Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Wie heeft eventueel een oplossing.

geruime tijd krijg ik steeds de opmerking als ik telefoneer dat ik zogoed als onverstaanbaar ben aan de andere kant van de lijn ze zeggen " is met horten en stoten en onverstaanbaar", daarentegen versta ik ze in de wagen perfect, wat kan er fout lopen.

Posted

Wellicht stekker van de microphone een beetje los............

Anders de BT resetten, alleen weet ik voor de SP3 niet hoe?

Succes.

Posted

Ja, je wist je telefoon uit het geheugen van de navigatie en dan eens telefoon opnieuw opstarten. Daarna opnieuw verbinden. Werkt bij mij.

• 2 weeks later...
Guest Warmentuuter
Posted

Er is een nieuwe software update. (staat bij mijn kia.nl)

Probeer dat eens.

Posted

Nee, ook met de nieuwe software update geen verbetering in de bluetooth connectie bij mij. <_<

Posted

Smart... dat kan toch niet joh !! Mijn vrouw en ik hebben al verschillende telefoons in de auro gebruikt.

Hebbie wel BT op je telefoon ?? .................................... :rolleyes::P

Posted

Ik heb toch echt geen exotisch telefoonmerk....(HTC Desire S + Nokia 6600i Slide).

Bluetooth doet het wel bij beide toestellen, maar alleen handmatig. Hij connect niet

automatisch met de carkit wanneer ik instap, terwijl ik toch toestemmning heb verleend.

Wat wel veranderd is, na de laatste update, dat ik nu een telefoonboek zie.

Vóór de update van vorig jaar kon mijn Nokia gewoon automatisch connecten met de

carkit. Helaas is het vanaf die tijd niet meer goed gekomen.

Posted

Owh.. nu begrijp ik het Smart. Je gebruikt 2 mobs..

Dat probleem ken ik ook als ik de Venga eens pak. Sta vanaf begin al in Lijstje.. Venga in mijn mob maar toch komt het voor dat ik het dan ook handmatig moet activeren.

( mijn vrouw hoor ik er nooit over als ze wel eens ff de SP3 neemt .. als ik het vraag zegt ze "weet ik veel.. , niet op gelet"

Ik zal het bij de SP3 eens goed uit proberen..

Het lijkt er inderdaad op dat de Venga de laatst connecte mob blijft vasthouden tot een andere opdracht.

Gebeurt het ook als je bv 2x na elkaar met dezelfde telefoon instapt? Dán werkt het bij mij wel.

Posted

Ik gebruik sinds de laatste update maar één telefoon en nog werkt het niet naar behoren.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen aan dit probleem.

Posted

Ik gebruik sinds de laatste update maar één telefoon en nog werkt het niet naar behoren.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen aan dit probleem.

Zelfde hier. Na de laatste update moet ik regelmatig handmatig connecten (niet altijd overigens), wat soms ook nog eens niet lukt. Ik heb nu de telefoon maar eens uit de carkit verwijderd en opnieuw laten connecten, kijken of dat wel werkt. Voor die tijd werkte het prima. Het lijkt wel of er een time-out in zit die te snel afgaat.

• Like 1
Posted

Zelfde hier. Na de laatste update moet ik regelmatig handmatig connecten (niet altijd overigens), wat soms ook nog eens niet lukt. Ik heb nu de telefoon maar eens uit de carkit verwijderd en opnieuw laten connecten, kijken of dat wel werkt. Voor die tijd werkte het prima. Het lijkt wel of er een time-out in zit die te snel afgaat.

Bij mij connect bluetooth op mijn iphone 4 na de laatste update ook niet altijd automatisch. Soms wel soms niet.

Best irritant.

• 2 weeks later...
Posted

Hoi, zoals in de eerste post vermeld is het niet zozeer het probleem van connecteren, maar wel van verstaanbaarheid. Ik krijg dikwijls de melding van mijn gesprekspartner dat hij mij niet kan verstaan, terwijl ik hem/haar wel zeer goed versta. Gekke is dat er soms wel een goede verstaanbaarheid is. Dus het probleem doet zich niet altijd voor, maar wel te dikwijls naar mijn goesting.

Misschien is het beter de problematiek van connectiviteit in een aparte thread te houden en ons hier op de verstaanbaarheid te focussen.

Ik zou graag van hdr vernemen welk type telefoon hij gebruikt.

Posted

Ik heb het zelfde probleem.

Ik heb een iPhone 4 met de laatste update. Mijn mening is het de bluethooth verbinding die af en toe slecht is.

Raarste is dat het altijd bij dezelfde personen is dat de problemen voordoen!!!

Posted

Ik sta in tweestrijd, moet ik de update nu uitvoeren of niet?

Ik heb de update van KIA reeds op een USB stick staan..

Ik heb de standaard radio zonder navigatie.

Graag een advies.

Posted

Ik sta in tweestrijd, moet ik de update nu uitvoeren of niet?

Ik heb de update van KIA reeds op een USB stick staan..

Ik heb de standaard radio zonder navigatie.

Graag een advies.

@major Case,

Ik heb de update reeds een dag of 14. Geen enkel probleem.

Bovengenoemde problemen zijn mij dan ook niet bekend.

Ysie meldt zelf dat het altijd dezelfde personen zijn, dan ligt

het naar alle waarschijnlijkheid niet aan de update maar aan

het toestel van de beller.

Suc6

Grtz.

Specialmade

• 2 months later...
Posted

Svennekes, Ik heb exact hetzelfde probleem met een iphone 4. Mensen verstaan mij voor geen meter, terwijl ik ze prima kan verstaan.

Ook na de laatste software update geen verandering.

Zeer irritant en bel inmiddels maar weer met een headset...

Posted

Ik heb een iphone4s die niet ( altijd) automatisch verbindt en waarbij trouwens ook met enige egelmaat de bluetooth verbinding spontaan verbreekt. Voor alle duidelijkheid: dat gebeurt niet alleen in de KIA maar ook in onze andere auto (die een ingrbouwde nokia bluetooth-set heeft). Mijn zoon rijdt in een BMW met een bluetooth in zijn navigatie en hij heeft een zelfde iPhone en daarbij is het idem ditto.

Alles optellend denk ik dat het probleem ook wel eens aan de iPhone kant zou kunnen zitten..... Je kunt er alles mee...en soms ook bellen...haha.

Steve Jobb en Apple zijn door velen als bijna heilig verklaard, maar ik ben er nooit onverdeeld gelukkig geweest.

Posted

Ik heb een iphone4s die niet ( altijd) automatisch verbindt en waarbij trouwens ook met enige egelmaat de bluetooth verbinding spontaan verbreekt. Voor alle duidelijkheid: dat gebeurt niet alleen in de KIA maar ook in onze andere auto (die een ingrbouwde nokia bluetooth-set heeft). Mijn zoon rijdt in een BMW met een bluetooth in zijn navigatie en hij heeft een zelfde iPhone en daarbij is het idem ditto.

Alles optellend denk ik dat het probleem ook wel eens aan de iPhone kant zou kunnen zitten..... Je kunt er alles mee...en soms ook bellen...haha.

Steve Jobb en Apple zijn door velen als bijna heilig verklaard, maar ik ben er nooit onverdeeld gelukkig geweest.

Probleem is ontstaan na de IOS update. BT is ineens veel kritischer en verbreekt soms als de telefoon in de spaarstand gaat. Heel irritant. Over de verstaanbaarheid verder geen klachten. Controleer eens of de telefoon wel de KIA microfoon gebruikt en niet de eigen microfoon (houd hem eens tijdens een gesprek aan je oor, pas op voor de politie!)