Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Remmen, Pico's zonder ESC

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zojuist lees ik dit;

Sommige extra's zijn zelfs bijna noodzakelijk. Zo heeft de auto alleen schijfremmen op de achterwielen als ook ESC (elektronische stabiliteits controle) wordt besteld. Tijdens iedere rijtest wordt ook een remproef gedaan en juist met schijfremmen rondom stopt de Picanto kaarsrecht en binnen een minimale afstand.

Heb je zonder ESC problemen met remmen, of anders gezegd, had je graag ESC er bij aan gekocht?

Geplaatst

Ik vind dat de Picanto zonder ESC prima remmen heeft; als je de rem flink intrapt (wat normaal gesproken niet nodig is), is het of je een anker uitgooit en hang je in je gordels. Nog nooit iets gemerkt van niet kaarsrecht remmen.

Geplaatst

Toen wij een proefrit maakte trapte mijn vriend ook flink de rem in... we stonden snel stil. Maar dit was een Pico luxe, dus ook met ESC neem ik aan.

Goed om te horen dat hij ook goed remt zonder ESC en zonder de slingeren.

Geplaatst

ESC zorgt zoals het al zelf zegt voor de stabiliteit bij het remmen en in de bochten. Het heeft dus niets met de remkracht te maken. Daar is B.A.S voor.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

ESC of ESP zorgt ervoor dat de wielen afzonderlijk kunnen remmen waardoor er een betere stabiliteit optreedt bij bijvoorbeeld een uitwijkmanoeuvre of bij het te snel een bocht nemen. Hiervoor zijn wel 4 schijfremmen nodig maar de Picanto heeft standaard alleen vóór remschijven . ESC zit in geen enkel optiepakket van de Picanto en moet altijd apart bijbesteld worden. Koop je ESC dan heb je achter ook schijfremmen op de Picanto. Maar wat het (positieve) effect is van 4 schijfremmen t.o.v. 2 schijfremmen en 2 trommels kan ik niet terugvinden in één of andere test. Zoals al eerder gezegd remt de Picanto als de beste, daar mankeert het echt niet aan.

Geplaatst
ESC zit in geen enkel optiepakket van de Picanto en moet altijd apart bijbesteld worden. Koop je ESC dan heb je achter ook schijfremmen op de Picanto. Maar wat het (positieve) effect is van 4 schijfremmen t.o.v. 2 schijfremmen en 2 trommels kan ik niet terugvinden in één of andere test. Zoals al eerder gezegd remt de Picanto als de beste, daar mankeert het echt niet aan.

Wij hebben ook zitten twijfelen in hoever we ESC als optie gingen nemen, maar gezien wij weinig kilometers rijden op jaarbasis heeft de garagist het ons afgeraden.

Bij het rijden in de stad alvast gemerkt dat de "gewone remmen" uitstekend werken.

Geplaatst

Mijn keuze was erg makkelijk. Ik wilde ESC! Bij mij gewoon alle veiligheidsopties. Je zou het jezelf toch nooit vergevenals je per abuis een slinger maakt wat gecorrigeerd HAD kunnen worden iemand aanrijdt.

Daarentegen vind ik het ronduit BELACHELIJK dat "veiligheid" een optie is... Als je veiligheidsmiddelen aanbied bij een bepaald model model hoort het er gewoon op te zitten punt uit en anders bied je het gewoon niet aan. Nu wordt er gewoon een prijs aan je eigen veiligheid gehangen, nou eigenlijk nog niet eens aan je eigen veiligheid, maar ook die van je passagiers. Dit geld wat mij betreft ook voor een "passagiers" verzekering die je dan extra moet betalen.... Kan ik dan ook een uitzondering voor mijn schoonmoeder maken... die hoeft niet verzekerd te zijn als ik rij.... belachelijk. :death:

Geplaatst

Overal zit een prijskaartje aan en dan is het een afweging die je maakt. Een dikke Volvo zal ook weer veiliger zijn dan een kleine Picanto, maar daarom wil ik nog geen Volvo rijden.

Ik heb de hele winter ook op mijn zomerbanden doorgereden; dat is ook een afweging die je maakt.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Nu wordt er gewoon een prijs aan je eigen veiligheid gehangen

Allemaal leuk en aardig die veiligheidsvoorzieningen op de hedendaagse auto's maar het effect is minimaal als de bestuurder zijn of haar rijgedrag niet veranderd. Autorijden is een hele serieuze bezigheid en wordt door veel te veel bestuurders niet serieus genoeg genomen. Juist al die veiligheidsvoorzieningen zorgen voor een vals gevoel van veiligheid en zorgt er zelfs voor dat menigeen nog roekelozer gaat rijden volledig vertrouwend op de veiligheidsvoorzieningen. Te hoge snelheid, drank, bellen etc zijn de echte boosdoeners en daar kan je alleen als bestuurder wat aan doen.

Geplaatst

En make-uppen achter t stuur!

zie

Note: er zit een schrikmoment in..

• 9 maanden later...
Geplaatst

Bij abrupt remmen klapperen de voorwielen,

zou dit een te agressieve abs instelling kunnen zijn ?

Na wat kilometers is nu de nul stand van de stuurbekrachtiging in orde.

Picanto 1.2 ( de snelste dus !!)

Geplaatst

Ik heb gister mijn Picanto mogen ophalen ik was een Volkswagen Polo gewend en bij de eerste bocht ging het al fout ik zat bijna met mijn tanden in het stuur  :roll:  En dat zonder ESC remt gewoon prima dus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...