Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Winterbanden (maat) Cee'd 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allemaal,

Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer en wil jullie toch vragen voor advies. Ik ben op zoek naar winterbanden met een stalen velg. Op dit moment zitten er 205/55 R16 91V zomerbanden onder de auto.

Als ik op verschillende autobanden sites (zoals autobandenmarkt.nl) het auto type invul komen ze vrijwel allemaal terug met de maat 195/65 R15. Na wat zoeken in de Posts van anderen hier op het forum, moeten deze passen.

Echter... Zowel in de handleiding (ja die lees ik nog) als bij autobandenmarkt.nl staat vermeld dat ik er geen kleinere band onder mag zetten. Nu wordt naar mijn weten de band niet kleiner, enkel een andere verhouding. Ik heb vervolgens de autobandenmarkt.nl een email gestuurd met de vraag waarom zij de 195 adviseren, terwijl ik een 205 heb. Dit schijnt te zijn, omdat ze de 205 niet in de catalogus hebben.

Daarom de vraag, welke winterband moet ik nu hebben?

Bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS 850 195/65 R15 91T BSW + velg 15 inch 5 x 114.30 x 67.00 ET: 47.00, kosten à +\- €600

Of toch de maat 205/55 aanhouden. In dat geval kan ik via mijn dealer tweedehands vredestein snowtracks 3 (profiel voor 6,5, achter 7mm) op lichtmetaal krijgen voor €500,-

Keuzes keuzes...iemand advies?

Groeten,

Nicky

Geplaatst

@Nickyb2,

Voor het gebruik met winterbanden is het verstandig om een wat smallere band te nemen.

Dit heeft te maken met de druk per vierkante centimeter. Let wel op de breedte en hoogte

verhouding. Hier zijn omrekentabellen voor. keuzes vallen dan wel weer mee !!!

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Hoi ,

Toevallig heb ik vandaag ook winterbanden besteld ,

heb via www.oponeo.nl de banden besteld en via marktplaats

http://link.marktplaats.nl/602027932

deze velgen besteld

kwam totaal op 475 met dunlop banden ( kwamen erg goed uit de test )

het is een tip, het hoe wat waarom 195 heb ik geen idee van maar die werden mij ook aangeraden

Geplaatst

Met zo'n omrekentabel wordt het inderdaad wat duidelijker. Met andere woorden, de 195/65 moet er prima onder kunnen.

Bedankt voor het advies en ervaring. Morgen maar eens shoppen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Banden besteld, het zijn de continentals winter contact 850 geworden.

Gelijk weer een kink in de kabel. Er is er reeds 1 bezorgd. Nu de andere 3 nog... Als dat maar goed gaat.

Geplaatst

Super keus gemaakt, uitstekende banden.

Veel plezier ermee, uiteraard in complete staat... ;)

Geplaatst

De bandjes zijn nu allemaal binnen plus een mooie standaard gekocht bij de conrad zodat ze in de garage opgeslagen kunnen worden. Bandjes zijn reeds al gebalanceerd, dus kunnen ze er zo onder.

Nu nog de keuze maken of ik dat zelf ga doen of niet?

Geplaatst

Als je zoveel moeite doet, moet je dat laatste ook nog zelf doen eigenlijk. :yes:

Een momentsleutel en een hydraulische krik vervolmaken je gereedschapskist.

Ik doe het ook ieder jaar zelf: erop en eraf halen, voor twee auto's.

Geplaatst

Even een vraagje over winterbanden:

ga je dan met een kale zwarte stalen velg rijden en zo ja... waarom geen wieldoppen?

Waarom hebben zo weinig mensen wieldoppen op hun winter-wielen? Heeft niemand door dat dat er niet fraai uitziet?

Geplaatst

Is gemakszucht Bigmac.. Ik laat ook de zwarte velgen zien in de winter. Black Mamba is dan all Black....

Geplaatst

Even een vraagje over winterbanden:

ga je dan met een kale zwarte stalen velg rijden en zo ja... waarom geen wieloppen?

Waarom hebben zo weinig mensen wieldoppen op hun winter-wielen? Heeft niemand door dat er niet fraai uitziet?

Ben ik helemaal met je een Bigmac. Vind het ook geen gezicht die zwarte velgen.

Voor een paar euries heb je al redelijk leuke wieldoppen. In Duitsland zie ik dit fenomeen

helemaal veel. Het lijkt wel of ze hiermee willen zeggen "kijk mij, ik heb winter banden".

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Vind het ook geen gezicht die zwarte velgen.

... Het lijkt wel of ze hiermee willen zeggen "kijk mij, ik heb winter banden".

Ja, in de zomer de fraaiste velgen en in de winter wielen als van een tweedehands vrachtwagen uit het oostblok.

Ik had (vroeger) ook het idee dat ze daarmee tot uitdrukking wilden brengen: ik kan het me veroorloven om winterbanden naast mijn gewone banden te hebben, en dat zullen ze zien ook. Liever dan dan iemand mocht denken dat ze niet beter kunnen dan het hele jaar stalen velgen met plastic wieldoppen.

Geplaatst

Eerlijk gezegd heb ik er nog niet over na gedacht. Ik moet wel toegeven dat ik enkel de stalen velgen niet zo heel mooi vindt. Dus waarschijnlijk komen ze er wel op.

Hebben jullie een paar mooie voorbeelden van wieldoppen en of betrouwbare websites? Ben enig niet zo heel goed thuis in de auto onderdelen websites.

Ik heb wel reeds een krik en moment sleutel besteld, dus de set wordt steeds completer.

Geplaatst

Ik rij de winterbanden op mijn originele alu wielen van de Venga.

Geen gezicht die zwarte velgen, maar in sommige landen gewoon een noodzakelijk kwaad met al die pekel.

Het gaat volgens mij om nut en noodzaak, niet om te paraderen, TOCH?

• 2 weken later...
Geplaatst

Afgelopen week zijn zowel de krik als de momentsleutel afgeleverd. Vandaag de stoute schoenen aangedaan een de banden verwisseld (weliswaar met wat hulp en tips). Het viel allemaal reuze mee, en de ceed rijdt nog steeds kaarsrecht.

Zomerbandjes zijn nu mooi schoon en liggen rustig te wachten op de bandenboom/steunding totdat ze er weer onder mogen. Wat een smurrie kwam er trouwens van de binnenkant af, getverderrie.

Geplaatst

Ik heb ook gewoon 205/55R16 gehouden voor mijn winterbanden, voor volgende zomer ga ik zoek naar een OEM setje 17" velgen van de procee'd, waar standaard 225/45R17 op zit..

Geplaatst

Ik heb ook gewoon 205/55R16 gehouden voor mijn winterbanden, voor volgende zomer ga ik zoek naar een OEM setje 17" velgen van de procee'd, waar standaard 225/45R17 op zit..

Dezelfde maten qua zomer-/winterbanden heb ik onder de Venga.

Geplaatst

Heb er vandaag ook winterbanden onder laten zetten en tegelijk een setje gebruikte 15" KIA-wieldoppen bij genomen. echter, deze passen niet bij mijn, inderdaad zwarte, velgen. Dus beschikbaar voor elk goed bod, vanaf 30 euro, exclusief bezorgkosten.

Blijf dus nu maar even rondrijden met mijn zwarte velgen met rvs bouten. geen porum

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...