Stevie Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Afgelopen weekend ben ik hoogstwaarschijnlijk 1 van de autosleutels verloren van onze Kia Rio uit april 2012. Het betreft een sleutel met zender van de Pluspack van de Rio. Ik heb zojuist geïnformeerd wat een nieuwe sleutel kost voor een Rio en ik schrok behoorlijk van de prijs. €206,- incl. btw en inclusief het inleren van beide sleutels, de code van beide sleutels wordt verandert zodat de verloren sleutel niet meer werkt op onze auto (niet dat ik dat noodzakelijk acht, maar verzekeringstechnisch wellicht wel zo slim). Zijn er goedkopere alternatieven? Werkt een simpele sleutel van de sleutelboer niet omdat die geen chip heeft o.i.d. ? Iemand anders hier ervaring mee en is €206,- dan een reële prijs? Quote
xtra40 Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 ik vind het een nette prijs bij ons kost de sleutel al meer dan dat een sleutel van de sleutelboer is leuk maar je kunt je wagen er niet mee starten omdat er dus geen chip in zit dus leuk om je deur mee open te draaien maar meer ook niet Quote
Jordan Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 ik vind het een nette prijs bij ons kost de sleutel al meer dan dat een sleutel van de sleutelboer is leuk maar je kunt je wagen er niet mee starten omdat er dus geen chip in zit dus leuk om je deur mee open te draaien maar meer ook niet Meer dan deur open draaien zit er ook niet in want als ik de mijne met de sleutel open gaat het alarm af. Quote
Smart Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Ja....een autosleutel kan tegenwoordig niet meer bij de sleutelboer gemaakt worden. De kosten zijn in mijn ogen extreem hoog. Een stuk plastic met een graankorrelchip. Quote
Stevie Posted August 30, 2012 Author Posted August 30, 2012 Ik vind het echt behoorlijk, onze vorige auto kochte we voor slechts €250,- en nu betalen we meer dan €200,- voor alleen de sleutel Quote
Remko .me Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 ik las deze week iets in de cosumentengids...! de prijs van Kia werd daar ook benoemd..wie o wie heeft hem nog liggen? Quote
Guest Warmentuuter Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Is die prijs zo hoog dan vergeleken met andere merken? Als je even Google dan zie je dat ze allemaal rond de 200 liggen met Nissan als uitschieter. Die kost 400 euro. Alleen immitatie ligt rond de 75 to 100 euro. Maar zijn daar ervaringen mee?? Quote
Hitmark Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Imitatie kan wel, maar de chip moet.overgezet worden.. Quote
Specialmade Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 ik las deze week iets in de cosumentengids...! de prijs van Kia werd daar ook benoemd..wie o wie heeft hem nog liggen? Ik heb hem nog liggen....zal even opzoeken of ik dat artikel kan vinden. Grtz. Specialmade Quote
Specialmade Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 @Remco.me, Enige wat ik kan vinden in de consumentengids van sept.2012 is een artikel over prijzen van autosleutels. Daar worden de (vanaf)prijzen van diverse auto merken genoemd en de prijs van een nieuwe sleutel. Voor Kia staat hier in de tabel. Kia Picanto: sleutelprijs € 167,00 vanafprijs auto: € 9.000,00 Kia Sportage sleutelprijs € 167,00 vanafprijs auto: € 24.000,00 Grtz. Specialmade Quote
Smart Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Had ik dus in de Consumentengids gelezen...... Quote
Remko .me Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 dus is de 200 euro die hij moet betalen teveel volgens de bronnen van consumentenbond? Quote
xtra40 Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Nee hoor het is een vanaf prijs dan komt het in en uit programmeren er nog eens bij Quote
Specialmade Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Nee hoor het is een vanaf prijs dan komt het in en uit programmeren er nog eens bij Klopt, staat ook bij VANAF prijs. Grtz. Specialmade Quote
The Wizard Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 En Duitsland? In Duitsland zijn onderdelen over het algemeen goedkoper. Quote
Smart Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Dan moet de sleutel vertaald worden naar het Nederlands...... 2 Quote
Stevie Posted September 1, 2012 Author Posted September 1, 2012 Ok, thx voor de tips tot zover. Waar zou ik imitatie kunnen krijgen? Benieuwd of dat goed gaat werken en of het het prijsverschil waar zou zijn... Quote
Leo 442 Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Ok, thx voor de tips tot zover. Waar zou ik imitatie kunnen krijgen? Benieuwd of dat goed gaat werken en of het het prijsverschil waar zou zijn... Kijk bv hier even: http://www.nauta.com/catalogus.aspx?catNautaID=964&lng=1&path=page/2 Gr. Leo. Quote
Remko .me Posted September 2, 2012 Posted September 2, 2012 meld het sowieso NU even bij je verzekering voordat als straks je auto gestolen is jij met de problemen zit! Quote
xtra40 Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 en mischen wel het belangrijkste laat door je dealer even de verloren sleutel uitprogrameeren anders rijden ze straks zo met je auto weg als ze hem vinden en ben je wel erg makenlijk van je wagen af en de verzekering die vind het wel leuk dat je het meld maar als jij die sleutel niet hebt en hij is straks weg en jij hebt je sleutel niet laten uitprogrameeren dan kan je wel eens een probleem hebben 1 Quote
Stevie Posted September 6, 2012 Author Posted September 6, 2012 Hmmm, goed plan. Ik ga er volgende week achteraan, maar even 200 euro aftikken dan...pfff. Quote
xtra40 Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 je kan er voor kiezen om alleen eerst die sleutel te laten uit programeeren weet niet wat dat kost maar dan kan je nog even sparen voor de grote klapper Quote
Recommended Posts