Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vanavond in Radar (19-11): Kia Rio zonder beloofde opties


Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat het handiger is te vermelden wat er wél op een auto zit, dan wat er niet op zit. Zeker als je niet de eerste eigenaar bent is het soms moeilijk om te achterhalen of er soms verborgen gadgets zijn hier en daar.

Geplaatst

Natuurlijk is men verplicht te vermelden als er gebreken zijn. Tenminste als men zelf ook op de hoogte is.

Ik weet niet of men op de hoogte is van het productieproces, maar de RIO wordt op afroep gemaakt. Dus bij het opmaken van de bestelling door de dealer is niet bekend wat er eventueel ontbreekt omdat de wagen nog niet geproduceerd is. Dus is het onmogelijk de dealer of KMNL in gebreken te stellen omdat er iets mist omdat zij in er in eerste instantie ook niet vanaf wisten. Ze hebben ter goeder trouw gehandeld volgens de wet en dan is een in gebrek stelling moeilijk te bewijzen. Dat de informatievoorziening en compensatie laat op gang is gekomen is een ander verhaal.

Maar ik zou zeggen dat men een afspraak maakt met zijn rechtsbijstandverzekering of de ANWB of andere instantie en laat hun de zaak voor je regelen. Houdt er wel rekening mee dat een eventuele rechtszaak pas over maanden of zelfs jaren zal plaatsvinden en dat de uitkomst niet naar tevredenheid kan zijn. Gaat men dan ook zo tekeer als hier?

Geplaatst

1- Natuurlijk is men verplicht te vermelden als er gebreken zijn. Tenminste als men zelf ook op de hoogte is.

2- Dus is het onmogelijk de dealer of KMNL in gebreken te stellen omdat er iets mist omdat zij in er in eerste instantie ook niet vanaf wisten. Ze hebben ter goeder trouw gehandeld volgens de wet en dan is een in gebrek stelling moeilijk te bewijzen.

1- Daar ging het verhaal over, de klanten zijn door Kia Nederland geïnformeerd over het gebrek in hun auto. Zij zijn dus op de hoogte, dus zijn zij dit verplicht te melden bij de eventuele verkoop.

2- Als je niet akkoord wilt gaan met 450 euro aan bonnen, dan moet je de Dealer juist WEL in gebreke stellen. Zij hebben niet geleverd wat er afgesproken is. Dit heeft absoluut niets te maken met te goeder of te slechter trouw, maar met ondernemersrisico.

Of je tevreden bent met het resultaat die er via de geschillencommissie, rechtzaak, kassa, radar, A.N.W.B. of Bovag komt valt zeker nog te bezien. Je hoeft echt niet te denken dat je een auto van een jaar oud even gratis kan omruilen voor een nieuwe. Redelijkheid en billijkheid komt altijd om de hoek kijken.

  • Like 1
Geplaatst

Ik heb zojuist de betreffende uitzending bekeken (Remko, dank voor de link). Radar scoort doorgaans tussen anderhalf en twee miljoen kijkers. Zal op 19-11 niet anders geweest zijn. Het "Rio item" duurde ettelijke minuten en was als eerste item gepland. Uitgelezen kans van KIA Nederland om voor €0,0 reclame te maken voor een miljoenenpubliek. Helaas zetten ze zo'n boekhouder als Sebastiaan aan tafel die de emoties van de ontevreden klanten totaal niet in de picture heeft en niet snapt dat je met een ruimhartige schadeloosstelling je huidige klanten tevreden stelt en nieuwe klanten werft. KIA Nederland kan nog een en ander leren over de "zachte" kanten van marketing en after sales. Het was beter geweest vooraf een specialist te raadplegen. Het rumoer rondom de eventueel komende uitspraken van geschillencommissies en rechters levert nog meer anti-reclame op.

Voor iedereen hier zonder VSM-pakket hoop ik dat KIA Nederland alsnog tot inkeer komt en jullie ruimhartig schadeloos stelt.

Oh ja, @Bigwade: zonder VSM-pakket is de Rio wel minder veilig. Anders was het nooit ontwikkeld.

Geplaatst

Oh ja, @Bigwade: zonder VSM-pakket is de Rio wel minder veilig. Anders was het nooit ontwikkeld.

Als we het over de discussie "veilig" gaan hebben zou ik voor héle andere maatregelen gaan pleiten, zoals alle vrachtwagens met een kenteken ten oosten van Berlijn weren,

Rijbewijs inleveren bij 70 en meer.

Daar is alle ruimte voor in het KiaClubCafé, zwengel de bitterballen maar aan :wink:

Zonder dollen, zoals ik het heb begrepen is alleen 1 onderdeeltje van het VSM actief voor de veiligheid en dat is een nog betere communicatie tussen stuurbekrachtiging en ABS.

Het gaat om de laatste paar %.. is dat dan minder veilig ?

Zoals Beach hier aangeeft

http://www.kiaclub.nl/topic/11326-vanavond-in-radar-19-11-kia-rio-zonder-beloofde-opties/page__st__20#entry112554

"maar ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n opa het voor elkaar krijgt de VSM aan te krijgen haha"

lijkt me dat helemaal juist.

Geplaatst

Helaas zetten ze zo'n boekhouder als Sebastiaan aan tafel die de emoties van de ontevreden klanten totaal niet in de picture heeft en

niet snapt dat je met een ruimhartige schadeloosstelling je huidige klanten tevreden stelt en nieuwe klanten werft.

Mij ontgaat even het belachelijk maken van de boodschapper bij KMNL. Deze Sebastiaan kennen wij als KCG persoonlijk en is niet

als één of ander sulletje naar voren geschoven. Hij is toevallig de PR manager bij Kia NL en als zodanig verantwoordelijk om het woord

te voeren namens Kia NL. Ik denk dat hij drommels goed weet wat hij zegt en kan toezeggen. Dat mevrouw Antoinette Hertsenberg die

waardecheques zomaar wegwuift als extra kostenaftrek voor de 1% inruil en het heeft over die 7 jaar garantie, wat helemaal niet ter

zake deed, vind ik veel erger. Zij wilde alleen maar leuk voor de dag komen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er veel geld wordt uitgegeven aan reclame en dat je dit door zulk soort zaken je goed opgebouwde

naam behoorlijk teniet kunt doen.

Geplaatst

@Smart.

Het juridische stuk van HB ging over 2e hands verkoop van de 1e naar een volgende eigenaar....en heeft niet zoveel met KiaMNL te maken.

Met je reactie op dijk48 ben ik het 200% eens, met name de laatste zin.

Geplaatst

Oké, dan heb ik iets over het hoofd gezien, maar bericht gelijk aangepast.

Bedankt voor het benoemen heer bw..... ;)

Geplaatst

@Smart: "Mij ontgaat even het belachelijk maken......." Nu je mij beticht van iemand belachelijk maken had ik eerder een PM verwacht, was netter geweest. Ik herken me overigens totaal niet in jouw conclusie. Sebastiaan presenteerde KIA slecht, punt. Of mag er geen kritiek op KIA geleverd worden? Van kritiek worden ze alleen maar beter, nog beter dan ze al zijn.

Geplaatst

.....Of mag er geen kritiek op KIA geleverd worden? Van kritiek worden ze alleen maar beter, nog beter dan ze al zijn.

Je mag van mij absoluut kritiek leveren, doe het dan wel gefundeerd en niet om alleen een leuke sneer uit te delen.

Ik blijf bij mijn mening.

Geplaatst

Hij geeft er toch uitleg bij ? tenminste meer dan iemand anders die zegt ''+100 goedgedaan jochie !''

en daarbij vind ik ''een boekhouder'' nog een redelijk behoudende reactie, alhoewel ik me kan voorstellen

dat de meeste boekhouders niet geassocieerd willen worden met Sebastiaan.

Geplaatst

Het gaat volgens mij nu helemaal nergens over...!

Volgens mij willen Rio-rijders een degelijke oplossing en geen uitwijding over het management bij KMNL.

Geplaatst

Sorry Smart, dit topic gáát over de uitzending waar een medewerker van KIA een beeld van de importeur neerzet dat je als klant liever niet ziet, niet meemaakt. Dit topic gaat niet over de oplossing voor het VSM-probleem. En ik dacht mijn mening toch redelijk onderbouwd te hebben. Ook een KCG-lid mag kritisch kijken naar KIA.

  • Like 1
Geplaatst

Het gaat hier idd over de uitzending.

De iemand die +100 over het optreden van Sebastiaan deed was ik.

Ja, ook ik ken hem en vind nog steeds dat hij het netjes heeft gedaan in de uitzending. (slangenkuil)

Dat Sebastiaan geen mandaat heeft om meer te kunnen bieden is jammer en zegt misschien iets over de NL organisatie van Kia.

Die vind ik persoonlijk erg star.

Dat zou een stuk royaler kunnen en dat trekken ze idd maar af van het reclame budget.

Voor nu zit dat er kennelijk nog even niet in.

Ik hoop dat ANWB leden en anderen die met hun verzekeringen iets voor elkaar krijgen dat toch blijven melden in het andere topic.

W.B. filmpje was het schaatsen over het water van de Rio prachtig om te zien :wink: dat dan weer wel.

  • Like 1
Geplaatst

Ook een KCG-lid mag kritisch kijken naar KIA.

Daar mag je absoluut vanuit gaan. Hetgeen nu speelt hebben wij voorspeld en ook voorgelegd

aan KMNL. Ook de KCG heeft voorgesteld om die waardecheques in contanten uit te keren.

De uitspraak deed ik op persoonlijke titel en niet namens de KCG. Ik ben een gewoon forumlid

en ook ik ben als zodanig niet altijd gecharmeerd van de acties die KMNL pleegt te doen.

Ik ben het met je eens, we moeten kritisch blijven, maar wat ik zie is toch los zand bij de Rio-rijders.

Er is niemand opgestaan en heeft geroepen : 'luister eens ik stel dit voor of we doen zus en zo'.

Ik kan mij zo voorstellen dat er dan iemand is die voor de Rio-rijders bijv. een standaardbrief opstelt,

zodat men als één gezicht naar buiten treedt. Iedereen doet zijn eigen ding en roept en slaat om

zich heen zonder echt tot serieus reslutaat te komen. De mensen die redelijk schadeloos gesteld zijn

of straks een nieuwe auto rijden, hoor je niet (meer). Het gaat nu hoofdzakelijk over de mensen die

de € 450,00 niet accepteren of mensen die balen niet tot de 1e groep te behoren die een voorkeurs-

behandeling hebben gekregen.

Met het afgeven op het management van KMNL kom je niet verder mee. Nu is het zaak om tot iets

concreets te komen. Stap niet in de slachtofferrol, dat station is gepasseerd, nu is het tijd voor

daadwerkelijke daden. Daar kan de KCG helaas geen rol in spelen, want de eerst aangesprokene

is de dealer. Hij heeft jou die auto verkocht, hij moet met een degelijke oplossing komen. Hoe de

dealer dat oplost met KMNL is niet de zorg van de Rio-rijder.

  • Like 1
Geplaatst

Toch gek, mijn dealer zegt (die de informatie van KMNL heeft gekregen zegt ie)

als de klant niet akkoord gaat met de 450 euro aan waardebonnen, dan wordt het een zaak tussen klant en KMNL.

echt klantvriendelijk dat Kia.

Geplaatst

Nee, je hebt een auto gekocht bij een autonome Kia-dealer,

hij is verantwoordelijk voor het probleem. Laat je niets anders wijsmaken.

Geplaatst

Ik snap de mensen niet die geen waardebonnen willen maar 450 euro aan contanten ....

Dat bedrag ga je toch EEN KEER bij de dealer betalen..... Of het nu aan een extra tje is of onderhoud of inruil voor een nieuwe Kia .....

Kan iemand mij uitleggen waarom persee contant ?

Geplaatst

Dat Euro 450,- voor KMNL minder waarde vertegenwoordigd is logisch. Een pak melk is voor AH ook minder "waard" dan wat de consument betaald. En dat geldt voor alle dingen die we kopen. Als mensen daar moeilijk over gaan doen snappen ze niets van de economie en handel.

Maar ff terug naar de essentie. Men kan het niet beter verwoorden dan Smart al heeft gedaan. Dus wie neemt het voortouw?

Geplaatst

Dat snap ik maar KIA doet zelf ook zo een vergelijking door te zeggen dat het pakket maar 100 euro waard is (hun prijs) terwijl als je het zou bestellen als extra (mocht dit kunnen) een veelvoud van zou zijn.

Plus dat meespeelt dat mensen het cash geld ook elders kunnen besteden dan bij hun dealer/KIA door vertrouwen gebrek.

Ik weet het niet, het is allemaal speculatie van mijn kant.

Wellicht dat de mensen die de wissel naar cash hebben gedaan het kunnen toe lichten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...