Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb wel vaker gepost... en ook op dit onderdeel. Ik heb een haat-liefde verhouding met mijn auto.... Het verbruik is gewoon schrijnend. Maar hij ziet er gewoon prachtig uit, rijdt heerlijk en heeft me nog nooit in de steek gelaten... De boordcomputer zegt 7,6/100 oftewel: 1:13,15. Mijn tankbonnen zeggen: 1:11,26.

Resumerend: mooie bak met rampzalig brandstof verbruik! Owja... ik heb een Cee'd SW uit 2012.

Geplaatst

Kia Cee'd SW 2013 blijft ook rampzalig qua gebruik gemiddeld 1:11 1:12 Kia dealer doet niets, Kia Nederland laat je ook in de kou staan

Geplaatst

Als ik gewoon met het verkeer meerij, dus gewoon rustig aan zonder echt mijn best te doen scoor ik nu 1op12,7 en dat met een pro-c'eed gt. Als je zeker weet dat het niet aan je rijstijl ligt, zou ik er toch naar laten kijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• 1 maand later...
Geplaatst

Vandaag van Rotterdam naar Amersfoort.  5.6/100 aangetikt

225-17 inch wielen en 11850 op de teller..

Gereden met 100 km/h op de cruise..

Op de Terug weg harder gereden..120-140 met lange stukken op de cruise..6.5-6.7/100

Geparkeerd in de garage stond het verbruik op 6.1/100

Ik had de tank vol getankt bij vertrek, en staat nu op de helft. en heb 414 km gereden..

Volgens berekeningen is het ongeveer 1 op 17

Maar zal eerder 1 op 15 zijn.

Ik ben tevreden...auto is goed ingereden, en ik ben een normale rijder...met af en toe een zware voet..

Zal het eens uitrekenen als de tank leeg is en weer is afgetankt...

Jullie horen nog.

Geplaatst

Vandaag van Rotterdam naar Amersfoort.  5.6/100 aangetikt

225-17 inch wielen en 11850 op de teller..

Gereden met 100 km/h op de cruise..

Op de Terug weg harder gereden..120-140 met lange stukken op de cruise..6.5-6.7/100

Geparkeerd in de garage stond het verbruik op 6.1/100

Ik had de tank vol getankt bij vertrek, en staat nu op de helft. en heb 414 km gereden..

Volgens berekeningen is het ongeveer 1 op 17

Maar zal eerder 1 op 15 zijn.

Ik ben tevreden...auto is goed ingereden, en ik ben een normale rijder...met af en toe een zware voet..

Zal het eens uitrekenen als de tank leeg is en weer is afgetankt...

Jullie horen nog.

Hier klopt geen reet van dusss.

414 was de afstand die ik nog kon rijden..

Het was eigenlijk 235 km...

Maar goed, vandaag weer 5,9/100 gehaald..

Tank is bijna leeg...

Update volgt nog.

Geplaatst

Ok...Getankt en uitgerekend..

32 liter getankt de laatste keer, en 558 km gereden is 1 op 17..

Nu weer vol getankt, en meter op nul...nu weer leegrijden..

Update volgt.

Geplaatst

Ok...Getankt en uitgerekend..

32 liter getankt de laatste keer, en 558 km gereden is 1 op 17..

Nu weer vol getankt, en meter op nul...nu weer leegrijden..

Update volgt.

Dat zijn nette waardes, ben jaloers maar weet de oorzaak gelukkig :wink:

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Dat zijn nette waardes, ben jaloers maar weet de oorzaak gelukkig :wink:

Wil je er over praten. :-)

Je rechter voet te zwaar he.........

Maar Hitmark dat is een prima verbruik!!

• 1 maand later...
Geplaatst

Wil je er over praten. :-)

Je rechter voet te zwaar he.........

Maar Hitmark dat is een prima verbruik!!

ik wil er wel over praten :roll:

kheb nu ultra lichte gymschoenen gekocht en draag geen sokken meer, maar het helpt geen moer :blush:

OT: gewoon wat sneller doorschakelen en onder de 2000 toeren houden scheelt n hoop in verbruik.. ik haal zo 700km op n tank met me getunede ceed

• 1 maand later...
Geplaatst

Mijn 1.6 GDi DCT haalt op de BC een vrij constante 6.5l/100km. Ook al zou dat in het echt 7l/100km is dat ook niet gek. Op de snelweg tussen de 110 en 120km/h en soms even naar 130km/h bij inhalen. Constant 130km/h kost bij vrijwel alle auto's een flinke slok meer. Doe ik dus niet, ik rij 600km per week en moet de brandstof zelf betalen. Mijn snelle jaren heb ik wel achter me gelaten (op de motor). Bij de Cee'd geniet ik gewoon lekker van de stilte en het comfort (en alle toeters en bellen om mee te spelen). 

• 2 weken later...
Geplaatst

zit nu op een gemiddelde van 7.4/100.

Niet slecht voor een zware auto met kleine afstanden..

Nu rijdt mijn vrouw erin, met 4 personen die iedere dag mee rijden.

Is ongeveer 20 km per dag..

Kan nu niet echt meten, want mijn vrouw snap niets van dat tanken en uitrekenen. :chinese:

Met mijn Fiesta uit 2008 1.6 ti-vct doe ik ik het slechter...maar dat is mijn zware voet... :lol:

Geplaatst

Ik zit nu op een gemiddelde van 6,9/100 (=1:14,49) volgens de BC. Ik rij dik 700 km per week op eigen kosten....

Half snelweg en half "binnendoor". Alles met een normale rijstijl met normaal/rustig optrekken en af en toe een keer flink inhalen.

Volgens mijn eigen berekeningen zit ik ergens tussen de 13,50 en 14,50/100. Het blijft een slok-op. De variatie kan deels zitten in de manier van aftanken. De ene keer staat de auto bij een andere pomp dan de andere keer. Als de auto net iets meer de ene of andere kant uit "hangt" tijdens het tanken dan wil er vaak net iets meer of minder in.

Tevreden: nee, eigenlijk niet. Maar een andere auto aanschaffen van hetzelfde caliber in bijv. diesel kost ook (weer) een klap geld. Het verschil kan ik m.i. beter in de huidige Ceed stoppen en hiermee doorkachelen.

Het gaat wel op dat langere afstanden zuiniger zijn. Zo ging de auto van 7,6 naar 6,9/100.

Geplaatst

Laat een diesel maar zitten, heb net de mijne van de hand gedaan. Er is een behoorlijk stemmingsmakerij (hetze?) aan de gang tegen diesels en dat merk je aan de inruilprijs. Ook is het onderhoud duurder (EGR en roetfilter) en moet je vaker naar de APK. Ook is niet bekend wat de overheid gaat doen. In Belgie en Frankrijk gaan ze stapsgewijs de accijns van diesel optrekken.

Ik ben nu met mijn benzine ca. 500 euro per jaar duurder uit. De benzine auto verbruikt 6.5l/100 en de diesel 5l/100. Echter, MRB voor een diesel is 2x die van benzine en mijn dieseltje viel een klasse hoger uit door het extra gewicht. In die berekening zit de brandstof, de MRB en de verzekering. Onderhoud is niet meegeteld dus, op de totale kosten, valt het heel erg mee. Bovendien had ik bij benzine-auto's meer keuze uit automaten. Ik zit tussen de 25000km en 30000km per jaar.

Edit: de laatste paar duizend kilometer met mijn 1.6 GDi zit ik steevast op 6.6l/100km. Niet slecht voor een automaat. Ik denk dat de grote verschillen in verbruik die hier gerapporteerd worden vooral liggen in het gebruik. Ik rij veel lange afstanden maar doe dat redelijk rustig 110-120km/h. Ik rij ook elke dag dwars door Eindhoven maar dan wel voor 7:00 's-morgens. Kan dus aardig doorrijden. Kan me voorstellen dat, als je veel korte stukjes moet rijden, het verbruik een stuk hoger ligt. De DCT zorgt er ook voor dat bij vrij lage toerentallen geschakeld wordt. Start-stop heb ik niet en wil ik ook niet. Bij mijn vorige turbo-diesel stond het uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...