Groesbeek Geplaatst 21 Augustus, 2011 Geplaatst 21 Augustus, 2011 job done, nieuwe speed sensor geinstalleerd bedankt Is het mogelijk deze sensor er af te halen zonder dat er iets bijzonders gebeurd? het zei het lekken van olie??????? achter deze sensor????? Quote
bitman Geplaatst 21 Augustus, 2011 Geplaatst 21 Augustus, 2011 connector er af halen, met steek sleutel 27mm de sensor er af schroeven, that's it als je oil level is zo hoog is dat er oil uitstroomt heb je de transfer box veelste vol Quote
bitman Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 http://www.kiaclub.n...dpost__p__62649 dank voor de link, maar had ik al gevonden Quote
bitman Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 heb vandaag naar mijn werk helaas geen verschil kunnen ontdekken. het probleem is er dus nog steeds nog andere ideeen om dit op te lossen? many thanks, Quote
masimo Geplaatst 30 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2011 Kontroleer ook op speling van de flens van de tussenbak. Als de flens niet goed vastzit, dan kan het kontakt tussen sensor en aandrijfas niet goed zijn. De sensor kan daardoor wellicht slechte signalen van de as oppikken. De sensor bestaat uit een mechanisch deel dat op de as loopt en een elektrisch deel (zwart). Als je het elektrische deel vervangen hebt, kan het mechanische deel nog steeds slecht funktioneren. Verder is er ook een servicebericht van Kia over dit probleem beschikbaar. Ik heb een Duitse versie daarvan. De snelheidssensor moest dan vervangen worden door een ander type, inclusief een adapterkabeltje. De pdf van dit bericht vind je hieronder. Als ik het me goed herinner is dat destijds bij mijn Sorento uit 2003 ook gebeurd. Ik weet niet of dit ook geldt voor 2005 modellen, omdat de sensor ooit vervangen is door een beter type. Ik heb daar destijds met een zeer eigenwijze dealer enorm over gediscussieerd. Volgens hem was de stuurbekrachtiging volledig mechanisch geregeld en zaten er geen sensoren op. Hij heeft toen zelfs (onder garantie op zijn kosten dus) de stuurbekrachtigingspomp vervangen. Later bleek dat ik van begin af aan gelijk had en de snelheidssensor de oorzaak was. Quote
bitman Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 bedankt, ik had dat artiekel al gelezen en dus ook dat kabeltje gekocht. helaas was dat dus nit nodig omdat mijn sorento nooit die 'oude' silver kleurige sensor heeft gehad. dat kabeltje is alleen nodig als de sorento dus dat oude type speedsensor heeft. ik heb die vervangende speedsensor nog en als ik aan het asje draai dan loopt ie niet zo mooi. ga hier nog even mee spelen, contact spray in spuiten en kijken of dat helpt. ik heb ook nog de stekkers schoon gemaakt van de mag ventiel die op de steering rack zit. die dus recht onder het oil filter, erg leuk dus als je het oil filter los draaid... dat zag ik dus veel oil er op zitten als de dealer oil heeft vervangen zegt ie toen ik deze sorento kocht in july 2011. CHA 011.pdf Quote
bitman Geplaatst 7 Oktober, 2011 Geplaatst 7 Oktober, 2011 heb dinsdagavond the rear prop shaft los gehaald om te kijken of die moer goed vast zit. met mijn torque wrench op 220nm is er geen beweging er in te krijgen, dus die zit wel vast imho. echter heb er dus nog steeds last van... nog ideen? Quote
masimo Geplaatst 7 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2011 Ik neem aan dat je de moer op de tussenbak hebt nagekeken? Die sensor heeft bij toen wel geholpen. Heb je verder nog de stuurbekrachtigingspomt en de olie daarvan gekontroleerd (geen schuim)? Mijn ideeën zijn helaas op. Quote
bigwade Geplaatst 7 Oktober, 2011 Geplaatst 7 Oktober, 2011 Kijk toch ook weer es naar accuklemmen en roest.. Quote
bitman Geplaatst 8 Oktober, 2011 Geplaatst 8 Oktober, 2011 Ik neem aan dat je de moer op de tussenbak hebt nagekeken? Die sensor heeft bij toen wel geholpen. Heb je verder nog de stuurbekrachtigingspomt en de olie daarvan gekontroleerd (geen schuim)? Mijn ideeën zijn helaas op. klopt inderdaad die moer van de transferbox heb ik gecontroleerd. ik heb de olie al eens vervangen maar dat hielp ook niet ook heb ik de stekkers die aan de steering rack zit schoen gemaakt met geen resultaat. dus ga ik maar eens naar een dealer, helaas heb ik geen enkele goede ervaringen met dealers anders dat het een soort gat in het water is waar ik vrolijk all mijn £ in kan gooien. Quote
bitman Geplaatst 8 Oktober, 2011 Geplaatst 8 Oktober, 2011 Kijk toch ook weer es naar accuklemmen en roest.. zal alle stekkers and cables nog eens nakijken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.