Ga naar inhoud

Prijs kleine beurt


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter

dit lijkt wel heel erg op zakkenvullerij !

Je moet dus gewoon 2 keer om een kleine buurt gaan bij een kia :? .. want wat is nu het wezenlijk verschil tussen

een "olie buurt" en een kleine buurt ? ( zie de pdf http://www.kiaclub.n...&attach_id=4528 )

Niets toch? ..

Het lijkt zakkenvullerij als je niet goed leest.

oliebeurt is 15000 km of 12 maanden

Kleine beurt 30000 km of 24 maanden

oliebeurt 45000 km of 36 maanden

grote beurt 60000km of 48 maanden

Het is net waar je het eerste aan toen bent aan km of tijd.

Dus uiteindelijk ben je goedkoper uit als dat je voorheen om 15000 een kleine of grote beurt had.

Je zie ook in jou bijlage wat je met een oliebeurt (3 handelingen) doen en met een kleine beurt. (19 handelingen)

Daar zit dus wel verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was van alles mis mee.. Stuurbekrachtigings pomp was kapot (kwaal) en nog een paar dingen.

Ja okee, maar dat hoort niet bij een eerste beurt toch?? dat zijn extra reparaties.

Je had ook extra garantie kunnen kopen van 5 jaar voor 1500 euro !! Heb ik ook gedaan ,scheelt weer !

Bubbels

Link naar reactie
Delen op andere sites


Raar verhaal, dealer die zwart werkt en wel een garantie stempeltje zou moeten zetten ??

Ook in België werkt het zo niet.

Broodje Aap ?

Niets raar verhaal en broodje aap.

In de tijd van mijn citroën heeft de dealer nooit 1 factuur gemaakt en toch stond men boekje vol onderhoudstempels.

Als klant heb je uiteraard het rieken ernaar of de dealer zonder factuur de btw erbij doet of niet.

Alleziens mijn dealer werkt niet zonder factuur bij Kia.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zie ook in jou bijlage wat je met een oliebeurt (3 handelingen) doen en met een kleine beurt. (19 handelingen)

Daar zit dus wel verschil in.

Die 19 handelingen betekenen niets maar kosten wel maar even 140 € extra !! ( volgens dit topic )

Veel geld voor een aantal zaken na te zien en de claxon te testen....

Natuurlijk zullen ze die extra 140€ verantwoorden door te zeggen dat de remvloeistof diende vervangen te worden... ( manuren )

Als ik na 6 maand al aan 30.000km zit is dit heus nog niet nodig, dit moet normaal om de 2 jaar pas gebeuren!! ( en dan nog )

Maar als je dan zegt laat mijn remvloeistof maar zo, dan vervalt wel de garantie op de remmen natuurlijk .....

als je veel kilometers maakt is die rio een dure grap

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jullie verder terug lezen kun je zien dat je helemaal niet verplicht bent om bij de Kia dealer onderhoud te plegen om toch je garantie te behouden. Je onderhoud mag bij elke degelijke andere garage (liefst aangesloten bij de BOVAG).

Als jij kan aantonen dat je Kia op tijd en degelijk onderhoud heeft gehad, behoud je gewoon je garantie. Alleen specifieke reparaties die onder garantie vallen dienen door de Kia Dealer te gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

onderhoud van onze mazda 2 is 295 euro voor een kleine beurt bij 15.000 of 1 jaar, dan 2e jaar of 30.000 grote beurt van bijna 500 euro en zo verder.

dus kia is helemaal niet zo duur als het lijkt....

Als jij dat dr. Maximum kan uitleggen :-) :-) :-) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je niet beter weet lijken onderhoudsprijzen altijd hoog! ik deed aan me oude 2e handsjes veel zelf, dus schrok ook bij mazda, daar staan de prijzen 'vast' op 205 euro kleine en 305 euro grote beurt, maar er komt nog btw bij en allerlei filters en toestanden zodat ze je toch kunnen naaien...

dus uiteindelijk betaal je 90 euro meer voor kleine beurt en bijna 200 meer voor een grote. nee geef mij de kia maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij dat dr. Maximum kan uitleggen :-) :-) :-) :-)

wow mazda ook zo duur ??

ja ik heb nog nooit een nieuwe wagen gekocht

en deed mijn onderhoud ook altijd zelf, kwam ik met 60€ voor een kleine beurt toe

mijn pa heeft een grote lexus en betaald maar 150€ bij de dealer

vandaar dat ik van die kia-prijs verschoot

... jammer dat je het niet gewoon zelf even kan doen ( kan nl. veel spullen aan inkoopprijs krijgen :D )

federauto is het belgische bovag...

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kreeg van mijn garage de prijs van de kleine beurt (30k) en dit is 264 euro;

Ik ben me kapot geschrokken, realiserende dat de beurten via Kia in te zien zijn, bijvoorbeeld sportage is zelfs goedkoper dan de Rio.

We spreken over een kleine beurt, waar ik normaal 180 euro betaalde voor mijn Kia Venga.

Ben erg benieuwd naar wat jullie vinden, wellicht geeft het een duidelijke omschrijving wat nu werkelijk het verschil is met bijvoorbeeld de Soul waar maar 180 euro afgetikt moet worden. Of de Picanto of Venga.

Remko

Als ik het interval schema van de Venga naast de Rio leg, klopt het wel dat de Venga goedkoper is, maar de Venga moet ook 2x zo vaak naar de dealer.

Dus over het hele plaatje is de Rio goedkoper, of zie ik dat verkeerd?

http://www.kia.nl/~/...en-modellen.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het goed is komt Kia binnenkort met een verhelderend overzicht wat betreft onderhoudsintervallen per model Kia.

We hebben al een voorproefje gehad en dat ziet er echt duidelijker uit. Even afwachten dan maar...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

En als er een nieuwe update is voor de auto?

Voor sommige reparaties en/of services moet je idd naar de dealer. Ook voor een update. Hoe je erover geïnformeerd wordt? In mijn geval dit forum blijven volgen :)

Maar tot nu toe geen enkele problemen met mijn Rio dus zit ik ook niet echt te springen om een update. Never change a winning team.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeetje 419 euro voor een grote beurt

Komkom, het gaat hier om een kleine beurt, een kleine beurt is maar 244 euro.

Het is nog steeds 7 euro minder als je voor de Venga moet uitgeven. :innocent:

Nee, kia is duur qua onderhoudskosten,maar je hebt wel weer 7 jaar garantie :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeetje 419 euro voor een grote beurt

WEET JE HOEVEEL GELD DAT IS KIA!?

vier honderd negentien euro, dat is een kwart van een gemiddelde maandsalaris.

Heb voor mijn pro cee'd met vervanging remmen voor + achter bijna 600€ betaald een 6m geleden.

En enkel maar later rij ik een nieuwe Rio rond.

Das pas verloren geld!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denken jullie nu echt dat Kia alleen duur is?

Ik zou niet graag naar bijv een Mercedes garage gaan voor onderhoud hoor ;).

Dit gok je maar de normale onderhoud bij ons is niets duurder dan welk merk dan ook

En het is niet zo zeer het onderhoud maar meer de olie die het zo duur maakt

Er word gewoon tussen de 20 en 25 euro per liter gerekend dus reken maar uit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...