Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kia geeft aan dat er fouten zijn gemaakt bij productie.

Kia schrijft alle Rio-eigenaren (1500-2000?) aan en erkent probleem, ook op dit forum.

Kia geeft aan dat het pakket een 100 euro waarde heeft bij productie.

Kia doet een voorstel van 450 euro in Kia-bonnen (4,5x de waarde)

Kia biedt mensen die hier geen genoegen mee nemen een andere oplossing aan middels contact.

Sommige Riorijders zijn verbaasd het schrijven überhaupt te krijgen.

Sommige Riorijders interesseert het geen reet en kijken verlekkerd in de Kia catalogus.

Sommige Riorijders willen eigenlijk dat pakket.

Sommige Riorijders denken dat hun auto zonder dat pakket heel onveilig is.

Sommige Riorijders voelen zich enorm tekort gedaan.

Sommige Riorijders voelen zich opgelicht.

Sommige Riorijders eisen na tigduizend kilometers een nieuwe auto.

Sommige Riorijders willen de barricaden op om een enorme claim neer te kunnen leggen.

Sommige Riorijders en anderen maken hier ruzie met elkaar om niks.

Tip aan de gedupeerden.

Laat je niet opnaaien door de emoties hier maar ga in goed gesprek met je dealer e/o KiaMNL,

bevestig alle besproken zaken schriftelijk en probeer er in alle redelijkheid uit te komen.

Bekijk ook dingen in perspectief, je kunt geen duizenden euro's eisen.

Laat de afwikkeling ook niet te lang duren.

Je zit als het goed is de komende jaren wel in die fraaie auto steeds naar dat Kia Logo op je stuur te koekeloeren.

Laat eens weten wat jouw oplossing voor het probleem wordt in plaats van elkaar de tent uit te

typen.

Met vriendelijke groet !

• Like 3
Geplaatst

Nee denk het niet, waarom kost een sleutel al meer dan 200 euro bijvoorbeeld ? verguld met goud zeker.

Productie, probeer je eens in te leven.

We hebben een Joendaai i10 van 10.500 euro.

Prachtkar,

Electrieke spiegel kost ca 350 euro.

Zitten er 2 op 700 euro en zo gaat het verder.

Denk nou eens na hoe dingen geproduceerd worden en wat kosten zijn.

Ik dacht dat de discussie nu wel klaar was en ik zou nu graag alleen OPLOSSINGEN willen lezen.

GA naar je dealer desnoods verzekeraar en laat weten wat DAAR uit komt.

De rest is SPECULATIE.

Geplaatst

Morgen gesprek met de dealer.

Mijn invalshoek is:

zet het er maar op dan ben ik een dag mijn auto kwijt maar wegmaar dan heb ik alles waarvoor ik betaald heb.

Als dit niet gaat dan waarom niet?

anders 450 euro maar wel contant en niet in bonnen.

Als ze slim zijn doen ze er bosje bloemen bij.

Geplaatst

Een cursus marketing voor beginners zou hier niet misstaan.

Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, zij moeten winst maken.

Op de verkoop van een auto wordt amper wat verdiend, dit moeten ze voornamelijk hebben van accessoires en onderhoud

Geplaatst

Morgen gesprek met de dealer.

Mijn invalshoek is:

zet het er maar op dan ben ik een dag mijn auto kwijt maar wegmaar dan heb ik alles waarvoor ik betaald heb.

Als dit niet gaat dan waarom niet?

anders 450 euro maar wel contant en niet in bonnen.

Als ze slim zijn doen ze er bosje bloemen bij.

Strak plan; laat je de uitslag even weten ?

Daar hebben we wat aan.

btw dat 1e gaat niet lukken en moet je niet willen ivm productietoleranties.

Geplaatst

wat zijn productietoletanties?

ik ben een eenvoudige autokoper en geen techneut :wink:

vandaar dat bosje bloemen is ook lekker in marketingtermen.

Dit zijn dingen die bij fabricage gemonteerd en getest moeten worden en kan niet achteraf door een willekeurige monteur worden gedaan.

Het effect zou wel eens heel anders kunnen zijn dan bedoeld.

Geplaatst

Een cursus marketing voor beginners zou hier niet misstaan.

Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, zij moeten winst maken.

Op de verkoop van een auto wordt amper wat verdiend, dit moeten ze voornamelijk hebben van accessoires en onderhoud

Wie zegt dat ze wel liefdadigheidsinstellingen zijn ?

Daarbij verkoop gaat via dealers , dit is een productie fout, ik geef mijn dealer niet de schuld hoor.

Geplaatst

De mensen die een kostprijs met een verkoopprijs lopen te vergelijken. Zie het sleutel-voorbeeldtje een paar Posts terug.

Geplaatst

ik weet niet wat een rio kost maar stel dat is 15000 euro wat je er voor betaald dan zijn de kosten voor de fabriek om zo een auto te produceren misschien maar 5000 euro de rest is waarschijnlijk voor het transsport , belastingen enz

Geplaatst

Dat er dan wrijvingen ontstaan over wat de beste aanpak is, is logisch, maar laten we collegiaal maar elkaar toe communiceren.

Je slaat de spijker op zijn kop!

Geplaatst

Het ging er mij alleen maar om dat 450 euro niet 4,5 keer de waarde is maar 4,5 keer de productie kosten is (voor mij als consument is alleen de verkoopprijs relevant).

Zo wordt een beetje de indruk gewekt dat het een mega bedrag is wel 4,5 keer de ""waarde"" ,daarbij is dit in waardecheques die ik moet uitgeven bij KIA dus geen Euros

die ik wel kan ''gebruiken''.

Daarbij, ik schrijf dit met een glimlach ja echt, ik ga geen megaclaim indienen oid, behalve als Bigwade weer begint te schreewen :winkiss: ik ben op niemand hier kwaad en zelfs niet eens op KIA, ik vind het gewoon allemaal vervelend

en dat vinden het er wel meer.

• Like 1
Geplaatst

Pfffft wat een hoop berichten. Ga je je toch even zorgen maken omdat mijn Rio een grijsimport via Italie is en ik van Kia Nederland geen support hoef te verwachten

Heb via de links in de berichten van Coolman kunnen controleren of in mijn "Italiaanse" Rio VSM geinstalleerd is.

Gelukkig geen problemen.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb een brief gekregen en bonnen, maar ik kan mijn vin niet in lijst van Coolman vinden

@ coolmann_kk

My VIN is KNADN511AC6 747642 (5doors), could you please check?

Geplaatst

Als ik dit als "Buitenstaander" bekijk, zie ik het volgende:

KCG heeft het m.i. netjes proberen op te lossen, hen valt dan (zoals ik het zie) niets te verwijten op welk gebied dan ook (meningen/discussiepunten zullen altijd verschillen).

Zoals vaker aangegeven heeft iedereen het beste met iedereen voor, maar net even anders, gewaagd of juist minder gewaagd.

KMNL komt nu met die bonnen op de proppen. Ten eerste zou ik hier zelf geen genoegen meenemen. Hoe je het ook went of keert, je hebt een auto ontvangen zonder opties die in de brochure staan. Ten tweede vind ik het wel lef hebben van Kia om die bonnen en brieven te versturen zonder enige goedkeuring van de klant. Ze sturen het op en gaan er van uit dat deze bonnen positief in ontvangst genomen worden. In plaats daarvan had dit ook via de dealer kunnen lopen in overleg! Nu moet je weer zelf gaan bellen om aan te geven het niet eens te zijn met deze regeling....

Ik snap dat deze oplossing voor Kia de meest makkelijke is, maar zelf vind het op bepaalde punten niet helemaal kloppen.

Dit dus, heb gebeld dat ik het niet eens ben met 450 euro waardecheques, ik moest ze maar terugsturen met begeleide brief en wat ik wel een goede compensatie vind, en dan maar weer afwachten.

Ik denk dat ik het nu ook maar ga afschuiven, heb tenslotte een rechtsbijstandverzekering.

Geplaatst

Ik heb een brief gekregen en bonnen, maar ik kan mijn vin niet in lijst van Coolman vinden

Wat maakt dat uit ?

Ik neem aan dat de lijst van Kia direct uit de Kia Korea database komt

Boeie toch ?

De vraag is nu; wat ga je er nu mee doen ?

Geplaatst

@ coolmann_kk

My VIN is KNADN511AC6 747642 (5doors), could you please check?

Je kunt het ook zelf nakijken.

Op de russische site http://autoction.ru/KNADN511AC6747642 kun je zelf zien of het VSM pakket er op zit:

Bij jouw Rio ontbreekt het dus. (anders zag je in de lijst met opties wel het HAC, VSM en ESS pakket staan,

vergelijk de http://autoction.ru/KNADN511AC6747842 die deze opties wel heeft)

Gewoon bovenaan je VIN nummer invullen (zonder spaties).

Geplaatst

Ik ga voor winterbanden met 450 euro "korting"

Dit is 1 van de zinnigste en oplossingsgericht antwoord van het topic! Goed bezig vrouw!

• Like 2
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...