Jump to content

Raar gejank uit de moterruimte?+Laag hangende achtervering

Sprtage

Recommended Posts

Vandaag een probleem boven water gekomen... :shock: :shock:

Ik reed richting Amsterdam-centrum en hoorde bij ong-40 km/h een raar schuurend/gejank uit de moterruimte.

Ik reed direct weer terug en ging het op andere snelheden proberen en geen geluid het meeste gejank is tijdens

ong 40 km/h. Ik ben vandaag dus maar ook naar de dealer gereden en zij hebben de auto ook bereden en vonden het ook een raar geluid.

Ze wisten niet van waar het kwam. Afspraak gemaakt volgende week donderdag dan gaan ze het veder onderzoeken.

Ze gaan ook gelijk de irritante gepiep uit de rechterstoel halen (hoop ik)

Wat me laatst ook opviel is dat de auto veelste veel naar achteren hangt. Ik heb de auto waterpas gezet en toch hou je het laag achter hangende auto.

Het lijkt wel alsof de auto beladen is wat niet het geval is. Er zit alleen een reservewiel en de bij behorende spullen in. Zij bij de werkplaats vonden de auto ook heel laag en vroegen zelfs of ik de veringen had vervangen door verlagingsets. Ze hebben de auto ook op de brug gezet en lijkt of de auto is doorgezakt maar dat gaan ze nog veder bekijken volgende week donderdag :no::?

Weet iemand gelijkwaardige problemen die mij zijn voorgekomen hoor nog graag van jullie..

P.s. weet iemand ook toevallig wanneer de eerste onderhoudsbeurt moet wezen (km stand). :roll:

Ja, die is er Ysie heeft dit ook.

Althans er melding van gemaakt tentijde van zijn vakantie, maar niets meer van vernomen.

Ging ook over het doorzakken (maar misschien was ie zelf doorgezakt :wink: frankrijk, warm weer, wijntje, je kent het vast wel.)

Grtz.

P.s. weet iemand ook toevallig wanneer de eerste onderhoudsbeurt moet wezen (km stand). :roll:

30.000 km of 1 jaar als ik mij niet vergis.

Bij intensief gebruik is het 15.000 km, maar wat is intensief?....

Guest Warmentuuter

En er zit waarschijnlijk een steenmarter vast tussen de distributie en e.o.a. spanrol :wink:

Hou nou op over die steenmarter. :-)

Ik heb er nog trauma's van

Hou nou op over die steenmarter. :-)

Ik heb er nog trauma's van

Thnx, Ik ga dan maar ook bij 30.000 de kleine beurt geven.

De werkplaats zij 15.000 maar dat kwam niet overeen met de aflevering toen was het nog 30.000km.

Ik hou jullie op de hoogte...

Bij ons zei een van de medewerkers 15.000 km, maar de mecanicien bevestigde mij dat het 30.000 km is.

Ze zeggen volgens mij snel 15.000 km, zodoende hebben ze meer inkomsten...

Hou ons vooral op de hoogte.

Guest Warmentuuter

Thnx, Ik ga dan maar ook bij 30.000 de kleine beurt geven.

De werkplaats zij 15.000 maar dat kwam niet overeen met de aflevering toen was het nog 30.000km.

Sprtage, ik heb er even een bijlage bij gedaan.

Hier staat precies in wanneer je voor een beurt naar de garage moet.

• 2 weeks later...

Bij ons zei een van de medewerkers 15.000 km, maar de mecanicien bevestigde mij dat het 30.000 km is.

Ze zeggen volgens mij snel 15.000 km, zodoende hebben ze meer inkomsten...

Hou ons vooral op de hoogte.

Gisteren de auto opgehaald.

De auto blijkt niet door zijn veren gezakt te zijn maar dat alles gewoon goed is.

Dat raar geluid komt blijkbaar uit de ''Bak''.(versnellings) Heeft hij het niet gezien bij een sportage en gaat het voorleggen aan KIA Nederland.

Want volgens de werkplaats is het een grote operatie als het indd daaruit komt.

Maar wat ik dan niet snap waarom KIA Nederland??? Heeft iemand hier informatie over??

Dit alles moet onder garantie vallen zei de werkplaats maar we moeten het voorleggen aan KIA nederland wat zij ermee willen??/

Hoor nog van jullie

Mbt het raar geluid kan ik je niets vertellen. Het is misschien een probleem die niet meteen op te lossen is en waarvoor niet echt een prioriteitcode geldt, maar wel een modificatie voor vereist is.

Mbt het doorveren hebben wij tbv een enkele Belgische leden met KMBE gepraat en zij hebben hiervan ook een melding gemaakt naar KIA Motors Europe. Het kan idd. geen kwaad op dit moment en estetisch ziet het ook niet uit.

Maar als meer mensen last hebben van het doorveren achter (Ik heb het bij meer dan genoeg Sportages gezien) kan men dit doorgeven aan de mensen van de KCG BE of NL en zij kunnen dit doorgeven aan de betreffende KIA Motors vertegenwoordigers.

Zoals ik al zei in België is er een melding gemaakt en kan men dat in Nederland ook doen zodat men bij KME van meer landen een melding krijgt.

Maar wat ik dan niet snap waarom KIA Nederland??? Heeft iemand hier informatie over??

Dit alles moet onder garantie vallen zei de werkplaats maar we moeten het voorleggen aan KIA nederland wat zij ermee willen??/

Fabrieks garantie claims worden in overleg met KiaMNL afgehandeld.

Een dealer is geen producent en is niet aansprakelijk voor productie fouten. dat is de fabriek, die zich laat vertegenwoordigen door de importeur.

O

Doet de dealer ook niet.

Ga nou es uit van het positieve..

Er komt een oplossing, middels communicatie met dealer en importeur.

Klant wordt geholpen, punt.

Zo vinden wij hier op het forum dat het zou moeten zijn.

Tuurlijk moet er goed gecommuniceerd worden tussen gebruiker en dealer, dat staat voorop. Maar er zijn dealers die zich achter de importeur verschuilen en anderen die hun nek uit durven steken. Mijn commentaar sloeg op de eerste soort. En dat geldt niet perse voor auto's maar ook voor andere winkeliers.

Zo ken ik iemand die als monteur bij Audi werkt en die staan onder constante instructie om een probleem door te garantietermijn heen te slepen zodat het een klantprobleem wordt. Instructie van de importeur....Vreselijk toch?

Zo ken ik iemand die als monteur bij Audi werkt en die staan onder constante instructie om een probleem door te garantietermijn heen te slepen zodat het een klantprobleem wordt. Instructie van de importeur....Vreselijk toch?

Als deze monteur de waarheid spreekt is dat natuurlijk te gek voor woorden.

Hiermee ga je als automerk natuurlijk klanten verliezen. Mensen zijn tegenwoordig

mondiger en maken veel gebruik van internet en fora. Men pikt dit niet meer en zal

uitwijken naar een ander merk. Mocht dit bij Kia ook gebeuren, waar in niet in geloof,

dan hebben de monteurs een groot probleem want die moeten 7 jaar hun trukendoos

optrekken, en da's toch lang. :wink:

Grtz.

Specialmade

• Like 1

Beste,

Forum leden, Morgen hoor ik wat de importeur heeft aangeraden of heeft aangegeven.

Maar de werkplaats zegt toch dat het 15000 km onderhoud moet wezen (oliebeurt)

Wat raden jullie aan doen of wachten tot 30.000km of jaar

Beste,

Forum leden, Morgen hoor ik wat de importeur heeft aangeraden of heeft aangegeven.

beste sprtage

die van mij is van jan dit jaar ik heb een 1.7 crdi ik moet bij de 30000 of 2 jaar ik laat die van mij voor de kerst zijn eerste beurt geven want dan ga ik op wintersport mijn km stand is nu 19000km en verwacht rond de kerst op 25000 te staan het kan nooit kwaad om 1maal per jaar naar de garage te gaan maar je kan op mijn kia .nl kijken wat het werkelijk is voor jouw auto

gr patrick

Beste,

het is voor jou auto 1keer per jaar of 30000 km

gr patrick

• Like 1