Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inbouwdag kia Picanto achteruitrijcamera en Xenon 8000k 15-07-2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het is inmidels gelukt schema was perfect kleuren klopten niet maar de basis is exact gelijk dus had het zeer snel gevonden

en uitgewerkt moet alleen nog een schakeling maken dat je de spiegels ook kan uitschakelen zo dat deze uitgeklapt blijfen staan

heb een filmpje gemaakt van hoe het nu werkt contact aan spiegels klappen uit contact uit spiegels klapen na een seconden of 30

automatich in of als je de deur open doet dan klapen ze meteen in ligt er maar net aan wat je het eerste doet

hier nog even een link naar het filmpje http://s1166.photobucket.com/albums/q602/xtra40/automatich%20inklapbare%20spiegels/?action=view&current=MOV01706.mp4

Geplaatst

Ziet er netjes uit Xtra40.

Wat ik me af vraag is het volgende. Zou het makkelijk te realiseren zijn dat als je de deuren op slot doen (knopje greep of afstandsbediening) of open maakt de spiegels automatisch respectievelijk in, of uitklappen? Maar.... als je het binnenste knopje op "uitgeklapt" hebt staan hij dit niet doet een soort eerder genoemde winter stand.

Daar ben ik wel in geïnteresseerd.

Geplaatst

Ja ik snap het maar zo diep ben ik er niet op ingegaan ik vind de vertraging

van 30 seconden of pas inklapen bij het openen van de deur presies mooi

Wil met de tijd nog wel uit dokteren dat je ze in uitgeklapte posietie kan laten staan

Maar eerst nog wat andere projecten afronden

• Like 1
Geplaatst

Dat ziet er erg goed uit xtra40....ik overweeg nu toch om straks mee te doen met een spiegelomklapombouwdag. ;)

Geplaatst

Xtra40, het is een creatieve oplossing om het omklappen met vertraging achter het contact te zetten en zeker goed bruikbaar om nog even in de spiegel te kunnen kijken als je uitstapt.

Zodra ik tijd heb wil ik toch ook nog even in de schema's kijken naar de mogelijkheid om het inklappen aan de deurvergrendeling te koppelen.

Geplaatst

Het lijkt mij ook zeker mogelijk hoor maar dan zal je volgens mij

Er een tijds gestuurd relai er tussen moeten maken

I.v.m het weg vallen van de stroom je krijgt volgens mij alleen een stuurstroom

Maar het is zeker niet onmogelijk maar ik vond dit al een mooie oplossing

En lekker goedkoop te realiseeren

Maar wie weet krijg ik het op me heupen en ga ik het nog wel eens veranderen

Geplaatst

Welke maat xenon lamp gaat er trouwens in de picanto

in deze auto zit H4 en heb je er 1 die ledverlichting in de koplamp heb dan hebje H7
Geplaatst

Het lijkt mij ook zeker mogelijk hoor maar dan zal je volgens mij er een tijds gestuurd relai er tussen moeten maken

I.v.m het weg vallen van de stroom je krijgt volgens mij alleen een stuurstroom

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat signaal naar de slot-motortjes wil ik niet gebruiken.

In de meeste automatische deursloten zitten nl. ook (micro)schakelaartjes die de stand van het slot aangeven. Deze worden gebruikt om het centrale vergrendeling systeem aan te sturen als je met de sleutel de deur open doet zodat ook de andere deuren van slot af gaan

Zo ook bij de Rio. En/of om het alarm in te schakelen bij sabotage. Deze schakelaars schakelen naar massa en dat signaal wil ik gebruiken om een relais aan te sturen voor het omklappen van de spiegels als de bestuurdersdeur op slot staat (en weer terugklappen al het slot open gaat).

Mijn probleem is echter tijd.

Dus het zal nog wel even duren.....

• 4 weken later...
Geplaatst

Het is vast al eens gevraagd maar ik heb een brandende vraag, namelijk: Ik zie dat je een andere radio in de picanto hebt gezet! Hoe klinkt het? En heb je de oude boxen laten zitten of deze ook vervangen> Ik heb nu een subwoofer op de originele radio en een versterker ertussen. Helaas spoort het niiet helemaal met elkaar.

Hoor graag!

Ps. ik heb ook een witte, hij is leuk he?!

Geplaatst

Het is vast al eens gevraagd maar ik heb een brandende vraag, namelijk: Ik zie dat je een andere radio in de picanto hebt gezet! Hoe klinkt het? En heb je de oude boxen laten zitten of deze ook vervangen> Ik heb nu een subwoofer op de originele radio en een versterker ertussen. Helaas spoort het niiet helemaal met elkaar.

Hoor graag!

Ps. ik heb ook een witte, hij is leuk he?!

alle speakers zijn vervangen in de achter deuren zaten geen speakers dus die hebben we er zelf ingezet

een mooie baskast onder de stoel

verder geen versterker er bij gezet de radio heeft vermogen zat en anders word het gauw over kill met die kleine speakers

in het dach bord

en het klinkt zo goed en hard dat we hem nu boemboem henk noemen

maar als het goed is komt henk ook naar de meeting in de meern 26-08.2012

kan je zelf even luisteren en kijken

hier kan je even zien over hoe en wat http://www.kiaclub.nl/topic/10320-meeting-de-meern-voor-alle-kias-rijders-zondag-26-8-2012/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...