Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Witte plekken Phantom velgen Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook ik had aan de voorzijde bij beide velgen parkeerschade maar toch werden de 4 velgen vernieuwd.

De dealer had er wel op gewezen, waarop ik hem vertelde dat de klacht van mij niet de parkeerschade was maar juist de witte kraaienpootjes.

Geplaatst

Ja, daar had ik hem ook op geantedateerd maar toch zou het moeilijk worden zei die. Vond ik ook een beetje een raar verhaal, hij zei wel dat die het zou proberen.

Dus maar even afwachten. Maar bedankt voor de reactie, hoop dat het goed komt

• 4 weken later...
Geplaatst

Het heeft even geduurd. Maar eindelijk een telefoontje gekregen van de dealer dat die de velgen wou vervangen. Hij zei dat die er maar drie mocht vervangen omdat er eentje parkeer schade had. Raar verhaal vond ik. Jullie kregen ze toch ook alle vier vervangen, ook met parkeer schade? Wat kan ik hier het beste op doen?

Geplaatst

Hoi.

Deze week bij mijn Rio twee Phantom velgen vervangen door nieuwe ivm oxidatie

Was binnen twee weken geregeld

Rio 41

Geplaatst

Hoi,

Ik had ook oxidatie op 2 velgen , 1 velg was nog goed en 1 had stoprandschade, dat ontdekte ik een maand geleden, gisteren bericht gehad van mijn dealer dat alle 4 de velgen vernieuwt zijn, ben benieuwt liggen nu bij de dealer in opslag.

Gr. Ben

Geplaatst

Kijk, dát is service. Iedereen krijgt gewoon netjes vier nieuwe velgen. Ik krijg een beetje het idee dat mijn dealer er nog geld uit wil halen. Ik zou er maar drie vervangen krijgen en die vierde zou ik dan voor 175 euro erbij kunnen krijgen. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de manier zoals het hoort te gaan. Ga hier nog wel even met hem spreken!

Één ding weet ik wel, ik ga zeker naar een andere dealer in het vervolg.

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Naar aanleiding van deze berichten heb ik toch even goed gekeken naar mijn velgen en ja hoor ook schade door oxidatie op alle 4 de velgen. Snel even naar mijn dealer gegaan en ze hebben foto's van gemaakt en ik krijg een belletje als het geregeld is. Het mooie hiervan is dat mijn pakeerschade ook gelijk weg is.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Kijk, dát is service. Iedereen krijgt gewoon netjes vier nieuwe velgen. Ik krijg een beetje het idee dat mijn dealer er nog geld uit wil halen. Ik zou er maar drie vervangen krijgen en die vierde zou ik dan voor 175 euro erbij kunnen krijgen. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de manier zoals het hoort te gaan. Ga hier nog wel even met hem spreken!

Één ding weet ik wel, ik ga zeker naar een andere dealer in het vervolg.

Hallo Bardje-x,

hoe is dit afgehandeld?

Ik heb hetzelfde probleem.

• 2 weken later...
Geplaatst

hmm zie net dat mijn velgen ook witte plekjes heeft, ben bang dat de dealer zegt (tja dat krijg je als je met velgen in de winter rijd:(

Geplaatst

Net bij de garage geweest en ze maken maandag foto's van de velgen. Moet eerst allemaal naar Kia gestuurd worden, we wachten af. @ Wilco, zal idd wel loslopen.

Geplaatst

Velgen met blanke lak geven meestal veel problemen..   meestal is de laag blanke lak te dun.

Ik heb liever gewoon in kleur gespoten velgen bv grijs of zilver, met deze velgen nog noot problemen

gehad.

Of mischien de nieuwe nog niet gemonteerde velgen van een extra laag blanke lak te voorzien.

Peter  :winkiss:

Geplaatst

Gisteren opgemerkt dat er bij een Busan velg flink wat krassen opstaan door ''iets'' en ik heb geen idee hoe het komt.
Wel vrij lastig en wetende dat zo een nieuwe velg +- 400 euro het stuk kost...
En in Nl voor de 4 is dat een 800 euro.

• 4 weken later...
Geplaatst

Bij mij ook witte plekken op de velgen,afgelopen woensdag langs de dealer

geweest, die heeft fotos genomen en hij gaat het uitzoeken,

binnen 2 weken zal ik iets horen.Mijn velgen zijn nu 1 jaar oud.

Geplaatst

Onze velgen hadden ook last van oxidatie, alle 4 de velgen vorige week vervangen. 2 hadden parkeerschade die zijn ook netjes vervangen!

Geplaatst

Onze velgen hadden ook last van oxidatie, alle 4 de velgen vorige week vervangen. 2 hadden parkeerschade die zijn ook netjes vervangen!

Hallo,

hadden deze velgen nog minder schade dan die van mij?

Geplaatst

Sowieso, als maar één velg parkeerschade heeft, maar alle vier de velgen oxidatieplekken vertonen, moet de velg met parkeerschade ook onder garantie vervangen worden.

Immers, zonder de schade, was de oxidatie sowieso wel ontstaan, kijk maar naar de andere drie velgen :?

Geplaatst

Net in een andere afdeling van het forum dit bericht geplaatst :

Ik heb dit probleem ook ontdekt bij mijn Rio. Eerst dacht ik dat het kwam door de wasstraat maar ik heb er vandaag liggen om wrijven met compound van Meguiar en dan heb ik het is bekeken, want mij is het wel geluk om er dus de grootste aanslag vanaf te krijgen en dan zien je dus idd dat er op die plekken de polijsten blanken lak omhoog komt.
Zelf twijfel ik nog wat ermee te doen hier in B. Ze schudden het nogal gemakkelijk van hun af om het zo te zeggen.

Ook gemerkt dat er bij 1 van men busan velgen er aan de gaten waar de bouten gemonteerd zit ook een soort van blauwe schijn is afkomstig van water denk ik.

Geplaatst

Net in een andere afdeling van het forum dit bericht geplaatst :

Ik heb dit probleem ook ontdekt bij mijn Rio. Eerst dacht ik dat het kwam door de wasstraat maar ik heb er vandaag liggen om wrijven met compound van Meguiar en dan heb ik het is bekeken, want mij is het wel geluk om er dus de grootste aanslag vanaf te krijgen en dan zien je dus idd dat er op die plekken de polijsten blanken lak omhoog komt.

Zelf twijfel ik nog wat ermee te doen hier in B. Ze schudden het nogal gemakkelijk van hun af om het zo te zeggen.

Ook gemerkt dat er bij 1 van men busan velgen er aan de gaten waar de bouten gemonteerd zit ook een soort van blauwe schijn is afkomstig van water denk ik.

Foto's zeggen meer dan woorden :

post-5836-0-68397600-1365943868_thumb.jpg

Geplaatst

das hetzelfde als hier dus garantie

Heb een mailtje naar de dealer gestuurd ik ben benieuwd ;).

Kdacht eerst dat het kwam door mezelf door een wasstraat bezoek, maar gelukkig is het dus geen schade van daar :P.

Geplaatst

Schade was er nog meer bij 1 velg!

Dan heb je geluk.

Bij mij wilden ze deze velg niet vervangen. Ook contact met Kia Nederland gehad, die na veel discussie alleen een bijdrage heeft gegeven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...