Jump to content

Bart Burger

Leden
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon, 1.0 T-GDi, DynamicPlusLine, MY2022

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bart Burger's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well
  • One Month Later
  • Dedicated Rare
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

4

Reputation

  1. In theorie moeten de banden met het meeste grip achter, om de veiligste auto te behouden. Je kan als bestuurder slippende banden voor beter corrigeren, dan slippende banden achter. Indien je achter kant uitbreekt, betekend dat vrijwel altijd dat je de controle verliest. Terwijl als je voorkant uitbreekt niet, dan kan je de controle redelijk gemakkelijk terug vinden. Dit kan je Googlen, zoals LINK. Dat is de reden dat nieuwe banden achter moeten, gezien nieuwe banden meer grip hebben indien het dezelfde soort banden zijn. Let wel op: nieuwe banden is symptoom bestrijden en verhelpt het cuppen van de banden niet. De enige uitzondering hierop is wanneer je een ander merk+type band probeert, Sommige band+auto combinaties cuppen bijna altijd. Mede omdat die banden altijd cuppen bijna. Zijn meestal hele harde chinese banden die altijd cuppen.
  2. @cobaltbedoeld dat Android auto geen gebruik maakt van het volledige scherm. Ik verbaas me dat ook het gedeelte ernaast niet gebruikt kan worden voor de radio o.i.d.. Terwijl dit wel kan in andere modussen van het systeem.
  3. Cuppen kan op alle auto's voorkomen door een verkeerde uitlijning, defecte schokbrekers en/of verkeerde bandenspanning. Daarnaast zijn sommige auto's er gevoeliger voor dan andere, door bijvoorbeeld een starre achteras (het is bijna altijd achter). Ook zijn sommige merk+type banden een verkeerd huwelijk met de auto. Maar daar zijn jullie hierboven al uit. Wat ik hierboven nog mis, is dat OEM banden (uit de fabriek) niet gelijk zijn aan later aangekochte banden. Veel autofabrikanten willen een lagere prijs voor alle delen van de auto en ook voor banden (hoe zou dat komen). Hierdoor krijgen ze een aangepast model. Dit model band zegt dan merk+type X te zijn, maar is eigen merk+type X2. Zie bijvoorbeeld: Link naar Motorask. Je zou dan juist verwachten dat die banden niet gaan cuppen. Indien er een speciale band gebruikt is, kan je dit vaak wel vinden indien je twee identieke banden (OEM en merk) naast elkaar hebt. Dit zijn de meest standaard markeringen foto. Maar twee identieke banden (OEM en aftersales) is wel een must, mogelijk dat je dit met een foto van een merk band al kan vinden.
  4. Eens met @gjcvro. Wij hebben na de Renault Clio SW, nu een Kia Ceed SW. Ondanks dat dit een lage auto vergeleken met een Niro is (goed tegen hoger verbruik en CO2 uitstoot) is hij erg ruim. Zo heb ik voor de hond een bak van 1meter bij 1 meter kunnen plaatsen achterin zonder alle vloerbakken te verwijderen, zie forumpost LINK. Ik zou vooral bedenken wat u wilt meenemen de komende X jaren en bij welke pieken u ook wat kunt laten staan ofdat u kiest voor een trekhaak. Het is zonde om continue een te grote auto te rijden, als de ruimte minder dan 1 keer per jaar benut. Aangezien u ook aangeeft het verbruik in uw afweging mee te nemen.
  5. Geen idee Marcel, ik heb een moderator hierboven ernaar gevraagd.
  6. @Jheroen Is dit iets wat jullie kunnen toevoegen, aan de versie via Tapatalk?
  7. Graag gedaan, mocht uw vraag hiermee opgelost zijn. Dan kunt klikken op "markeren als oplossing". Als mensen later op het forum zoeken naar oplossingen dan is het overzichtelijk welke vragen verholpen zijn en welke niet. Als u nog vragen heeft dan hoor ik het ook graag. Volgens mij zijn er ook VIN Decoders online beschikbaar, maar deze zijn niet officieel van Kia. U kunt vast wel Decoders vinden via Google en uw eigen VIN hierin testen. Mogelijk dat u dan nog meer informatie uit uw VIN kan achterhalen.
  8. https://www.kia.com/mu/discover-kia/ask/what-is-a-vin.html When decoding VIN, it is best to approach it by sections: 1. The first 3 digits are the World Manufacturer Identifier (WMI): The first element refers to the location of production. Each country is assigned a unique character code under WMI The second digit refers to the name of your car’s brand, and is commonly the first letter of that brand. The third element, when combined with preceding two characters, refers to the classification of your car or production segment. 2. The next 6 elements are the “descriptors”: The fourth through eighth elements refer to the model, type, various systems, and engine classification. The ninth element is a security digit, used to prevent fake VINs. 3. The last 8 digits are the “identifier”: The tenth digit refers to the car’s model year. * B-Y each tally with the model years 1980-2000. * 1-0 each tally with the model years 2001-2009. * Counting returned to A in 2010, and will move along the alphabet up to 2030. The eleventh element refers to the location of car assembly. Each manufacturer has distinctive code combination for its plants. The twelfth through seventeenth elements contain numerals that each car is assigned while in assembly.
  9. Mijn ervaring is dat de auto zwaar schakelt, maar niet stroef. Je moet bij deze auto de versnelling wel "over" het synchomes duwen. Voor mij heeft het een luxe gevoel. Er zijn ook versnellingsbakken waarbij je het gevoel hebt dat je schakelt met een satéprikker in een bouillon, ofwel geen feedback. Datt vind ik dan weer niks. Maar dit is per automodel bepaald vanuit het ontwerp/de fabriek. (Dit is als mijn ervaring als werkplaatsreceptionist/-monteur personenautotechniek.) Advies, vraag aan een Kia dealer of ze een proefrit willen maken en willen beoordelen of dit overeenkomt met het standaard gevoel welke de bak heeft in andere auto's. Je kan ook zelf een proefrit maken in een andere auto met dezelfde handbak in het zelfde model, zoals een leenauto tijdens onderhoud.
  10. Mogelijk makkelijker als je het hebt: In mijn CEED SW MY2022 kan je ook het knopje van de AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) op het stuur ingedrukt houden, dan gaat ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) uit. De dedicated knop voor ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) zit ook links achter het stuur bij mij. (AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) is het iccontje waarbij er een stuurwiel tussen twee lijnen staat ipv een auto tussen twee lijnen)
  11. Mijn uitwerking: Ik heb gekozen om de twee grote bakken te verwijderen en de overige drie kleine bakken (links, rechts en voorin) te laten zitten. Dan hou je circa 1 bij 1 meter over voor een bak/plaat, met 3 rechte zijden en maar één zijde met een kromming. De bak is van hout, met een randje glasband eronder, zodat het hout niet direct op de carrosserie ligt. Na deze foto's heb ik nog Polyether schuim (5cm hoogte) van de Hornbach vastgeplakt in de bak met wat spuitlijm. Over het schuim komt nog een kofferbak bescherming, welke de achterbank, wanden en schuim beschermd tegen vocht en hondenharen. Uiteindelijk heeft de hond hierdoor 10cm extra hoogte gekregen alsmede een fijn zacht bed en is er voor mij nog ruimte onder de plaat voor werkschoenen. Daarnaast zijn de twee kleine bakken aan de zijkant te gebruiken voor overige prullaria.
  12. Op dit forum hebben Amerikanen blijkbaar een after-market manier gevonden om 'proximity locking' toe te voegen, of zoals Kia het zelf op hun bovengenoemde site noemt 'walk-away lock'. Dit is gedaan met het volgende product, 'Proximity Smart Door Lock Module van sharkracing.com'. Geen idee of dit op een europese Kia werkt, gezien de Ceed niet in de lijst staat. Maar helaas is dat niet wat ik zoek. Gezien ik de officiële van Kia wens te gebruiken, zoals genoemd in de digitale handleiding welke ik hierboven in mijn vorige post aanhaal.
  13. Na wat langer zoeken heb ik iets gevonden. Op deze (onbeveiligde) webpagina van kia.com geeft in de installatie handleiding van type 2 navigatie systemen, onder het kopje "deur" het volgende aan: "[Vergrendeling bij weglopen]: alle deuren worden vergrendeld wanneer de slimme sleutel niet meer in de buurt is. Als u deze functie wilt gebruiken, moet u alle deuren sluiten." "[Ontgrendelen bij naderen] : de deurhendel(s) komen omhoog en worden ontgrendeld wanneer de slimme sleutel in de buurt is." Het bestaat dus wel, zou je zeggen...
  14. Dat is balen. lk hoop toch echt dat hier iets aangedaan kan worden vanuit de Dealer, maar betwijfel het dan.
  15. Beste Leden, Afgelopen week heb ik een derde generatie Kia Ceed SW DynamicPlusLine ontvangen, inclusief de nieuwe facelift. Ondanks het zoeken op deze fora, in de handleiding en online kan ik hierover niks vinden. Dus mogelijk dat het niet bestaat bij de Kia Ceed, al verbaast mij dat. De auto weet doormiddel van de smartkey wanneer ik mij dicht bij de auto bevind, want de spiegels klappen open, de lampjes in de deurhendels voor gaan aan en/of achterklep gaat automatisch open. Toch als we de auto verlaten, vergrendelen de portieren niet automatisch. Dit was ik bij onze andere auto's de afgelopen jaren gewent: Mazda 3, Renault Clio en Peugeot 5008. We kunnen bij de Kia alleen de deuren vergrendelen doormiddel van de sleutel, het knopje op de handgrepen voor en/of het vergrendelknopje op het dashboard. Klopt dit? Met vriendelijke groet, Bart
×
×
  • Create New...