Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijden Sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sportage 2.0 Executive Grayish Silver heb ik op de kop af 7 maanden geleden besteld.

Nog geen antwoord van Kia Vlaardingen. Dus tel er maar twee maanden bij op, eerst de boot en dan nog bij de dealer. Ze doen echt helemaal niets nadat je hebt getekend. Als je een brief stuurt geven ze (nog) geen antwoord.

Ook brief naar Korea gestuurd naar de afdeling die West-Europa beheerd. Die laten de rayonbeheerder van Zuid-Holland antwoorden en dan alleen het standaard antwoord zoals in het album. Maar wel een antwoord.

• Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag gebeld naar kia dealer.

mijn auto staat nog niet op de boot, wel een auto van de "gelukkige koper" die 28 november 2004 de auto besteld heeft bij deze dealer.

Ik heb besteld in december 2004. Ik wacht op de volgende boot misschien maakt de kia dealer mij dan wel gelukkig. De levertijd zal dan op 10 maanden uitkomen ! :x:):o:D

• 3 weken later...
  • Administrators
Geplaatst
hoezo lange levertijden; eind mei besteld en vandaag opgehaald.

ja hoor, hij is er. Na twee!!! maanden wachten een 2wd satin silver executive 2 ltr benzine benzine opgehaald.

en nu toeren maar....

http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=709

Hans

Yee Hans! Mooie bak jongen! Zuinig op zijn nu h? netjes inrijden enzo!

Veel plezier! ( je hebt een nieuwer kenteken dan ik :( ) Hahaha!

Meer plaatjes!!!!!

Ps riante oprit heb je daar!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Doktor,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat de auto die besteld was in november inmiddels bij de dealer staat. Nu maar weer wachten op de volgende boot en hopen dat onze auto's daar op staan !?

Mag ondertussen wel een keertje na 7 1/2 maand wachten + bootreis + transport in nederland zal het uiteindelijk wel meer dan 9 maanden worden.

Franky

Geplaatst
[Mag ondertussen wel een keertje na 7 1/2 maand wachten + bootreis + transport in nederland zal het uiteindelijk wel meer dan 9 maanden worden.

we gaan aftellen.....wat een voorpret zeg al 9 maanden :oops:

• 5 weken later...
Geplaatst

Wat denken jullie.

Nog geen telefoontje gehad over een boot.

Het is vandaag 15 september, kan ik de levering in oktober al vergeten :?::?:

:x

Geplaatst

Frans,

Als je een 2WD in bestelling hebt moet je eens contact opnemen met de dealer in Zoetermeer. Naar zijn zeggen krijgt hij in oktober 2 st. binnen die hij extra heeft besteld. Zelf heb ik daar niets aan omdat ik op een 4WD zit te wachten (vanaf februari).

Geplaatst

17 februari besteld...

09 september afgeleverd

dus hier in Belgie gelden ook lange wachttijden

maar het is het wachten waard ...

mijn eerste duizend km zitter erop en het is fantastisch rijden !

een fotoke volgt misschien nog maar nu is m'n Sportage reeds te vuil

• 1 maand later...
Geplaatst

Eindelijk het is zo ver. Afgelopen vrijdag telefoontje gekregen dat ie dan eindelijk de grayish silver 2.0 op de boot staat. aankomst in de haven ongeveer eind november. Dan nog naar de dealer. Dus: levertijd 12 maanden. Laat de auto wel pas in januari op naam/kenteken 2006 zetten. Die twee weken kunnen er ook nog wel bij.

Geplaatst

En ik heb te horen gekregen dat hij niet op de boot staat van eind november. :(

Er kan nog wat veranderen maar verwacht van niet.

Dus boot van eind December :?:

Wordt dus op zijn vroegst 2e helft januari, maar februari kan ook nog of.........

Afwachten maar want ik wil hem zeker wel.

Geplaatst

Ik heb zelf via een Leasemaatschapij een Sportage 2wd ex. cherry zwart besteld rond half maart. Indicatie datum 3 maaanden. Rond september werd dat telkens verhoogd met een maand. Ik bel ze maandelijks op. Nou staat de indicatiedatum op januari. Kijken of dat gehaald wordt?

Stikkem hoopte ik dat een leasemaatschappij misschien wat meer druk kon uitoefenen, maar helaas zij zeggen ook dat ze van de importeur afhankeiljk zijn.

Ik wacht dan al rond 9 a 10 maanden, ik hoop dat het het waard is...

Geplaatst

:o Dan zou ik toch ook een telefoontje van de dealer mogen verwachten. Helaas blijft het tot nu toe angsvallig stil. :twisted:

Mocht ie er bij zijn eind november dan gaat ie op kenteken in 2006, ik heb nu redelijk wat kosten moeten maken aan de oude suzuki baleno dat ik die paar weken wel uitzing.

Veel plezier straks en laat wat foto's zien.

Berry Bakker

Geplaatst

Ik zit vanaf december te wachten opeen sportage 2.0VVT executive. Verwachte levertijd was aanvankelijk April. De productieplaats zou al gereserveerd zijn. Ik geloof er niets meer van.

Tot nu toe ook niets gehoord van een Kia die eventueel op de boot zou staan.

We wachten maar weer af, misschien komt hij totaal onverwachts en staat hij op de boot van sinterklaas.

Ik laat hem in ieder geval ook dit jaar niet meer op kenteken zetten!

Frank

Geplaatst

Ik ben van plan om niet langer dan een jaar te wachten. Als dan ook niet bekend is wanneer het wordt geleverd, dan ga ik maar voor iets anders. Ik ga mezelf niet voor de gek houden door steeds maar weer nog langer te wachten. :shock:

Misschien een Outlander of een Rav4. Hoe mooi het ook mag uitzien, als je er niet rijd heb je wer weinig aan :arrow:

Geplaatst

Ik heb er ook aan zitten denken om iets anders te gaan zoeken maar ben er nog niet uit.

Een andere mooi alternatief is misschien ook de Suzuki new grand vitara.

Ook een strakke bak !!

Franky

Geplaatst

Ja, die is met leasen net even te duur. Betreft Kia, ik krijg steeds meer gemengde gevoelens erbij. Hoe kan een bedrijf dat op dergelijke manier met zijn klanten omgaat, kwaliteit leveren??

Ik betwijfel echt of die Sportage zo goed is, als dat gezegd wordt?

Zijn er nog andere mensen die een Sportage geleased hebben??

Geplaatst
Ik heb er ook aan zitten denken om iets anders te gaan zoeken maar ben er nog niet uit.

Inmiddels is het mij gebleken dat mijn dailer (Zoetermeer) regelmatig Sportages 2.0 / 2WD binnenkrijgt zonder dat daar nu al een klant voor is terwijl elders in het land mensen op een identieke auto zitten te wachten. Zelf ben ik daar niet mee geholpen omdat ik vanaf februari op een 2.0 / 4WD zit te wachten maar mischien kunnen jullie, mede slachtoffers (zo ga ik me inmiddels wel voelen) hier iets mee.

Geplaatst

Heren,

Vergeet u niet de sublieme rijeigenschappen van de Sportage niet.

Anders leest u ze eerst nog even door voor u wat anders kiest.

Ik weet nog wel dat ze schreven dat om bij vergelijkbare auto's dezelfde rijeigenschappen te vinden er gezocht moet worden in een veel duurdere prijsklasse zoals bv de BMW.

Krijg later geen spijt als u hem annuleert.

Echt hij komt heus wel.

m.vr.gr.

( ik heb geen aandelen in Kia )

Geplaatst

Heren,

als u langer dan 9 maanden wacht zou ik zeggen: KIA @&%$*(&^toch op!

Het is een leuke auto maar daar zijn er meer van!

Ga voor de nieuwe vitara, leuke auto! Of wacht op de nieuwe Hummer H4.. of een 12e hands porsche cayenne......

Jaja, ik heb makkelijk praten. na drie maanden had ik hem... maar ik trek de grens bij 9 maanden...zelfs mijn vrouw was sneller... :twisted:

m.vr.gr.

Geplaatst

MvG, helemaal mee eens. 9 a 10 maanden is ruim zat. Dan maar iets anders.

@Frans: Kia moet de zijn klanten gewoon niet op deze manier behandelen. Als ze daarmee verdergaan zullen ze nooit een grote merk worden. Als andere fabriekanten hun beloften wel waar kunnen maken, dan moet Kia dat ook gewoon kunnen.

Klant ik koning....

Geplaatst

Ik heb ook een Sportage besteld, en wel in maart 2005. Vandaag rolde de zoveelste wijzigingsdatum brief in de bus. De auto zou eerst begin september geleverd worden, maar is nu al opgeschoven naar eind januari 2006.

:(

Succes allemaal met het wachten !!

Grtz Ren

Geplaatst

Mijn geduld wordt danig op de proef gesteld maar we wachten rustig af.

besteld februari, zou geleverd worden in september!!!

op het moment nog niets bekend :evil:

@Hans:Ik weet nog wel dat ze schreven dat om bij vergelijkbare auto's dezelfde rijeigenschappen te vinden er gezocht moet worden in een veel duurdere prijsklasse zoals bv de BMW.

Waar heb je dat gelezen, zou graag de revieuw ook nog even willen lezen.

Verder vind ik dit hele slechte "reclame" voor KIA, ze zouden de lang wachtenden wel op een of andere manier tegemoet kunnen/mogen komen.

Groet, Peter.

Geplaatst

@Lampie

Citaat uit de tekst: Alhoewel de Sportage op het gebied van wegligging en rijeigenschappen slechts een gemiddelde score weet te behalen, is de eerste SUV die echt significant veel beter rijdt dubbel zo duur (BMW X3) of stukken kleiner (Subaru Forester / Mitsubishi Outlander).

De hele tekst:

http://www.autozine.nl/text/335.html

Groet,

Frans

Geplaatst

Kopers en rijders;

Deze week bij de dealer geweest en laten weten dat er collega Sportagekopers zijn met exact dezelfde spec's als de door mij bestelde auto die later besteld hebben en nu reeds rijden, of te horen hebben gekregen dat de auto op de boot van november staat.

:shock: Mijn dealer, was hoogst verbaasd, pakte direct de telefoon om navraag te doen bij zijn regiomanager van KIA. Er volgde geen nadere informatie. Toen de regiomanager zelf gesproken die eerst fijntjes liet weten "normaal gesproken niet met kopers te spreken" en vervolgens vertelde dat KIA werkt volgens een zogenaamde allocatie lijst. De binnengekomen orders van de dealers worden verzameld en komen per maand op een bestellijst (allocatie) voor Korea. Mocht een (hoofd) dealer orders vasthouden dan heeft KIA Nederland daar geen invloed op en zal een en ander vertraagd worden.

Toen hij ging zoeken naar mijn order bleek dat mijn auto in de allocatie van maart 2005 is genoteerd en dit terwijl ik de auto besteld heb in december 2004 :twisted: . Uitgaande van ??n jaar levertijd rij ik dus al in maart, de tijd vliegt om....... :roll:

Mijn dealer bestrijdt dit verhaal van KIA Nederland omdat hem anders is verteld. Ik weet het onderhand niet meer, als het maart wordt ben ik z'on 15 maanden verder. :cry:

Het moet wel een hele goede auto zijn.

:) Ondertussen neemt mijn KIA subdealer een groot deel van het onderhoud van mijn huidige auto voor zijn rekening en daar ben ik uiteraard zeer over te spreken. :)

Met groet,

Berry Bakker

PS: zouden ze bij KIA deze site wel eens bezoeken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...