Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Raar gejank uit de moterruimte?+Laag hangende achtervering

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het is voor jou auto 1keer per jaar of 30000 km

gr patrick

Dat is precies wat men mij ook bij aflevering vertelde!

30.000 km òf na 1 jaar, wat het eerste komt.

• Like 1
Geplaatst

Dat is precies wat men mij ook bij aflevering vertelde!

30.000 km òf na 1 jaar, wat het eerste komt.

Hij houdt stug vol dat het 15.000km is ik snap het niet meer. Probeert hij nou mij in de maling te nemen of wat.

Het kost mij dan wel 134 euro :boat:

Wie heeft een idee, want hij wilt het gelijk doen met het vernieuwen van de versnellingsbak maar wanneer ik zei nee

dan werd het oppeens een beetje grimmiger aan de telefoon. :ninja::?

Dus ben beetje in de lucht aan het hangen van wat moet ik doen. (ik heb het nou toegezegd op maandag alles dus versnellingsbak+Oliebeurt)

Geplaatst

Hij houdt stug vol dat het 15.000km is ik snap het niet meer. Probeert hij nou mij in de maling te nemen of wat.

Het kost mij dan wel 134 euro :boat:

Wie heeft een idee, want hij wilt het gelijk doen met het vernieuwen van de versnellingsbak maar wanneer ik zei nee

dan werd het oppeens een beetje grimmiger aan de telefoon. :ninja::?

Dus ben beetje in de lucht aan het hangen van wat moet ik doen. (ik heb het nou toegezegd op maandag alles dus versnellingsbak+Oliebeurt)

deze man kan jou niet verplichten om de olie beurt uit te laten voeren in het onderhoudschema van kia staat toch echt 30000 of 1 jaar als je inlogt op mijn kia .nl en dan naar mjn autodossier gaat en dan aan de rechterkant kijkt zie je de brochuren reparatie en onderhoud daar op klikken en dan naar beneden scrollen naar pag 4-5 en dan de kleine lettertjes onderin lezen daar staat het toch echt

gr patrick

• Like 1
Geplaatst

deze man kan jou niet verplichten om de olie beurt uit te laten voeren in het onderhoudschema van kia staat toch echt 30000 of 1 jaar als je inlogt op mijn kia .nl en dan naar mjn autodossier gaat en dan aan de rechterkant kijkt zie je de brochuren reparatie en onderhoud daar op klikken en dan naar beneden scrollen naar pag 4-5 en dan de kleine lettertjes onderin lezen daar staat het toch echt

gr patrick

Ja, dat dacht ik dus ook vind het zonde om het 15.000km van te voren onderhoud te laten plegen.

Ik ga het morgen de onderhoud afzeggen.

Geplaatst

@Sprtage,

Let even op dat jij een 1.6 GDI (benzine uitvoering) hebt en Mika Kjelld heeft

een 1.7 CRDI (diesel uitvoering) Hier zit wel degelijk verschil in v.w.b. de

onderhouds intervallen. Lees eens goed de voorschriften.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst
@Sprtage,

Let even op dat jij een 1.6 GDI (benzine uitvoering) hebt en Mika Kjelld heeft

een 1.7 CRDI (diesel uitvoering) Hier zit wel degelijk verschil in v.w.b. de

onderhouds intervallen. Lees eens goed de voorschriften.

Grtz.

Specialmade

Bij de 1.6GDI Cee'd is het ook 30.000 km, ik neem aan dat dezelfde onderhoudsintervallen worden aangehouden.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk

Geplaatst

Bij de 1.6GDI Cee'd is het ook 30.000 km, ik neem aan dat dezelfde onderhoudsintervallen worden aangehouden.

Onderstaand de, door KIA voorgeschreven, onderhoudsintervallen:

KIA Cee'd : benzine 12 mnd / 15000 km diesel: 12 mnd 20000 km model: tot 09-2009

Kia Cee'd : benzine 12 mnd / 20000 km diesel: 12 mnd 20000 km model : vanaf 09-2009 (1.4 + 1.6 ltr.)

Kia Cee'd : benzine 12 mnd / 15000 km idem (2.0 ltr)

Kia Cee'd : diesel 12 mnd / 30000 km idem (1.6 ltr)

Kia Cee'd : diesel 12 mnd / 15000 km idem (2.0 ltr)

Cee'd JD benzine 12 mnd / 30000 km diesel: 24 mnd 30000 km

Sportage: Benzine: 12 mnd / 30000 km diesel: 24 mnd 30000 km model vanaf 08-2010

Grtz.

Specialmade

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Er wordt niet altijd dezelfde onderhoudsintervallen aangehouden.

Daarom is er ook zoveel onduidelijkheid omdat dit per type anders is.

Binnenkort wordt "mijn Kia" vernieuwd waar voor jou auto de onderhoudsintervallen staat.

En zal het voor een ieder duidelijk zijn. (ook de dealer)

Geplaatst

Vandaag een probleem boven water gekomen... :shock: :shock:

Ik reed richting Amsterdam-centrum en hoorde bij ong-40 km/h een raar schuurend/gejank uit de moterruimte.

Ik reed direct weer terug en ging het op andere snelheden proberen en geen geluid het meeste gejank is tijdens

ong 40 km/h. Ik ben vandaag dus maar ook naar de dealer gereden en zij hebben de auto ook bereden en vonden het ook een raar geluid.

Ze wisten niet van waar het kwam. Afspraak gemaakt volgende week donderdag dan gaan ze het veder onderzoeken.

Ze gaan ook gelijk de irritante gepiep uit de rechterstoel halen (hoop ik)

Wat me laatst ook opviel is dat de auto veelste veel naar achteren hangt. Ik heb de auto waterpas gezet en toch hou je het laag achter hangende auto.

Het lijkt wel alsof de auto beladen is wat niet het geval is. Er zit alleen een reservewiel en de bij behorende spullen in. Zij bij de werkplaats vonden de auto ook heel laag en vroegen zelfs of ik de veringen had vervangen door verlagingsets. Ze hebben de auto ook op de brug gezet en lijkt of de auto is doorgezakt maar dat gaan ze nog veder bekijken volgende week donderdag :no::?

Weet iemand gelijkwaardige problemen die mij zijn voorgekomen hoor nog graag van jullie..

P.s. weet iemand ook toevallig wanneer de eerste onderhoudsbeurt moet wezen (km stand). :roll:

ik heb een sportage 3 van 2012 en heb ook last van slappe achtervering. de auto zakt te ver door, ook zonder lading. ook daardoor ben ik van mening is het zicht naar achteren slecht, ik zie nagenoeg geen horizon. de verlichting staat te hoog afgesteld want ik zie mijn voorliggers-schaduw terug in de nog komende verkeersborden. tevens hoor ik af en toe een soort 'poing' geluid bij de achtervering bij het nemen van een drempeltje of iets dergelijks. de dealer deelde mede niet bekend te zijn met klachten over te slappe achtervering.
Geplaatst

Je hoeft hiervoor niet het hele bericht te quoten......

Hou het forum leesbaar en quote bewust of niet.

Quotes inkorten kan ook heel makkelijk.

• 2 weken later...
Geplaatst

Besteld 08/02/2012

Geleverd 25/04/2012

Factuur zegt: SR

Gelijkvormigheidsattest d.d. 17/04/2012 zegt:

Type: SLS

Variant: F5D21

Versie: M62BZ1

Identificatie: U5YPC813ACL176900

SN: C02VB6267A201204251

Dus ik kan ervan uitgaan dat de factuur niet klopt?!

Groetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...