en schakelt razend snel naar de juiste versnelling om in te halen. Tijdens de rit zien we vlak voor Goudriaan een mooie molen in gebruik. Een fotomomentje voor een witte (waar je op kan zitte) Cee’d. Het is niet alleen rijden natuurlijk maar een mooi plaatje kan zeker geen kwaad. De beurt was weer aan Remko ME om het stuur over te nemen. Het is ook bekend terrein voor Remko ME en de tijd begint langzaam aan te dringen om terug te gaan. Bij Gorinchem de grote weg op. Ook hier staat de witte Cee’d zijn mannetje en we komen we tot de conclusie dat het een heerlijke reisauto is. En omdat er ook nu geen files stonden waren we een half uur te vroeg in Breukelen. Tja, waarom zou je de auto inleveren als je nog een half uur hebt. We maken het rondje af via Breukelen city, de vecht naar Loenen en over de snelweg weer terug naar Breukelen. Tijd voor een kopje koffie en verslag uitbrengen bij dhr. van de Pol van Kia NL. Een hele leuke dag met twee mooie Kia Cee’ds. Vermoeiend……. echt niet. Dat wordt je niet in een Cee’d! Eindconclusie Remko.me: Ik ben zelf helemaal verrast door de C'eed. Voornamelijk de nieuwe DCT uitvoering waarmee Kia aan komt zetten heeft me enorm doen overtuigen. Mijn voorkeur gaat uit naar de automaat, wat ik heel eerlijk van te voren niet verwacht had. De kwaliteit en gebruikte materialen in de nieuwe C'eed voelen echt aan als een zeer degelijke en luxe auto, in beide modellen heeft dit mij zeker doen overtuigen dat dit een hele goede en complete auto is. Ik krijg snel last van mijn rug in een auto, maar de C'eed is zo danig af te stellen dat je elke gewenste houding kunt aannemen. Ik wil Kia complimenteren met het maken van deze nieuwe auto. De concurrentie gaat het moeilijk krijgen en gaat Kia de concurrentie een flinke klap geven, dit deden ze al met de nieuwe Rio maar de C'eed gaat daar nog een stap overheen. Eindconclusie Warmentuuter: Twee jaar terug viel mijn oog op het nieuwste ontwerp van Peter Schreyer namelijk de Venga. Nu met de nieuwe Cee’d denk je echt wat gaat dit merk met grote sprongen voor uit. Het model, kwaliteit van de gebruikte materialen, de stoelen, het rijden en alle opties zijn helemaal goed. Zeker geen straf om deze auto voor de deur te hebben. De DCT uitvoering heeft mijn hart gestolen allen moet je wel in de buidel tasten. Maar dan heb je wel wat. In het kort een top auto en kijk eens op de website of ga het zelf eens ondervinden bij de dealer. Het zal je bevallen. Vriendelijke groet, Remko (Remko.me) Johan (Warmentuuter) 1 Quote
Remko .me Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Extra foto... Het volgende verslag van Bigwade en Smart volgt.. daar komen ze al bijna de hoek om! Quote
RioTom Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Complimenten voor het leuke verhaal! Leuk om jullie ervaringen te lezen en te zien dat jullie (evenals ik) onder de indruk zijn van de luxe en het lekkere gevoel in de cee'd! Ik zou zeggen, kom maar op met een nieuw model en weer een leuk verslag Quote
mika kjelld Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 goed verslag heren ziet er goed uit ik hoop dat jullie een topdag hebben gehad maar dat zal wel aan jullie verhaal en fotos te zien top Quote
betominice Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Nu nog de vrouw warm krijgen voor de nieuwe ceed gaat lukken leuk verslag heren Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Nu nog de vrouw warm krijgen voor de nieuwe ceed gaat lukken leuk verslag heren In het najaar komt de nieuwe SW. Dus je hebt nog even. Quote
Specialmade Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 @Remko en Johan, Prachtig verslag hoor. Het verslag lezend leek het wel of ik er zelf bij was. Chapeau. Mocht een van jullie zijn baan verliezen ligt er altijd nog een mooie toekomst als testrijder c.q. auto redacteur Moet nog maar zien of dat verslag van Smart en BW net zo goed wordt. Grtz. Specialmade Quote
Specialmade Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Ben benieuwd naar het verslag van Smart & BW. Moeten de bijbehorende foto's nog worden ontwikkeld ? Wordt de boterham hagelslag zeker als laatste bewaard Grtz. Specialmade Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.