Ga naar inhoud

Sportuitlaat


Albert jan & Brigitte

Aanbevolen Berichten

zo hee ziet er weer heel anders onder als bij ons zijn ze lang bezig geweest met je uitlaat.

eind resultaat ziet er goed uit hoor en het geluid is het hard of een mooie brom

zo als bij mij ik wilde niet zo veel herrie aan de kop zeg maar

Hij was om 09:30 begonnen en met pauzes van totaal 1,5u was hij rond 16u klaar, dus viel mee :-)

Het geluid was wel even schrikken haha, zo stil hij eerst was zo dik is het nu.

Stationair hoor je amper verschil, trap je het gas rustig in dan heb je een lage brom, maar als je hem hard intrapt is het net een dikke V8 echt zo bruut.

En op de snelweg amper last van en bij gelijke snelheid ook zeer stil, dus wat mij betreft perfect :tt1:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij was om 09:30 begonnen en met pauzes van totaal 1,5u was hij rond 16u klaar, dus viel mee :-)

Het geluid was wel even schrikken haha, zo stil hij eerst was zo dik is het nu.

Stationair hoor je amper verschil, trap je het gas rustig in dan heb je een lage brom, maar als je hem hard intrapt is het net een dikke V8 echt zo bruut.

En op de snelweg amper last van en bij gelijke snelheid ook zeer stil, dus wat mij betreft perfect :tt1:

Heb je nog een filmpje van het geluid? ben benieuwd :o

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had gister 2 vrienden op bezoek die konden niet geloven dat er een 1.2 motor in zat haha.

de laatst toegevoegde uitlaat hier klinkt dan ook duidelijk anders dan die van mij want bij stationair geeft hij een behoorlijk lekkere brom waardoor het een v6 lijkt.

die van mij geeft onderin veel geluid en bij hogere toeren gaat het weer omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben zeer benieuwd hoe bruut het staat onder je picanto

ga je voor een enkele demper ? of voor een enkele demper met aan 2 kanten een pijp ?

I.i.g. een enkele demper. Waarschijnlijk 2 pijpen aan 1 kant of ze moeten een enorm bruut achterstuk hebben met 1 pijp. Let you know.

N.B. Realiseer me net dat ik in de Rio topic post, hahaha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt omdat het gezelig is aan deze kant :wink:

Maar Mischien ff inderdaad een eigen topic er bij maken in picanto

Als ik aan de uitlaat toe ben, zal ik een apart topic openen. Heb hem er dus voor de audio-inbouw al inzitten. Bedankt Rio-riders voor de inspiratie :detective:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Zat er ook een tijdje aan te denken, maar vind het toch wel een klein risico voor de garantie. Dat de garantie vervalt voor de uitlaat mag ik aannemen, maar kan het geen gevolgen hebben voor verbranding en de werking van andere motordelen? Tenslotte wordt de verbranding toch altijd iets anders bij een andere uitlaat? Zouden ze bij kia niet moeilijk gaan doen in het geval van een motordefect?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat er eigenlijk onder gaat is een andere demper en een stuk RVS pijp. Alles blijft hetzelfde en je motor gaat er niet van stuk. De enigste wat de demper doet is CO2 overzetten in geluid :) Ik weet niet hoe het zit met de garantie over de gehele uitlaat. Zou ik is een keer aan de dealer is moeten vragen maar, garantie krijg je ook van het bedrijf die hem eronder plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Correctie. Almelo bedankt xtra40.

@rio013 - 9:30 daar zijn. Je mag gerust wel komen kijken als je niks te doen hebt.

Ja wellicht dat ik even kom kijken als ik tijd hbe, Bas is grappige vent om mee te praten en echt een expert in zn werk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...