Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Witte plekken Phantom velgen Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat is dat?

Banden cuppen = onregelmatige zaagtandslijtage

Het cuppen van banden is een onregelmatige zaagtandslijtage rond de gehele band op één of beide schouders.

Geplaatst

Vandaag een mailtje terug gehad van men garagist.
Ze willen de velg is bekijken, wat begrijpelijk is, en willen ze dan oordelen of het al dan niet oxidatie zou zijn.
Mocht dat zo zijn, dan wordt de velg vervangen.
Maar de 4 velgen niet zoals in Nederland het geval is :'(.

Geplaatst

Vandaag een mailtje terug gehad van men garagist.

Ze willen de velg is bekijken, wat begrijpelijk is, en willen ze dan oordelen of het al dan niet oxidatie zou zijn.

Mocht dat zo zijn, dan wordt de velg vervangen.

Maar de 4 velgen niet zoals in Nederland het geval is :'(.

Ziet er bij jou ook niet uit als "onze" oxidatie-plekken. Eerder gekomen door een beschadiging ofzo.

Geplaatst

Ziet er bij jou ook niet uit als "onze" oxidatie-plekken. Eerder gekomen door een beschadiging ofzo.

Vanwat dan??? Ik krijg de witte plek er amper af en op die plek blaast het gepolijsten een beetje op en ik zie er geen schade aan.

Dacht eerst door de wasstraat maar daar ben ik al achter dat het daardoor niet komt ;).

Geplaatst

Misschien wel omdat ze het probleem van loslatende lak niet kunnen oplossen. Ik vind ze trouwens zo niet mooi. Misschien wel in matzwart........!

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijne zijn al en keer omgeruild. Ruim voor de winter schoongemaakt, gecontroleerd en de opslag in. Nu vandaag eruit gehaald en ja hoor, wederom een velg met oxidatie :( Heb ze er wel op gezet, maar ga er maar weer eens achteraan.

945832_541036759272535_823115634_n.jpg

Geplaatst

ik ben blij dat ik de phantoms niet genomen ik heb slechte ervaringen met gepolijste velgen in het verleden opgedaan let maar op bij de zogenaamde nieuwe verbeterde type gaat het gewoon ook weer terug komen kan ik je garanderen jammer want de phantoms zijn wel mooi !

• 4 weken later...
Geplaatst

Vanmiddag ook maar weer eens gebeld over mijn velgen. Na de wissel van de winterbanden geconstateerd dat de twee originele velgen ook weer oxidatie hadden. De andere twee waren al vervangen onder volledige garantie.

Dat is inmiddels ruim een maandje geleden, maar heb het erg druk gehad dus vanochtend maar eens in de telefoon geklommen en de dealer gebeld over hoe of wat.

Kreeg vervolgens een heel verhaal dat Kia Nederland de claim maar voor 50% op zich wilde nemen omdat deze twee velgen ook stoeprand schade hadden.

Dat is waar, maar dat doet natuurlijk niks af aan de oxidatieproblemen!?

"Ja, ja vervelend meneer Hille, ik heb me er echt hard voor gemaakt, maar de regeling is door Kia Nederland aangepast waardoor we niet meer alle kosten voor eigen rekening mogen nemen".

Zou pas deze week met de dealers zijn gecommuniceerd.

Er was zelfs 'een dispuut' met Kia Nederland want ze hadden een andere klant 4 nieuwe velgen toegezegd, maar die rekening wilde Kia Nederland ook niet betalen wegens stoeprandschade.

Het lijkt er dus sterk op dat Kia Nederland landelijk waarschijnlijk zoveel claims binnen gekregen over de Phantom coating problemen, dat het te fors in de papieren is gaan lopen.

Iets anders kan ik er niet van maken.

Maar ik heb altijd geleerd dat je de spelregels tijdens de wedstrijd niet mag veranderen, dus ik ga zelf ook met Kia Nederland bellen.

Want ook de montage en 'een stukje arbeid' (aargghh) kwam er dan ook nog bij!

Kortom, dik 300 euro!! Dat ga ik dus niet doen.

Ben benieuwd naar de lezing c.q. aangedragen oplossing van de andere leden.

Als ze met twee maten gaan meten en de ene claim wel en de andere niet gaan honoreren, is hun verhaal helemaal dubieus en aan te vechten.

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Vanmiddag ook maar weer eens gebeld over mijn velgen. Na de wissel van de winterbanden geconstateerd dat de twee originele velgen ook weer oxidatie hadden. De andere twee waren al vervangen onder volledige garantie.

Dat is inmiddels ruim een maandje geleden, maar heb het erg druk gehad dus vanochtend maar eens in de telefoon geklommen en de dealer gebeld over hoe of wat.

Kreeg vervolgens een heel verhaal dat Kia Nederland de claim maar voor 50% op zich wilde nemen omdat deze twee velgen ook stoeprand schade hadden.

Dat is waar, maar dat doet natuurlijk niks af aan de oxidatieproblemen!?

"Ja, ja vervelend meneer Hille, ik heb me er echt hard voor gemaakt, maar de regeling is door Kia Nederland aangepast waardoor we niet meer alle kosten voor eigen rekening mogen nemen".

Zou pas deze week met de dealers zijn gecommuniceerd.

Er was zelfs 'een dispuut' met Kia Nederland want ze hadden een andere klant 4 nieuwe velgen toegezegd, maar die rekening wilde Kia Nederland ook niet betalen wegens stoeprandschade.

Het lijkt er dus sterk op dat Kia Nederland landelijk waarschijnlijk zoveel claims binnen gekregen over de Phantom coating problemen, dat het te fors in de papieren is gaan lopen.

Iets anders kan ik er niet van maken.

Maar ik heb altijd geleerd dat je de spelregels tijdens de wedstrijd niet mag veranderen, dus ik ga zelf ook met Kia Nederland bellen.

Want ook de montage en 'een stukje arbeid' (aargghh) kwam er dan ook nog bij!

Kortom, dik 300 euro!! Dat ga ik dus niet doen.

Ben benieuwd naar de lezing c.q. aangedragen oplossing van de andere leden.

Als ze met twee maten gaan meten en de ene claim wel en de andere niet gaan honoreren, is hun verhaal helemaal dubieus en aan te vechten.

Ik hou jullie op de hoogte!

Had last van beginnende oxidatie op alle 4 velgen. Zag eruit als kraaie pootjes. Was nog niet erg opvallend, werd echter wel langzaam steeds erger. Dealer Kia Den Bosch heeft foto's gemaakt. 3 maanden later 4 nieuwe velgen geplaatst. Prima service toch!
Geplaatst

Hoi Jonneman

Ik heb 4 weken geleden nog 2 nieuwe Phantom wielen gekregen nav oxidatie

De wielen hadden geen andere schade

Rio 41

Geplaatst

Wat een verschil zit er in de velgen dan. Die van ons zijn nu een jaar oud en hebben nog geen slechte plekken. We zijn er ook niet echt zuinig op want gaan ook gewoon door de wasstraat.

Geplaatst

En hoe lang geleden is dat gedaan??

Dat is 1 week geleden gedaan en ongeveer 3 maanden na de melding bij de dealer
Geplaatst

En hoe lang geleden is dat gedaan??

Dat is 1week geleden en 3 maanden na de melding bij de dealer
Geplaatst

Ik heb een complete nieuwe set gekregen afgelopen jaar. Mooi geregeld. Alleen verander ik dus een tijdje geleden mn wintervelgen weer terug naar de Phantoms en ja hoor, weer oxidatie. Van het weekend terug voor n beurt en dan hier ook maar weer eens over beginnen.

• 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...