Jump to content

Hoogte Achtervering sp3.

Ysie

Recommended Posts

Ik zit hier zalig in Frankrijk, 30 Gr. maar toch maak ik me zorgen over mijn Achtervering van mijn sp3.

Ik ben naar hier gereden met 2 fietsen op de trekhaak en mijn valiezen natuurlijk in de koffer. Is normaal dat mijn wagen achteraan inzakt maar na alles uit te laden blijkt dat volgens mij de wagen achteraan niet volledig terug omhoog komt. Verschil vooraan met achteraan is toch een verschil van 2 vingerdiktes.

Is dit normaal? Ik heb wel nog het gewicht van mijn trekhaak hangen maar dit mag toch het verschil niet maken?

Moet het verschil van hoogte tussen band en wielkast vooraan gelijk zijn met achteraan?

Hopelijk moet ik me niet onnodig ongerust maken.

Ha Ysie. zou me niet zo erg zorgen maken over het inzakken achter (er zijn er meerdere die al een set hulpveren hebben laten plaatsen, alhoewel dit eigenaars zijn met een caravan of aanhangertje b.v)

Je leest wel meer dat de veerpootjes al gauw op zijn eindjes zit, voel dat zelf ook weleens en dan zitten er slechts 2 personen op de achterbank zonder bagage.

Maar als hij niet volledig terug omhoog komt na uitladen vindt ik ook vreemd, verschil mag er wel een ietsje zijn voor en achter maar dat kan volgens mij toch niet door het gewicht van de trekhaak komen. (wat weegt zo'n ding eigenlijk).

Probeer eens : achterklep open met z''n tweetjes op de rand van de kofferbak gaan zitten en met vol gewicht in en uit te laten veren - rare geluiden of iets.

(dit naar aanleiding van een fam.lid die ook zoiets had en na deze aktie het gewoon weer op niveau stond , nooit meer last van gehad daarna rara.

Maar op dit ben ik ook maar een leek.

Anders als je niet gerust bent toch effe dealertje zoeken. Trouwens waar zit je in Frankrijk, lekker hoor.

Grtz

Aha, de Ardeche, mooi man. En ja, het was maar een tip, werkt waarschijnlijk met enige zekerheid niet altijd. En wat wil men meer , euh ..minder inzakken :) ?.

Nou geniet nog maar even, hier stormt het momenteel en nog geen 20 graden, maaaar gaat beter worden (hoor ik net zeggen op het journaal.)

Grtz

Als ik met de mijne volgeladen met pakken water terugkeer vanuit Frankrijk hangt ie ook goed op zijn gat, is geen zicht eigenlijk, maar na het uitladen thuis heb ik de indruk dat de vering nadien weer de 'normale' positie heeft ingenomen. Misschien beeld je je het wat in Ysie? De ruimte tussen wiel en wielkastboord is sowieso achter iets kleiner dan voor als je het gaat nameten... Moest ik veelvuldig zwaar geladen zijn schaf ik met zekerlijk een stel versterkte achterveren aan maar gezien ik maar enkele keren per jaar zo geladen ben laat ik het voorlopig zoals het is, ik heb ook de indruk zelfs al is het geen zicht als ie zo op zijn gat hangt dat het weggedrag er maar weinig onder te lijden heeft, de power daarentegen...

Enfin geniet nu maar van je vakantie aldaar want het is hier idd niet veel soeps... Greetz Azzaro!

Uh, ja, mag normaal wel iets meer uit z'n veerpootjes komen Ysie dunkt mij, zeker als hij helemaal zonder belading is.

Nu heb je met de 18" wel een iets meer gevulde wielkast, maar ik vindt ook dat ie nu toch ietsje te laag hangt.Toch een beetje van de vreemde.

Lijkt idd wel wat laag te staan achteraan indien ie niet geladen is, controleer wel eens of ie op een volledig vlakke ondergrond (waterpas) staat zonder putten of bulten in want op een helling met oneffenheden gaat de vering zich ook 'zetten' volgens de ondergrond, controleer anders even op een vlakke parking in de buurt?

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wat voor motor heb je erin ..ik heb de 2 ltr bezine en die vind ik ook wat naar achter hangen ...bij de voorwielen is er beduidend meer ruimte als bij de achterwielen ..

volgens mijn heeft een diesel het een stuk minder (motor is zwaarder ) ...