Sicco83 Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Prima toch, elk half jaar nieuwe velgen! Haha. 1 Quote
christian-h Geplaatst 22 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Juni, 2012 Prima toch, elk half jaar nieuwe velgen! Haha. Daarom. Het risico ligt mijn inziens in ieder geval bij de dealer (of Kia NL) dus ik vind het prima! Quote
Rio 41 Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 hoi, Kunnen we erachter komen over welk serie(nr) het gaat. of wanneer deze geproduceerd zijn Staat het serienr in de velgen ( binnenzijde) Rio 41 Quote
Rio Rio Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Wanneer is jouw Rio geleverd? Kunnen we ongeveer weten om welke series het gaat. Quote
christian-h Geplaatst 22 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Juni, 2012 Mijn Rio is afgeleverd op 14 december 2011. Aangezien Remko hier onder andere ook last van heeft neem ik aan dat het ook bij auto's kan voorkomen welke eerder geleverd zijn dan mijn auto. Quote
Remko .me Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ook bij mij is het erkend bij Kia NL.. Ben in onderhandeling met de dealer voor een gepaste oplossing.. ik weet niet zo goed of ik deze velgen nog wil..... Wie adviseert mij Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Wat een beetje jammer is dat dit onderwerp op het Sportage deel is doodgebloed. Die hebben vast een oplossing of voorstel van KiaMNL gekregen. We weten het iig niet. En zoals we inmiddels wel weten, lezen veel Rio rijders geen Sportage berichten en andersom net zo. Eigenlijk zou je dit soort algemene dingen gewoon op een algemeen deel moeten plaatsen. Feit is dat probleem is bekend, nu nog de oplossing. 1 Quote
Presiozo Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ben benieuwd of ik er ook last van ga krijgen. mijn auto is ook van eind 2011/ begin 2012. Ik hou ze in ieder geval goed in de gaten! @ bigwade, dat is dan jammer voor de vrinden van de sportage dat ze dit niet lezen. toch ? @ Remko, ben je er al uit ? Andere velgen of toch de phantoms ? of had je geen keus ? Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 @ bigwade, dat is dan jammer voor de vrinden van de sportage dat ze dit niet lezen. toch ? Die hebben misschien al een oplossing die we helaas niet weten.. Maar dat weten de Rio en andere lezers dus al helemaal niet. Quote
Rio 41 Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Hoi, Mijn Rio is van 9 dec 2011, tot op heden nog geen problemen met de velgen. Als ik iets constateer print ik dit topic wel uit voor de dealer/KiaNL Rio 41 Quote
Remko .me Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ben benieuwd of ik er ook last van ga krijgen. mijn auto is ook van eind 2011/ begin 2012. Ik hou ze in ieder geval goed in de gaten! @ bigwade, dat is dan jammer voor de vrinden van de sportage dat ze dit niet lezen. toch ? @ Remko, ben je er al uit ? Andere velgen of toch de phantoms ? of had je geen keus ? Ben er nog niet uit, ik mag gaan kiezen. Quote
Smart Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ben er nog niet uit, ik mag gaan kiezen. Luxe probleem, toch? Als Kia erkent dat er een vaute serie velgen met een slechte laklaag is geleverd, dan is de nieuwe serie ongetwijfeld van een betere kwaliteit. Ik zou de gok wel willen nemen, wel met een verklaring van de dealer dat de garantieaanspraak blijft bestaan. Quote
betominice Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 vaute gisteren zag ik een journalist bezet met een s schrijven dus zo fout is het niet Quote
Smart Geplaatst 25 Juni, 2012 Geplaatst 25 Juni, 2012 Jullie kennen mij nu toch wel een beetje? Ik sgreiv geen vaute woorden op hoor..... Deze was express zo geschreven, dudes! Quote
Remko .me Geplaatst 29 Juni, 2012 Geplaatst 29 Juni, 2012 ik kies gewoon de originele, idd Kia NL zegt dat er een fout zat in de eerste lichting velgen. Nieuwe krijgen het niet meer. Ik vind ze te mooi om andere te kiezen. 1 Quote
BenB Geplaatst 7 Juli, 2012 Geplaatst 7 Juli, 2012 Nou, ik ben er klaar mee. Had inmiddels één velg met oxidatie en één velg die zo poreus was dat de band leeg liep. Beide velgen zijn netjes door KIA vergoed. Het vertrouwen was wel ver te zoeken in deze velgen dus heb ik gekozen in overleg met de dealer om andere velgen te monteren. Het heeft me wel €150 euro extra gekost, wat erg discutabel is vind ik maar dit was op dit moment voor mij de beste oplossing. En uiteindelijk snijdt de dealer zich in zijn eigen vingers door zelfs hier een slaatje uit te slaan. Quote
BenB Geplaatst 7 Juli, 2012 Geplaatst 7 Juli, 2012 Bellini Bella en dan de donker zilver uitvoering. De gepolijste versie heb ik maar niet gedaan.... je weet maar nooit. Zal eerdaags een fotootje plaatsen in mijn garage. Quote
Remko .me Geplaatst 10 Juli, 2012 Geplaatst 10 Juli, 2012 ik heb mijn nieuwe velgen, maar zit van dat plaklood op, is dat normaal dat dit zilverkleur en duidelijk in het zicht zit of moet ik hier iets van gaan zeggen? het zit op iedere velg (dus alle vier, en voorheen niet) Just asking.. op zich niet lelijk, maar toch, ben benieuwd naar jullie reacties. Quote
xtra40 Geplaatst 10 Juli, 2012 Geplaatst 10 Juli, 2012 ja dit klopt prima het nieuwe lood is geen lood meer maar van dit soort gespoten nep lood ze hadden het wel iets meer naar binnen kunnen plakken maar verder ziet het er normaal uit Quote
Remko .me Geplaatst 10 Juli, 2012 Geplaatst 10 Juli, 2012 Jep, had het al door.. maar waarom was dat zomaar nodig terwijl dit bij mijn oude velgen niet zo was? Vind het zo zichtbaar en dat is wel heel jammer. Heb nog geen phantom velgen gezien waar dit is. Quote
xtra40 Geplaatst 10 Juli, 2012 Geplaatst 10 Juli, 2012 er zit eigenlijk altijd lood op maar normaal ligt het meer naar achteren tegen dat opstaande randje aan dan valt het veel minder op of maar dat weet ik niet word er wel balanceer stof in de band gespoten ff ritje maken en dan worden ze van binnen uit gebalanceerd word bij vracht wagens wel gedaan maar is niet echt betrouwbaar maar het bestaat wel Quote
Remko .me Geplaatst 10 Juli, 2012 Geplaatst 10 Juli, 2012 heb de dealer gemaild; Nieuwe velgen zien er goed uit, auto rijdt ook prima recht.. maar dat lood... afschuwelijk zoals het geplakt is, volledig in zicht en niet netjes achterin de velg waar het niet zichtbaar is. Nu zie je het gewoon zitten vanaf de buitenkant, terwijl dit toch helemaal aan de binnenkant niet zichtbaar kan? Zwarte velgen met grijze plaklood is niet zo mooi, vooral niet in het zicht. Ik ben benieuwd of jullie dit bewust gedaan hebben en er eventueel iets aan kunnen doen. Ik wil geen zeurpiet zijn, maar hoop dat je begrijpt dat dit niet mooi is. ---------------- Ik heb toch wel gelijk? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.