Sportage 5 PHEV
2023 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 PHEV vind je hier
7 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 97 weergaven
ik ben bezig om mij dashcam via een hardwire kit aan te sluiten. heeft iemand dit al meer gedaan en weet op welke zekeringen ik hem het beste kan aansluiten in het dashboard kastje? met geschakelde en vaste voeding.
Laatste antwoord door Rick O, -
Vloermat GT-Line
door RobS- 6 antwoorden
- 320 weergaven
Mijn PHEV GT Plus Line heeft een fraaie vloermat met dito logo aan de bestuurder kant. Wat me echter opvalt is dat deze mat bij het gaspedaal wat aan de korte kant is. Er is een afstand , maar vooral hoogte verschil tussen mat en vloer vóór het gaspedaal hierdoor. Het is me al een paar maal gebeurd dat de hak van mijn schoen over de rand stond en ik bij (plotseling) remmen bleef haken achter de mat. Aangezien de mat vastgeklikt zit is verschuiven ook niet mogelijk. Is dat bij andere uitvoeringen van deze mat ook zo? Dit is niet zo veilig in mijn beleving.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Bij deze een Topic voor Vragen, Info en Tips m.b.t. het opladen of van de PHEV versie. Ook informatie over het aanleggen van stopcontacten, laadpalen etc. is welkom.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 277 weergaven
Bij mijn MY25 PHEV kan ik handmatig kiezen tussen HEV en Auto mode als hybride mode. Ik kan niet goed vinden wat nu het verschil is tussen beide modes in de handleiding. Wat is dan de “begin stand”, waar geen visuele aanduiding van is in het dashboard? Ik heb gemerkt dat in de Auto stand de accu onder het rijden iets meer wordt opgeladen, tot zo’n 8km actieradius, waar dat in HEV meestal maar 4km is alvorens weer te gaan ontladen. Ik kom in geen enkele stand boven de ong 30% accu opladen bij lange stukken snelweg. Bij flinke afdalingen in de bergen is 14km actieradius wel gelukt. Ik snap dat opladen onder het rijden extra verbruik geeft uiter…
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 641 weergaven
Weet iemand of je kan zien hoeveel elektrische kilometers je auto heeft gereden, dus elektrische en de km op de motor Gr
Laatste antwoord door Breeze, -
- 5 antwoorden
- 497 weergaven
Zaterdag is mijn Sportage PHEV (bouwjaar 2024, 10k KM) stilgevallen langs de rijksweg. Auto weggesleept naar parkeerplaats. Chauffeur sleepdienst heeft de accukabel los- en vastgemaakt (gereset). Probleem was nog steeds aanwezig: auto schakelt niet over op benzine en de accu slechts 2%. Chauffeur zet de auto op "sportdrive" en de motor slaat aan. Weer op weg gegaan en nat een tiental kilometers kon ik de auto op HEV schakelen. Bij thuiskomst accu opgeladen en alles werkt weer. Dealer heeft dit nog niet meegemaakt! Zijn er Sportage PHEV eigenaren die dit hebben meegemaakt?
Laatste antwoord door AnneM, -
- 0 antwoorden
- 270 weergaven
Het opladen remote stoppen middels de Kia Connect App werkt maar eventjes. Na een paar minuten start het opladen weer gewoon opnieuw. Is dit bij anderen ook zo?
Laatste antwoord door cismo14,