Ga naar inhoud

Trekhaak montage hulp fotos (voor als je zelf je trekhaak wilt monteren)


xtra40

Aanbevolen Berichten

ik heb onlangs zelf 2 trekhaken gemonteerd en wilde dit met jullie delen

voor als je zelf een trekhaak wil gaan monteren kan dit je misschien helpen

ik heb een soort stappen plan gemaakt met duidelijke foto's met tekst er bij

als er nog vragen zijn mag je ze altijd stellen

de inbouw betreft een westfalia trekhaak maar elk ander merk komt erg in de buurt

en zal niet echt heel anders zijn

en een jaeger electra set 13polig waarvan ik de stekkerdoos heb vervangen voor een West multicon

Foto-43BZVGRK-D.jpg

Foto-3GPOVEDB-D.jpg

Foto-XZBQ4J7R-D.jpg

Foto-ZKOFWZDF-D.jpg

Foto-BF3QZOHT-D.jpg

Foto-HXWOQJWR-D.jpg

Foto-QNWFTZZP-D.jpg

Foto-JY3GPNSP-D.jpg

Foto-34HPDEDX-D.jpg

Foto-OP7CCYW8-D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Xtra40,

Knappe en duidelijke uitleg hoor. Ik hoef/wil geen trekhaak maar heb met interesse

je uitleg gelezen en de bijbehorende foto;s gekeken

Dit zal voor veel forumleden een welkome workshop zijn.

Ik stel voor dat één van deze foto's in aanmerking komt voor de pic. van de maand (juli).

Grtz.

Specialmade

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


@xtra40 he dit is echt een super goede montagebeschrijving! Bedankt hiervoor want ik ga er binnenkort gebruik van maken. En dat zonder iets in het zicht en zonder te zagen. Ja, bij Westfalia snapt men het goed.

En wat een dramatisch einde he, die foto van een Thule trekhaak :wink:.... ik bedoel op die manier wil je toch niet de lijn van het ontwerp geweld aandoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


het is niet de bedoeling om iemands trekhaak af te zeiken of zo het is meer om even te laten zien hoe het er uit komt te zien

ook ik vind mijn trekhaak de mooste dat voor op gesteld maar nogmaals het is alleen om aan te geven hoe het er uit komt te zien

met de verschillende types die er zijn op de markt

ik hoop ook van harte dat mensen ook echt iets hebben aan deze reportage met uitleg en dat er een hoop mensen blij van worden en er ook daadwerkenlijk

iets aan zullen hebben en als er nog vragen zijn mensen schroom niet om ze te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel duidelijke uitleg!

Hiermee moet iedereen het wel aankunnen om het zelf te doen.

Ik heb nu al een Thule trekhaak met 13 polige Jaeger onder mijn Kia gezet en die vind ik ook prima staan hoor.

Dat er wat uit de bumper gehaald moet worden vind ik eigenlijk wel netjes staan.

Het stoort me in ieder geval geenszins. Maar smaken verschillen.

Maar zou ik het overdoen, dan zou ik deze trekhaak ook zeker overwegen.

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel centimeter de bodemvrijheid nu is (ik heb geen uitlaatsierstuk).

Zo te zien toch minder dan de Thule?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@xtra40: mooie uitgebreide uitleg met mooie foto's. Ik ga dit zeker proberen met mijn 2 linker handen. Hartstikke bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@extra 40. Ik ben een leek op dit gebied, dus ik heb ook een vraag. indien je geen caravan wilt gaan trekken hoef je dus verder ook niks te doen met de ongebruikte stekken voor constante stroom? Hoef je dan ook verder geen kabels meer te strippen en hoef je dan alleen maar de originele stekker bedrading met stekker er tussen te klikken zoals op de foto's is aangegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@cristan-h

Ik heb nog niet gekeken of het schema van een 7 polige stekker doos

Heel veen anders is En of Jane veel minder hoeft te knippen

Die constante stroom waar ik het over had is niet nodig maar een extra

En als je het niet aan durft mag je altijd langs komen voor hulp dat vind ik geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Binnenkort de Trekhaakinbouwdag? :-)

Ook die is al geweest maar was wel een mini dag. We waren met 1.5 à. 2. Uur al klaar

Gewoon voor de deur ff op de grond is heel erg goed te doen

Heb er helaas geen foto's van zij. We eigenlijk vergeten :-(

Verder stikt het hier voor de deur van de inbouw dagen hahahahaahh

Me Buuren. Denken al dat ik voor me zelf ben begonen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben toch wel benieuwd hoeveel centimeter de bodemvrijheid nu is (ik heb geen uitlaatsierstuk).

Is dit geheim of zo?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


nee hoor het is geen geheim maar het is nog geen weer geweest om even op die knieen te gaan liggen

maar mijn stekker doos hangt 18 centimeter van de grond af en de trekhaak 19 centimeter

ook me uitlaat sierstuk gemeten en die hangt op 17,5 centimeter

valt me alles gezien nog mee had minder verwacht

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

De foto van de aansluiting van de achetrij verlichting is achterhaald. Er is geen stekker meer te vinden. Nu moet de groene draad gevonden worden in de draad bundel (waar de stekker in zat). Met een proeflamp en een naald of speld kan de juiste draad gevonden worden. Verder handige hulp voor het vinden van de schakeldraad van de achteruitrij verlichting, Deze had ik nodig i.v.m. camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...

Zelf  trekhaak gemonteerd  dankzij foto's  en info goed gegaan. Toch probleem,

Tijdens electra alles volgens schema aangesloten  (systeem met klemstekkers).

Deze gaan naar electronics kastje. Vandaar naar contact doos. Daar komt geen spanning 0,0 helemaal niks. Nu vertelde een automaterialenzaak waar ik mijn nummerplaat haalde dat deze eerst aan computer moet! Klopt dat? Zo ja waar kan ik dat regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is NIET waar het is niet meer dan een veredeld relay nu weet ik niet welke stroom je niet hebt maar er is denken ik iets mis met de stroom draad van je accu af zekering niet goed of een massa niet goed ??

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb helemaal niets,als ik de draden die de "relaikast"in gaa controleer heb ik alles! Rem richting mistlamp, maar op contacdoos nop. Dus op boordcomputer hoefd niets te gebeuren? Dat was ook een gedeelte van mijn vraag. 

Nu ben ik aan het kijken op het web en zie dat ik bedod ben. Dacht dat ik origineel kabel heb . Maar is universeel. Wil origineel bestellen.

Nu lees ik ook iets over can bus systeem. Heeft mijn model dat? Hoe kan ik dat kontroleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...