Smart Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Ik ben nu drie weken aan het proberen om een iPhone 4S te kopen via Marktplaats. Nou, dat is dus (nog steeds) niet gelukt. Ongeveer 80% van de advertenties doen je geloven dat er een nieuwe iPhone 4S in gesealde verpakking wordt aangeboden. In werkelijkheid is de verpakking al geopend, of is het toestel gebruikt, of wordt het toestel alleen opgestuurd en niet geleverd. Het is niet te filmen hoeveel mensen jouw geld willen aftroggelen, zonder daadwerkelijk iets te leveren. Inmiddels 3 keer een waarschuwing mogen ontvangen van Marktplaats zelf, waarin zij mij waarschuwen voor een malafide verkoper. TIP! Kijk dus uit met het kopen van een (vooral) iPhone via Marktplaats! Hou rekening met! 1. nooit vooruit betalen 2. toestel altijd ophalen en pas betalen wanneer duidelijk is dat het geen kloon is! 3. controleer de gesealde verpakking of deze niet aan de onderkant is ingesneden... 4. kijk op youtube.nl naar de verschillen tussen de echte en de kloon Quote
bigwade Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 tweedehandsmac.nl is een beter adres.... Marktplaats begint idd te verpauperen. Quote
betominice Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Altijd oppassen met kopen online ook marktplaats maar wat wil je met de i fohn Smart er zijn zoveel andere leuke spele dingetjes 1 Quote
Venga1 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Altijd oppassen met kopen online ook marktplaats maar wat wil je met de i fohn Smart er zijn zoveel andere leuke spele dingetjes +1 Quote
snellejelle1985 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 gewoon lekker in de winkel halen toch? zoveel scheelt dat niet. vaak zijn die geopende verpakkingen mensen die net een nieuwe van de verzekering gekregen hebben. die gebruiken dan hun oude doosje omdat ze de telefoon in een noppenfolie zakje terug gekregen hebben van de verzekering. ( heb er ruim ervaring mee haha ) dus de toestellen zijn meestal wel degelijk gloednieuw! Quote
Ferry82 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 2 weken geleden toevallig 1 via marktplaats gekocht ook gesealed in doos! Wel opgehaald bij nette oudere man en is een prima telefoon. Maar altijd uitkijken inderdaad als je het niet vertrouwd beter verder kijken. Nog een tip al geeft het geen zekerheid: Kijk altijd hoelang iemand al op MP zit. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2012 Nog een tip al geeft het geen zekerheid: Kijk altijd hoelang iemand al op MP zit. Kijk ik inderdaad ook altijd naar. Daarnaast Google ik de naam, enz. ......maar wat wil je met de i fohn Smart er zijn zoveel andere leuke spele dingetjes Mag ik....nog nooit een Apple product gehad. gewoon lekker in de winkel halen toch? zoveel scheelt dat niet. dus de toestellen zijn meestal wel degelijk gloednieuw! Met de prijzen in de winkel scheelt het inderdaad niet veel, daarom gaan we verder kijken. De garantie en een nieuw toestel zijn dan gewaarborgd. De meesten doen je geloven dat de toestellen nieuw zijn, maar het is opletten geblazen! Hier kun je controleren wanneer het toestel is geproduceerd en om wat voor een toestel het gaat. De kloon valt hier gelijk door de mand. Ik vond dat ik in ieder geval de forummers moest waarschuwen. Iemand toevallig nog een gesealde iPhone 4S liggen.....hahaha? Quote
Delta Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Er worden ook veel nep iphones aangeboden, dus kijk daar ook mee uit. De leek zal niet snel het verschil zien. Op marktplaats is een vogel uit Eindhoven actief om deze zooi (want dat is het), te verkopen. Pas dus op! Quote
Ferry82 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Ik betaalde 400 Euro vond ik toch zeker de moeite en dat is met Garantie! Quote
bigmac Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 ik heb een Samsung Galaxy Ace via Marktplaats gekocht; gekocht van iemand die deze bij een nieuw abonnement had gekregen, maar te klein vond. Ding was dus 10 dagen oud. Maar wel zelf kijken en even testen. Mijn fiets (oud beestje van EUR 25) is dit weekend gestolen op het station, dus nu via Marktplaats aan het kijken naar een andere fiets voor weinig. Quote
Jim Brouns Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Kijk eens op leapp.nl deze leveren tweedehands Apple apparatuur en ex demo met 12 maanden garantie. Ik heb hier een ex demo MacBook gekocht, en echt superservice. Quote
soomers Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Voordat je iets koopt vraag de verkoper naar het serienummer dit staat ook op de verpakking en controleer deze via deze link https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do. Dan kun je zien of de Apple al geregistreerd is en tot hoe lang de garantie nog is op het toestel. Met deze gegevens valt niet te frauderen. Quote
blackviper Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Via GOT shoppen. http://gathering.tweakers.net/ Bij vraag en aanbod. Marktplaats zitten alleen maar bedrijven en vage particulieren. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2012 ......controleer deze via deze link https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do. Die had ik inderdaad hierboven ook al vermeld, maar toch bedankt! Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Kijk eens op leapp.nl deze leveren tweedehands Apple apparatuur en ex demo met 12 maanden garantie. Ik heb hier een ex demo MacBook gekocht, en echt superservice. Goed adres, dank voor de tip @Smart; op tweedehandsmac.nl staan plenty gebruikte 4S phones. Vind de (vraag) prijzen wel aan de hoge kant. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f98/koop-aangeboden/ hier zitten ook vooral liefhebbers die eerlijk hun telefoon verkopen! Quote
Venga1 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Slik, 775 euro http://forum.icultur...oop-aangeboden/ hier zitten ook vooral liefhebbers die eerlijk hun telefoon verkopen! Slik... 775 euro voor een IPhone 5. He ik ben zelf echt wel een gadget freak, maar als je dat ervoor betaald, moet je serieus even langs een dokter gaan Quote
snellejelle1985 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Slik, 775 euro Slik... 775 euro voor een IPhone 5. he ik ben zelf echt wel een gadget freak, maar als je dat ervoor betaald, moet je serieus even langs een dokter gaan haha iedereen die een iphone heeft bij zijn abonnement, of hem los heeft gekocht, betaald dat of je het nu in 1x betaald, of omdat je abonnement duurder is omdat je een iphone wil, het blijft duur.... maar ik ben ook zon freak, elk jaar een nieuwe Quote
Venga1 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 maar ik ben ook zon freak, elk jaar een nieuwe haha, tja een hobby mag wat kosten he. Quote
HobbyRobby Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Kijk ook altijd even op opgelichtopinternet.nl. Daar staan de nummers van dubieuze verkopers. Vaak veranderen ze wel hun naam, maar niet hun marktplaats-nummer (id). Een collega van me wacht nog steeds op zijn Ipad voor 250 euro... lol. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2012 @BW Ik zoek geen gebruikte iPhone 4S, maar een die nieuw is in gesealde doos. Het mag een witte en/of een zwarte 16Gb versie zijn. Je kunt beter een simlockvrij toestel kopen en een sim only abonnement. Veeeeeeel goedkoper. Reken dit maar eens uit, je zult nog schrikken van het prijs verschil. Dus wie heeft nog een gesealde iPhone 4S (wit en/of zwart) in de aanbieding? Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2012 http://forum.icultur...oop-aangeboden/ hier zitten ook vooral liefhebbers die eerlijk hun telefoon verkopen! Bedankt, leuke en informatieve site. Heb ik zeker wat aan. Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 @BW Ik zoek geen gebruikte iPhone 4S, maar een die nieuw is in gesealde doos. Het mag een witte en/of een zwarte 16Gb versie zijn. Ga je nou echt de randjes van de handel opzoeken voor dat laatste tientje korting ? Kijk eens op http://www.beslist.nl/elektronica/d0000260744/Apple_iPhone_4S_16GB.html Daarnaast is er weinig mis met een net niet nieuwe voor de helft van de prijs. Er lopen zat mensen rond die het nieuwste van het nieuwste MOETEN hebben. Als dat ene krasje 2-300 euro scheelt, so be it. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2012 Heb jij er ook verstand van? Gebruikte iPhones 4S 16Gb worden ordinair aangeboden voor € 450,00! Natuurlijk wil ik een nieuwe iPhone 4S als ik de keus heb. Wat denkt ge wel.....? Ik wil geen afgeragd toestel hebben. Veel ervan zijn gejailbreaked. Nope, not for me! Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Heb jij er ook verstand van? Misschien Ik doe heel veel via Marktplaats en ken daarnaast de gemiddelde apple gebruiker best goed, denk ik. Er is echt niks mis met een 3-4 mnd gebruikt toestel. Afgeragd ? Mijn ex 3G die nu ruim een jaar in dienst is bij mijn dochter ziet er uit als nieuw. (rubber hoes) Mijn zoon's iPhone 3GS zit in een sleeve en ziet er uit als nieuw. Mijn eigen iPhone 4 zit in een rubber hoes en is als nieuw. iPhone gebruikers gaan doorgaans iets anders met hun spullen om dan Nokia tiepjes. Bij de aangedragen adressen kun je zonder problemen een 4S kopen die niet is afgeragd. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.