Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik heb nu 3000 km op de teller staan en mijn remmen piepen nog steeds van de sportage :? . Hebben jullie dat ook?

Ik begin het nu behoorlijk irritant te vinden nu het mooie weer er aan komt en we wat vaker met het raam open rijden.

Heb al een paar keer goed op de rem getrapt maar dat mocht niet baten.

Het doet zich vooral voor bij licht/normaal remmen en niet bij krachtig remmen.

Posted

Ik heb nu 3000 km op de teller staan en mijn remmen piepen nog steeds van de sportage :? . Hebben jullie dat ook?

Ik begin het nu behoorlijk irritant te vinden nu het mooie weer er aan komt en we wat vaker met het raam open rijden.

Heb al een paar keer goed op de rem getrapt maar dat mocht niet baten.

Het doet zich vooral voor bij licht/normaal remmen en niet bij krachtig remmen.

Nee, bij mij staan er 29000km op de teller en nog nooit last van gehad.

Grt,

Vanelli

Posted

Eens rijden en de handrem zachtjes optrekken ( met het knopje ingedrukt natuurlijk) en af en toe remmen terwijl je gas geeft.

Bij mij heeft het geholpen.

Hou ons eens op de hoogte?

Posted

Ja dat had ik ook al gedaan, maar dat hielp niet. Ik kan het niet exact traceren maar volgens mij komt het van de voorwielen af. Het is alleen bij lage snelheid, dus als ik 40 of 50 rijd en dan normaal rem dan begient hij steevast te piepen bij ca 30km/uur tot dat ik stil sta. Ik heb maar even een afspraak gemaakt met de dealer. Ik neem aan dat dit niet normaal is voor een nieuwe auto van 29 mille.

Guest Timo0103
Posted

Remblokken een beetje glazig geworden denk ik.

Rustige rijder neem ik aan?

Posted

Van het weekeinde heb ik ff nogmaals flink op de remmen getrapt, en waarempel het piepen was over, tot op vandaag want hij piept er weer vrolijk op los :no:

Ben benieuwd wat de dealer er aan gaat doen

Guest Timo0103
Posted

De remblokjes zijn eigenlijk niet goed ingeremd.

Blokjes zijn dan niet goed gelijkmatig heet geworden waardoor ze gaan piepen.

De dealer zal ze er af halen, opschuren en er een schuin kantje aan slijpen.

En weg is het piepen.

Posted

Hallo Sportage 3,

ik heb ook last van hetzelfde "gepiep". Heb ook pas 2500 kilometer gereden en

ga ook zeker even terug naar de dealer en hoop dat het probleem wordt opgelost.

Gr. Prickie05

Posted

Heb vant'weekend de kaap van de 20000 km overschreden en ook nog nooit gepiep gehad...

TIP; remschijven aan weerszijden royaal inspuiten met WD-40 werkt ook wonderwel!!!!! :phone::punk: Best wel eerst even langs bij Apeldoorn voor een goeie levensverzekering!!! :wheelchair::hang::devil2::death::P;)

Posted

Binnenkort voor de eerste keer naar de dealer om wat punten te laten nakijken/verhelpen. Heb nu ongeveer 4000km weg en gewacht met voor elk wissewasje naar de dealer te gaan. Snerpende remmen heb ik aangegeven bij de dealer. Zijn antwoord was dat ze de remblokken kunnen opschuren maar dat het snerpen na 3000 km weer terug is. Dus weet nog niet wat ze gaan doen.

Groet,

vand.m

Posted

Bij mij zijn inmiddels de blokken voorzien van een schuin kantje en zijn de remschijven opgeschuurd. De piep is in ieder geval weg :-)

Posted

Bij mij zijn inmiddels de blokken voorzien van een schuin kantje en zijn de remschijven opgeschuurd. De piep is in ieder geval weg :-)

Ik hoop dat het weg blijft! bij je! Zal vragen bij de dealer of ze de kantjes er niet aflopen :-) Maar goed, ik zal idd vragen of ze er evt. ook een schuin kantje aan willen maken.Ook al is het dan 3000 km. weg. zien we daarna wel weer!

Groet,

vand.m

Posted

En ook even een beetje remmen pasta/kopervet op de achterkant en op de uiteinde van de remblokjes doet ook wonderen

En dan gewoon goed remmen anders verglaasen de blokken weer en dan begint de boel weer te piepen

Wel de blokken even afschuinen en op schuuren uiteraard