Jump to content

Papapeer

Leden
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro hybride 7-2019

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Papapeer's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputation

  1. Het was een Gamma "leen aanhangertje" voor wat hout. Misschien 150 kg incl. hout. Voor wat betreft de bevestiging van de trekhaak aan het chassis. De "oude" mobis trekhaak was een gebogen balk achter een verstevingingsbumper in de achterzijde van de auto. Dat kon volgens de garagehouder niet meer. Ik heb daarom zelf de HAK trekhaak besteld die gelijk van constructie was als de Mobis. Nou de hele achterkant moest van mijn Niro, van een week oud, af. En echt, de constructie van de "facelift"was zodanig dat de trekhaakbalk echt niet ging passen. GDW leverde wel een speciaal voor de facelift gemaakte trekhaak die ook gekeurd was. In basis was dat de trekhaak die ook wel eens eerder in dit forum de wiebel-haak heette omdat in eerste instantie de bevestigingsplaten wat konden torderen door vertikale lasten (fietsendrager). Dat is toen der tijd snel opgelost door GDW zelf die de platen met 14 mm dikke ribben verstevigde door ze vol te lassen op de plaat. De plaat is de bevestigingsplaat op de chassisbalken waar dan de vast gelaste oren van de balk aan vast worden geschroefd. Mijn trekhaak werd met deze nieuwe constructie geleverd. De Mobis trekhaak van de oudere Niro's bestond uit een balk met daaraan geschroefde oren die vervolgens weer aan de chassis balken werden geschroefd. Het aantal schroefverbindingen is dus gelijk. Mijn GDW balk vertoont absoluut geen "vering" zoals dat ooit in een filmpje te zien was.
  2. Beste allemaal, ik heb een facelift juli 2019 (model 2020). In juli was er geen enkele trekhaak leverbaar (men bleef de oude haak leveren die echt niet paste). Pas in september was GDW de eerste die een aangepaste haak op de markt bracht zowel vast als afneembaar. ik heb de vaste gekocht en zelf gemonteerd. De hoogte van de bovenkant kogel is 43 cm. boven de straat met onbelast voertuig. En je ziet op de foto, hij is al heel wat gebruikt. Voornamelijk fietsendrager maar aanhanger gaat ook probleemloos.
  3. Beste mensen, het is erg belangrijk of je een Niro hebt van voor juli 2019 of er na, dus model 2020. Ik heb deze laatste en ben aan de gang gegaan met het monteren van een trekhaak zoals Mobis die leverde.. De breedte van de balk waaraan de kogel wordt gemonteerd is te lang voor het nieuwe model. Daarom zijn ook de "oude" trekhaken zoals van Mobis niet meer toepasbaar. Ik weet dat Brink en GDW deze balk hebben aangepast en tevens de montageplaten extra voorzien van een dikke, volgelaste randen. Op de plaatjes lijken de constructies gelijk, in de praktijk is er heel wat verschil. Bij het belasten met een fietsendrager is er geen noemenswaardige beweging van de trekhaakbalk. Omdat het model 2020 een andere achterzijde heeft, komt de vaste trekhaak van mij op ca. 43 cm boven de straat. Belast met 50 kg (fietsendrager met twee ebikes zonder accu) daalt dat met 2 personen in de auto tot 39/40 cm. De haak zit in geen geval voor de nummerplaat. Het daarom dat ik geen afneembare haak heb genomen.
  4. Nu komt het volgend probleem: de Kia Niro DE-PE-HEV de facelift, waarbij oa. de achterzijde is gerestyled. En nu passen de Mobis en Hak trekhaken niet meer. Er zijn andere verstevigingen bevestigd zodat de horizontale balk niet meer past. Onderstaande plaatjes:980: achterzijde ontmanteld. 982 trekhaak-balk provisorisch vastgemaakt aan de steunen waarbij ik de zwarte balk heb gedemonteerd en de vierkante versteviging op het chassis losgeschroefd. Op 974 is te zien als je de steun niet losschroefd, hoe groot de "mismatch" is. Leverancier van Hak geeft de hele set terug genomen. Dealer zegt dat er nu een trekhaak is van Bosal. Hij zegt dat die alleen bij KIA kan worden besteld. De mij bekende leveranciers weten niet of de bestaande Bosal trekhaak wel past op de facelift. GDW en Brink kunnen momenteel niet leveren maar komen eind van de maand weer met een trekhaak op de markt. Weet iemand meer daarover
  5. Papapeer

    Face lift

    Nou, ik ben sinds 22 juli in het bezit van de facelift, kleur Wit. Prima wagen. Alleen heb ik een probleem met een trekhaak. Aan de achterzijde is de constructie achter de bumper wat verstevigd en dat maakt dat de Hak trekhaak niet meer past. Ook Kia Nederland en de dealer hebben nog geen oplossing. Wordt aan gewerkt.
  6. Nog een vraag maar nu direct over de trekhaken: Ik heb vorige week een Kia-Niro Hybride met de nieuwe facelift ontvangen. Gelijk geprobeerd een trekhaak van HAK eronder te monteren. Maar dat is onmogelijk met het gebruikelijke model. Er zit op de Niro namelijk een andere bumperbalk met grotere steunen achter het nieuwe koetswerk. Daardoor is de balk niet meer te monteren. Veel kontakt met Rameder, de leverancier gehad maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. Weet iemand of een trekhaak van bijv. Brink wel past?
  7. kan iemand mij zeggen waar die 12 v akku nou zit in het nieuwe hybride model?
  8. Hallo, ik ben nieuw op dit Forum. Ik heb afgelopen week de nieuwe versie van de Kia Niro hybr. gekregen met de "facelift" (model 7-2019) De trekhaken die op de voorgaande Niro's pasten, doen dat niet meer omdat er een andere verstevigingsbalk+ constructie achter de bumper zit. Ik had een HAK trekhaak besteld bij Rameder en na demontage van de achterkant bleek eea. niet te passen. Rameder is nu aan het uitzoeken hoe het verder moet. Verschillen zijn: plek waar de oude schetsplaten zaten is onvoldoende, de trekhaak van 5 cm, is te dik in het midden voor de ruimte tussen carosserie en verstevigingsbalk, de montagegaten voor de balk op de schetsplaten zitten niet op de juiste plek.
×
×
  • Create New...