Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het idee dat je de schakel indicator moet negeren of uitzetten.

Je moet volgens de indicator wel heel snel overschakelen.

Misschien is het wel beter om hem iets meer toeren (3000-3500) te laten maken en dan te schakelen.

Dan pakt de motor iets beter op naar mijn idee.

Geplaatst

Na 6000 km op de teller ook maar eens weer gekeken: 600 km op de dagteller en 40 liter loodvrij, dus netjes 1 op 15.

By the way, een 1.6 GDI, dus geen diesel :innocent:

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd waar het hoge verbruik van jquist aan ligt.

Ik denk aan zijn rechtervoet, zoals hij zelf al zegt sportieve rijder..

Geplaatst

@patrickceed,

Je antwoord is duideijk, maar ik wil toch iets verder denken.

Maandagochtend auto's schijnen niet meer te bestaan, gezien precieze technieken en de automatiseringsgraad bij de produktie. Verder weet ik niets van auto's maar toch vraag ik mij af of er niet dit af dat verkeerd afgesteld kan zijn, dat invloed heeft op het verbruik. Indien afstelling nog enige invloed heeft kan het nooit kwaad daar meer over te weten.

Geplaatst

Ik heb de Ceed Sportswagen 1.6GDI + Superpack (Nov 2012) Standaard 16" banden/velgen
Heb er pas ruim 3500km mee gereden. Veel korte stadsritten (70%) en snelweg (30%)

Het verbruik valt me zwaar tegen 7.5 a 7.6 per ltr, volgens de boordcomputer, terwijl ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden.
Mijn oude Ford Focus van meer dan 10 jaar oud had hetzelfde verbruik (wel gemiddeld over wat langere afstanden)

Ik had van de moderne techniek meer verwacht. Wel gereden terwijl het bijna voortdurend behoorlijk koud was.
Ik hoop wel dat bij langere ritten komende zomer het verbruik drastisch zal verbeteren.

Geplaatst

@snelleGradje

Dat zal 7.5 a 7.6 liter zijn per 100 km. Ik vind dat wel meevallen voor 70% stadsritten en de wintermaanden. Ik heb dezelfde auto met 70% snelweg en ik zit op 7.3 ltr per 100 km. Heb nu dik 7000 km op de teller staan.

Succes met je verbruik.

• 2 weken later...
Geplaatst

Deze week even bij de garage langs geweest, niets te ontdekken inzake het verbruik. Vandaag weer getankt verbruik ligt nog steeds 1 op 12 dus nog geen verbetering. Ik beging me af te vragen of de beloftes wel uitkomen die Kia doet.

Geplaatst

Mijn Kia Cee'd CRDI 5 deurs hatchbak met 225-17-45 michelin alpin banden doet het ook lang niet zo goed als verwacht.

Het gemiddeld verbruik over de eerste 2950 kilometer is: 

Diesel

5,94 l/100km
2.950 km en 175 l

Ofwel 1:16,8

De boekjes geven zo'n 1:28 aan.

Ben benieuwd of dat met de zomerbanden wat beter zal gaan.

Even over dit topic.

Laten we op http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor dit allemaal eens bijhouden om te zien wat er met een cee'd behaalt moet kunnen worden.

Zo zien we ook wat er in de zomer verbruikt wordt t.ov. de winter.

Winter/zomerbanden

sportieve rijstijl/rustige rijstijl.

Hiervoor kun je in dit topic niet echt de goede info kwijt om te vergelijken met andere cee'd/kia rijders

Als voorbeeld mij eigen auto: http://www.autoweek.nl/verbruik/8692/kia-ceed-16-crdi-business-pack-2013

Geplaatst

Hoi Cee'ders.

Blijkbaar een stel misnoegde eigenaars inzake het verbuik van hun Cee'd.

Ik weet niet waaraan het allemaal ligt maar ik heb ondertussen bijna 8000 km op de teller staan (eind november 2012) en ik rijd nu al voor de derde keer met een volle tank, diesel, 1200 km ver.

Mijn rijgedrag is rustig te noemen en veel stadsverkeer.  Het gemiddeld verbruik volgens de computer staat nu op 5,1 liter per 100 km.  Als ik tank en de berekening maak klopt het als een bus.

Het opgegeven verbuik van 4,1 liter is onhaalbaar volgens de garage.  De reden is dat de roetfilter regelmatig moet gereinigd worden, zeker bij stadsverkeer, waardoor het verbruik stijgt. (lijkt me logisch)

De opgegeven waarden in de boekjes zijn labo-cijfers volgens de garage.  Onlangs vroeg hij nog om mijn verbruik en hij was eigenlijk verrast.  Ik blijk een uitzondering te zijn.  Ik snap het niet.

Van waar die verschillen toch als ik bovenstaande commentaren lees.  Iemand een technische uitleg ??? :online2long:

Groeten uit Belgenland

• Like 2
Geplaatst

Hier nog een Cee'd dieselrijder, 1.6 CRDI  HB 05-2012

Zoals velen zich wellicht blind staren op de BC gegevens, welke zich inderdaad aan de zuinige kant laat zien, kijk ik maar naar het aantal gereden Km en getankte liters.

Wanneer je de BC regelmatig reset ( leuke moment opname !) krijg je geen goed beeld van je werkelijke verbruik toch.

Ben een rustige rijder met zo af en toe een lekkere uitschieter en heb over de afgelopen 5755 km 283,29ltr diesel getankt.

60 % 80km en 40 % snelweg 120km. en schakel wat later op dan indicator aangeeft.

Kom dus uit op 20,31 km/ltr. Niet slecht en laat ik de BC voor wattie is !

Zoals bij de meeste fabrieksopgaven zit er een wezenlijk verschil in met, "Werkelijk" brandstofverbruik !

• Like 1
  • 4 weken later...
Geplaatst

Nu 6500 km op de teller ik kom niet hoger dan 7.9 ltr op de 100 km. dus 1: 12.65. Deze keer alleen grote weg gereden rit van Bergen op Zoom naar Rotterdam, en van Bergen op Zoom naar Leuven (be) vise versa.

Geplaatst

Hoi beste mensen.

Momenteel zit ik bijna aan 9500 km en heb nu een verbruik van 4,7l/100km.  Volgens de BC zou ik 1300km moeten rijden, nou, dat lijkt me een beetje overdreven.  De dagteller staat nu op 1100km en heb nog een +/- 100km te doen volgens BC.  Ik ben benieuwd of ik over de 1200km zal komen :-) !!!

Groeten uit het zuiden...

Geplaatst

Na een kleine 3000km begint het verbruik van mijn Kia Ceed SW GDI mij te irriteren. Met een ei onder het gaspedaal haal ik 8.1L/100 op korte stukjes. En op de grote weg op de CC haal ik 7.1L/100km. Vorige week 2 heen en terug op de A31 in Duitsland 130 op de teller op de CC ging het verbruik richting de 8.2L /100km. Geen airco aan en op de CC lijkt me dit niet goed verbruik. Ga maar eens terug naar de dealer en kijken wat hij er van zegt......

Geplaatst

6,8/7,4 ligt eraan wie er achter het stuur zit, airco uit.  7500 km-er

dus al met al, nog steeds erg blij.. Uiteraard realiserend dat we nooit de getallen uit de boekjes halen.. Men vergeet nog wel eens dat het allemaal in de méést gunstige omstandigheden gemeten wordt..

• Like 1
Geplaatst

Hallo beste mensen,

Mijn naam is John enik sta op het punt om een KIA Ceed  SW aan te schaffen. Als ik alles op dit form lees komt de Ceed er  met zijn verbruik er niet zo goed vanaf. Ook het bijsturen op de snelweg is niet positief. Mmmmmm... nog ff een paar nachtjes over slapen :?  :?  :? 

Geplaatst

Na een kleine 3000km begint het verbruik van mijn Kia Ceed SW GDI mij te irriteren. Met een ei onder het gaspedaal haal ik 8.1L/100 op korte stukjes. En op de grote weg op de CC haal ik 7.1L/100km. Vorige week 2 heen en terug op de A31 in Duitsland 130 op de teller op de CC ging het verbruik richting de 8.2L /100km. Geen airco aan en op de CC lijkt me dit niet goed verbruik. Ga maar eens terug naar de dealer en kijken wat hij er van zegt......

ik herken dit probleem ook bij mij

kan je laten weren wat je dealer verteld heeft?

Geplaatst

..realiserend dat we nooit de getallen uit de boekjes halen.. Men vergeet nog wel eens dat het allemaal in de méést gunstige omstandigheden gemeten wordt..

Maar soms heb je wel eens nagenoeg ideale omstandigheden, die enigszins vergelijkbaar zijn met de laboratoriumomstandigheden van de EEG-test; dan zou je toch op zijn minst tijdelijk dan die verbruikscijfers terug willen zien. Optimale omstandigheden: alleen in de auto, niemand op de weg, kaarsrechte wegen, geen tegenwind, 20+ temperaturen, bandenspanning in orde, geen airco etc. etc.

Geplaatst

Ik heb nu ruim 7000 km op de teller staan.

We hebben van het weekend bijna 400 km gereden in twee etappes.

We hebben niet harder dan 110 km gereden op de cruise control.

Maar hij komt niet onder de 6,7 ltr/100km uit.

Ik wist wel dat de waardes die opgegeven zijn in de folder niet haalbaar zijn maar 1:16 had ik wel verwacht.

Geplaatst

Hallo beste mensen,

Mijn naam is John enik sta op het punt om een KIA Ceed SW aan te schaffen. Als ik alles op dit form lees komt de Ceed er met zijn verbruik er niet zo goed vanaf. Ook het bijsturen op de snelweg is niet positief. Mmmmmm... nog ff een paar nachtjes over slapen :?:?:?

Ik zit nu op 6.7 L/100 km (1 op 15,01) over 9500 km, gemeten aan de pomp. Ik ben er tevreden mee. Bij 100 km/uur zit ik gemiddeld rond 6.0 op de BC.

Geplaatst

Ik rijdt nergens 100 km op de snelweg. Al je met het verkeer meerijdt zal je toch tussen de 120-130 moeten rijden. Mijn XR3 can 31 jaar oud haalt met deze snelheden met gemak 1 op 15

Geplaatst

@The Wizard: ben verder geen "kenner" maar een SW lijkt mij meer te verbruiken als de Hatchback?

Ook de Kuhmo banden hebben ( lijkt mij ) een negatief effect op het verbruik.

Zit te denken om de Michelin energy saver of de Hankook Ventus Prime 2 K115 beide 205/55 R16 eronder te zetten.

Ben een rustige rijder. Lekker op de cc. Laat men mij maar inhalen dan kan ik ook nog genieten van de omgeving.  :wink: 

Met een verbruik van 1 : 15+ zou ik zekere tevreden zijn.

Geplaatst

Ik denk dat de sw wel iets meer verbruikt dan de hatchback, al is het maar door het hogere gewicht. Geen idee of er extra wervelingen optreden achter de auto.

Als het goed is zijn het al redelijke zuinige banden, maar ik zou wel de michelins erbij onderhandelen, al is het maar voor de rolgeluiden die bij michelins toch een stukje lager liggen.

Geplaatst

ik herken dit probleem ook bij mij

kan je laten weren wat je dealer verteld heeft?

Ik ben nu 2 keer bij de dealer geweest, deze kan mij niet verder helpen volgens hun zeggen weten ze het ook niet. Auto doorgetest geen afwijkingen geconstateerd. Omdat het verbruik ook mij gaat irriteren ik heb een auto gekocht op basis van het verbruik wat in de folder vermeld staat en geen auto die in de praktijk met 100% snelweg met de daarbij behorende snelheden 100/120/130 niet boven de 7.4 per 100 km uitkomt. Ik ben nu in overleg met mijn rechtsbijstand verzekering om KIA maar aansprakelijk te gaan stellen, kijken hoever we hiermee komen. Word vervolgt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...