Bardje-x Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Beste mensen Ik zat er aan te denken om mijn knipperlichten en achteruitrij lichten te vervangen met LED's Beetje jammer vind ik wel dat dit niet standaard bij de rio is. je koopt toch niet voor niets die LED pakket erbij Ik vroeg me af of mensen dit misschien al gedaan hadden en hoe? Ik kon er zelf niet zo goed uitkomen op het forum en internet Zelf ben ik hier op gekomen maar ik weet niet zeker of dat de goeie zijn Alvast bedankt voor de hulp! Quote
Jordan Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Ik heb zelf geen goede ervaring met smd leds maar ik had de P21/5 led. Achterlicht gecombineerd met remlicht. Ik heb geen led pakket namelijk. Bij mij brandde de 5w stand constant door. Maar die van mij kwamen van EBay. Nu weet ik niet of er verschil zit tussen Europese en andere lampen maar ik heb de originele in ieder geval weer terug gezet. Quote
Bardje-x Geplaatst 30 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2012 Ja, daarom leek mij het ook eerst handig om hier even rond te vragen. Zo hier en daar zie je ook wel dingen op internet, maar die krengen zijn vaak ook vrij duur. En blijken ze dus niet altijd goed te werken Quote
xtra40 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Ook ik heb het geprobeerd met goedkope leds en in de rio gaan ze soms niet eens aan Terwijl ze het in een andere auto gewoon perfect doen Nu kan je het systeem soms met een diode wel voor de gek houden Dat ze alsnog gan branden maar dit is gewoon uitproberen Ik heb laatst op de meeting in de meern wel iemand gezien die het wel voor elkaar had Met leds en het zag er wel heel mooi uit Quote
fonzie Geplaatst 31 Augustus, 2012 Geplaatst 31 Augustus, 2012 Een goed alternatief voor Led-knipperlichten zijn de Philips Silver Vision Chroom lampen. Als de lampen niet oranje knipperen, zijn ze praktisch onzichtbaar door de chroom coating. Heb ze zelf ook . Quote
Bardje-x Geplaatst 31 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 31 Augustus, 2012 Ja die had ik ook ergens gezien ja. Maar het leek mij gewoon mooi om alle verlichting LED te hebben. Maar als je geen oranje gloed wil hebben dan is dat zeker een goeie optie Quote
Ceesie15 Geplaatst 31 Augustus, 2012 Geplaatst 31 Augustus, 2012 zit hier iets bij wat wel blijft branden? http://eshop.ktautopart.com/led-lights/brake-turn-signal-light.html Zou één van deze lampjes werken? Quote
Bardje-x Geplaatst 31 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 31 Augustus, 2012 Mmm misschien wel, ik denk alleen dat ze misschien het licht te veel naar voren schijnen. Dit maakt ze dan niet ideaal voor je Richting aanwijzers vind ik Maar voor het acheruit rijden is het wel een optie. Alleen kan ik niet goed zien welke fitting deze zijn. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 1 September, 2012 Geplaatst 1 September, 2012 heel eerlijk gezegd vind ik dat led gedoe maar lelijk... heb een comfort pack genomen omdat ik die led gewoon verschikkelijk vind. jammer is wel dat ik nu geen getinte ruiten heb en lelijke richtingaanwijzers op de carosserie ipv in de spiegels. maar zoveel meer betalen voor wat ledlampjes vond ik een beetje zonde! zie wel dat ik de enige ben op dit forum haha! maar idd als je dan led hebt, dan ook alles eigenlijk! succes met het maken, ben wel benieuwd naar het resultaat. gisteren zou me auto binnen komen, maar ze hebben niet gebeld! hopelijk maandag dan.... Quote
Jordan Geplaatst 1 September, 2012 Geplaatst 1 September, 2012 heb een comfort pack genomen omdat ik die led gewoon verschikkelijk vind. jammer is wel dat ik nu geen getinte ruiten heb en lelijke richtingaanwijzers op de carosserie ipv in de spiegels. maar zoveel meer betalen voor wat ledlampjes vond ik een beetje zonde! zie wel dat ik de enige ben op dit forum Nee hoor je bent niet de enige met het comfort pack. Ik heb ook de comfort uitvoering. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 ah kijk aan! je bent wel de eerste die ik zie. heb je wel de 17 inch velgen genomen? trouwens nu ik mijn post hierboven terug lees vind ik het een beetje afzeikering overkomen over dat led gebeuren naar de starter van dit topic toe! zo is t iig niet bedoeld! Quote
xtra40 Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 Je ramen kan je altijd nog tinten door midel van folie of iets anders Dt zijn de kosten ook niet En ik ond je niet afzijkerig klinken en ik denk niet dat de rest dat zo ervaarde Je houd er van of niet en jij duidelijk niet en daar hou ik teminste van Lekker duidelijk en zo Ik heb het wel maar ik heb bij jordan en dennis071 even mogen kijken hoe het er zonder led uit ziet En dat ziet er ook keurig uit niks mis mee Quote
Bardje-x Geplaatst 2 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 September, 2012 Ja, voor mij was het ook de eerste keer dat ik een nieuwe auto koopt. dus ik wou dan ook wel meteen de meest uitgebreidste versie. dus ik heb de superpack genomen (alleen dan wel zonder navigatie pack want dat kan ik wel met de mobiel ) Maar daar zitten de LED verlichting automatisch bij in. Maar ik vind LED er toch wel mooier uitzien. Iedereen zijn smaak natuurlijk Quote
Jordan Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 Heel eerlijk had ik ook liever het led pakket gehad maar ik zat zonder vervoer en had snel een nieuwe auto nodig. Deze comfort uitvoering had de garage toevallig staan vandaar dat ik die genomen heb. Maar ben er nog altijd zeer tevreden mee. Goed, ik heb geen led pakket maar dit is sowieso ook mijn eerste auto en heb hiervoor nooit Dagrijlampen gehad. Dus is dit al mooi meegenomen. Hetzelfde met de Hill assist. Nooit gehad, wel blij mee. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 Ja, voor mij was het ook de eerste keer dat ik een nieuwe auto koopt. dus ik wou dan ook wel meteen de meest uitgebreidste versie. dus ik heb de superpack genomen (alleen dan wel zonder navigatie pack want dat kan ik wel met de mobiel ) Maar daar zitten de LED verlichting automatisch bij in. Maar ik vind LED er toch wel mooier uitzien. Iedereen zijn smaak natuurlijk helemaal gelijk! en het is wel meer van deze tijd Quote
snellejelle1985 Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 LED pakket ? comfort plus bedoeld ie denk ik Quote
Jordan Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 comfort plus bedoeld ie denk ik Ja bedoel ik ook, plus- of superpack. Quote
Rio 013 Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 Haha oke, ik denk al... ik mis iets Quote
Bardje-x Geplaatst 3 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 September, 2012 Als je het zou willen kon je de LED op elke uitvoering doen die je maar wilde. Alleen bij sommige zat het gewoon al in het pakket. Quote
Bardje-x Geplaatst 8 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2012 Ik heb een setje gekocht op http://www.wapoweb.nl/ gekochten en even uitgrprobeerd. Hier het resultaat. LED Normaal Het LED knipperlicht knippert gewoon normaal. Daar heb je geen modificatie voor nodig. Alleen vond ik dat die een beetje weinig licht gaf. Dus ik ga nog even verder zoeken. Het lampje op de foto is http://www.wapoweb.nl/nl/product/py21w-36-leds-oranje/ Quote
Bardje-x Geplaatst 14 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2012 Nou, Ik heb een ander setje lampen geprobeerd en die zijn veel beter Alleen heb ik wel een verdubbeling van de knipper snelheid. Opzich vind ik dat niet zo erg. Maar zou dit gevaarlijk kunnen zijn voor het elektrische circuit? Quote
xtra40 Geplaatst 14 September, 2012 Geplaatst 14 September, 2012 als je dus hebt dat ze heel snel knipperen dan moet/kan je er een weerstand tussen maken van ik meen 6,8ohm 25wath dan meet het knipperlicht gedeelte dat er een lamp is geplaatst nu meet hijniks of te weinig waardoor het relay snel gaat knipperen Quote
bigmac Geplaatst 14 September, 2012 Geplaatst 14 September, 2012 als je dus hebt dat ze heel snel knipperen dan moet/kan je er een weerstand tussen maken van ik meen 6,8ohm 25wath dan meet het knipperlicht gedeelte dat er een lamp is geplaatst nu meet hijniks of te weinig waardoor het relay snel gaat knipperen Maar wat is dan nog het voordeel van LED-(knipper)verlichting? Neemt het stroomvoordeel door de zuinige LED niet af door de weerstand die je ernaast moet plaatsen? Quote
Bardje-x Geplaatst 14 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2012 Ik heb gelezen dat je ook een andere relai erin zou moeten kunnen zetten. Dan zouden de LEDs wel op een normaal tempo knipperen. Maar ik weet niet welke type relai dat zou moeten. weet iemand waar die misschien zou zitten? Ik ga liever niet in de bedrading knipper als dat zou kunnen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.