Jump to content

JohanGM

Leden
  • Posts

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

JohanGM last won the day on October 23 2020

JohanGM had the most liked content!

Algemeen

  • Auto
    Kia E-niro MY20

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JohanGM's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

19

Reputation

  1. Dat verklaart een hoop! en
  2. Ik denk dat de meesten hier wel een afweging hebben gemaakt in de vele keuzes. Voor mij is het een ratio solarbox geworden met een extra tussenmeter in de meterkast (ivm zakelijke aanschaf). Waarom? - loadbalancing; - mogelijkheid om alleen op eigen zonne-panelen te laden; - geen gedoe met apps of abonnementen; - Nederlands product. Installatiekosten waren duidelijk hoger dan wat ik hierboven zie, maar wij moesten ook de complete meterkast vervangen ivm overstap naar 3-fase en uitbreiding van groepen. De vaste kabel zou ik overigens niet willen missen. Wat een gedoe om steeds een kabel uit de kofferbak te moeten pakken.
  3. De strip dwars onder het scherm. Het is geen chroom, maar een soort zijde-grijs. Loopt vanaf je stuur tot aan de bijrijdersdeur. Als de zon daarin staat schittert hij recht in je gezicht.
  4. Dat is heel optimistisch, want je gaat echt geen 580km op een accu rijden. Ik heb met 12.000km ongeveer 2100 kWh verbruikt volgens de meterkast. Nog geen snellader gebruikt onderweg, dus dat is het volledige verbruik. Bij € 0,22 per kWh praat je over € 483,- op 12.000 km.
  5. Dat laatste argument zou voor mij veel zwaarder wegen. Als je wilt bezuinigen kun je ook de kleine accu nemen...
  6. Goede keus. Ik gebruik hem nu een jaar met plezier. Een hele simpele laadpaal zonder foefjes. Geen app, geen updates, geen internetverbinding nodig. Heerlijk Enige aandachtspunt: deze heeft GEEN ingebouwde kWh-meter. Mocht je dat nodig hebben (voor je werk) dan moet je eentje laten plaatsen in de meterkast.
  7. Netjes hoor. Zo zie je wel goed het verschil in rijstijl. Op de snelweg zet ik hem op 110 op de ACC en dan verbruik je duidelijk meer. Zelf bij gunstige temperaturen zit je dan al gauw op 15/16 kWh/100km
  8. Dat zijn hele nette waardes. Ik neem aan dat je niet op de snelweg komt?
  9. Mijn knutselwerkje staat in de e-niro FB groep. https://www.facebook.com/groups/kia.e.niro.nl/?multi_permalinks=665440747380901
  10. Ik gebruik een Samsung S20 sinds kort en dat gaat prima. Kan het liggen aan de manier waarop je je contacten hebt opgeslagen op de telefoon?
  11. Heb je de bak van een PHEV?
  12. Dat ergens iets 'meer' kost wil niet zeggen dat de marges beter zijn. Mijn lokale bandenboer kan ook voordeliger autobanden regelen dan de dealer, omdat hij veel meer afneemt. Oftewel hij heeft betere inkoopvoorwaarden. Daarentegen kan diezelfde bandenboer niet scherp aan motorbanden komen, omdat hij daarvoor weer niet genoeg afneemt. Ik zeg ook niet dat je geen prijzen hoeft vergelijken, maar wel dat er iets meer achter zit dan alleen een 'graaiende' dealer. En los van prijzen zou ik de lokale ondernemer altijd meer gunnen. Ik ga echt geen 100km in de auto zitten om een paar tientjes te besparen. Zonde van de tijd.
  13. Ik vind dat Hippe Lip gelijk heeft. Heeft niets met politieke voorkeur te maken. De zuinige Hollanders -en dan met name de particulieren- willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vervolgens gaan we wel lopen zeiken als we geen service krijgen. Het idee dat iemand geld verdient... jakkie.
  14. Die mogen wel blijven zitten. Ik vind de chromen strips lang de ramen prachtig. En klopt.. gelukkig willen we allemaal wat anders (behalve een andere auto )
×
×
  • Create New...