Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na het lezen van het item over vogelpoep begrijp ik de opmerking van bigwade beter: op 'n witte kun je zitte.

of: met een witte blijf je zitte.

Dat denken die vogels dus ook :-) :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

hoop er het beste van ceesie!

onze mazda 2 uit 2010 heeft ook van die zacht kutlak trouwens. we wonen aan een treinspoor ( geluidswal tot spoor is 10 meter, dan 20 meter tuin, 10 meter lenge van het huis maakt 40 meter. ) dus de auto staat 40 meter van het spoor en we hebben al last van 'vliegroest' in de lak.

zodra er een vogel op schijt, en ik verwijder dit na 1 of 2 dagen, dan blijf je de plek gewoon zien!

ik zal de kia dus van begin af aan beter bij moeten gaan houden lees ik al. wasstraat mag niet ivm waxoil toch? moet je toch poetsen met die fles wat je er bij krijgt?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Meeuw.jpg

Gelukkig hebben we Ceesie15 weer kunnen opvrolijken. :-)

Maar het vogelpoep verhaal heeft een mooie wending gekregen.

Toch moeten we uit kijken want de bovenstaande foto zijn de lange afstands meeuwen met septietank en deze schijten voor drie.

Gesignaleerd in Egmond aan Zee, Wijk aan Zee en Akersloot (pontje)

Een gewaarschuwd mens..........

Geplaatst

hoop er het beste van ceesie!

onze mazda 2 uit 2010 heeft ook van die zacht kutlak trouwens. we wonen aan een treinspoor ( geluidswal tot spoor is 10 meter, dan 20 meter tuin, 10 meter lenge van het huis maakt 40 meter. ) dus de auto staat 40 meter van het spoor en we hebben al last van 'vliegroest' in de lak.

zodra er een vogel op schijt, en ik verwijder dit na 1 of 2 dagen, dan blijf je de plek gewoon zien!

ik zal de kia dus van begin af aan beter bij moeten gaan houden lees ik al. wasstraat mag niet ivm waxoil toch? moet je toch poetsen met die fles wat je er bij krijgt?

Fles die je er bij krijgt ????

Maar jij mag gewoon door de was straat

Maar daar krast je lak dan wel weer van

En je mag hem ook gewoon poetsen of in de was zetten

Dat laatste zou ik zeker doen daar glimt hij ook mooi van en dan is je vleg roest er ook makenlijker af te halen

Ik parkeer mijn auto elke dag tegn over een metaal bewerkings bedrijf dus het fenomeen vleg roest komt mij erg bekent voor

Dus ik zet mijn wagen geregld in de was om dit tegen te gaan

En die fles das gewoon een manier om jou dat dure spul aan te smeren

Geplaatst

Lakstift: Maar aangezien het op een plaats is waar het niet direct zichtbaar is, lijkt me dit wel een goede oplossing.

Ik heb een heel klein plekje aan de portierstijl (2x2mm) dat gaat roesten als ik er niets aan doe, dus een lakstift besteld bij de dealer: EUR 9,90. Kan ik ook een paar steenslagpuntjes in de bumper mee aanstippen.

Geplaatst

Aanstippen met een tandenstoker (tip bowie97) of met een naald (mijn idee) is beter dan die kwastjes.

1. Dus het kwastje uit het geschudde lakpotje en de tandenstoker/naald lang het kwastje strijken.

2. De punt van de tandenstoker/naald op de lakschade aanbrengen in laagjes.

3. Tussen de laagjes laten drogen.

Van tevoren de plek wel ontvetten.

Geplaatst

Toevallig vorige week ook zo'n lakstift bij de dealert gekocht voor € 9,90 (inclusief blanke lak).

Dit weekend ook maar eens gaan aanstippen.

Succes ermee!

Geplaatst

Fles die je er bij krijgt ????

Maar jij mag gewoon door de was straat

Maar daar krast je lak dan wel weer van

En je mag hem ook gewoon poetsen of in de was zetten

Dat laatste zou ik zeker doen daar glimt hij ook mooi van en dan is je vleg roest er ook makenlijker af te halen

Ik parkeer mijn auto elke dag tegn over een metaal bewerkings bedrijf dus het fenomeen vleg roest komt mij erg bekent voor

Dus ik zet mijn wagen geregld in de was om dit tegen te gaan

En die fles das gewoon een manier om jou dat dure spul aan te smeren

ja dacht al dat die kutwaxoil onzin was maja. ben nu toch te laat! als ik de auto heb ga ik hier nog wel om meer poets tips vragen :) ik hou niet van poetsen namelijk maar wil het nu wel vanaf het begin goed gaan doen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...