bama67 Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 Goedemiddag, Ik heb een Picanto 1.2 2012 met climate control. Wat is de beste/handigste stand om je climate control in te stellen? Of zetten jullie hem ook wel eens uit? Ik ben benieuwd naar jullie reactie! mvrgr Marcel Quote
phoenix2149 Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 Ik heb hem altijd op auto staan met airco uit. Soms als auto beslaat zet ik hem op voorruit en voeten met airco aan. Afhankelijk van het weer zet ik hem ook uit, maar pas daarvoor de temperatuur aan. 16 graden als buiten warmer is en/of 28 graden als het buiten wat kouder is, en daarna uit. Hierdoor wordt de auto toch licht gekoeld of verwarmd. Mijn vriendin zet hem altijd op voeten en naar voren met vaste snelheid. Quote
bama67 Posted October 12, 2012 Author Posted October 12, 2012 Ik heb hem altijd op auto staan met airco uit. Soms als auto beslaat zet ik hem op voorruit en voeten met airco aan. Afhankelijk van het weer zet ik hem ook uit, maar pas daarvoor de temperatuur aan. 16 graden als buiten warmer is en/of 28 graden als het buiten wat kouder is, en daarna uit. Hierdoor wordt de auto toch licht gekoeld of verwarmd. Mijn vriendin zet hem altijd op voeten en naar voren met vaste snelheid. Bedankt! Maar is het dan ook zo dat wanneer je de airco weer aanzet en hem op voorruit en voeten zet, de automatische stand wordt uitgeschakeld? Quote
bigwade Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 Bij mijn weten staat bij de stand clima altijd (min of meer) de airco aan. Quote
phoenix2149 Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Nee, dat is niet zo, deze kan met een knopje gewoon uitgezet worden. Dan merk je b.v. ook dat met nattig en bewolkt weer je ramen beslaan en verbruik omlaag gaat Als je alleen de "blaasrichting" veranderd blijft de ventilator snelheid en temperatuur gewoon volautomatisch. Als je ook/alleen aan de ventilator ring draait blijft alleen nog de temperatuur/en blaasrichting vol automatisch. Als het in de auto warmer is/moet worden dan buitentemperatuur heeft de airco relatief weinig werk maar verbruikt wel energie, een van de weinige voordelen van de airco is dan dat het de ruiten ontwasemt. Quote
bigmac Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Tenzij je met 4 personen met natgeregende jassen in de auto gaat zitten, zijn de ramen van mijn Picanto toch zonder airco ook binnen 1 minuut vrij van wasem. Gewoon de ventilator op de voorruiten en buitenlucht helpt toch een heel eind. Hoeveel sneller zou dit met gebruik van een airco kunnen? (Vanwege het meergebruik probeer ik het niet eens uit.) Quote
phoenix2149 Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Is ook wel zo. Alleen heb geen zin in herrie. Beide is denk ik om het even. Met airco snel en geluidsarm hoge stand ventilator snel en herrie maar even minder verbruik. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.