Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

automaat in 3,3 v6 , hoe lang kan hij mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

FF een vraag hoe lang gaat de automaat van mijn sorento 3,3 6 cill. mee ?

Tot nu toe is hij 5 jaar oud en 80000 km op de teller en probleemloos heeft hij dit gehaald.

En eventuele storingen wanneer ?

Geplaatst

Elk jaar bak-olie wisselen helpt enorm.

Het staat niet in het boekje, maar het helpt echt, beslist.

Doe eens een google met automaat en olie verversen..

• Like 1
Geplaatst

Bij waar ik werk gaan die dingen veel langer mee hoor dan 80000km

Mits ze zo als BW al zij goed onderhouden worden

Maar we hebben ze al rond rijden met 350.000 op de teller zonder probleemen

Geplaatst

Mijne ook inmiddels 78.000 km op de teller en ook geen enkel probleem tot nu toe. Hij schakelt nog steeds als een mes door warme boter. Je voelt de overgangen tussen de versnellingen helemaal niet. Alleen de eerst paar minuten als ie koud is voel je hem een beetje, maar daarna niet meer. Schakelt veel soepeler dan bijvoorbeeld de even oude Volvo XC70 van mijn schoonbroer.

Af en toe eens peilen, maar nog nooit iets hoeven doen. Olie blijft rood en helder.

Komende beurt wordt ie wel ververst. Weet iemand toevallig een manier om de volledige hoeveelheid olie te verversen, omdat normaal gesproken slechts een hoeveelheid van ongeveer 4-5 liter eruit te halen is? Of gewoon twee keer achter elkaar verversen?

Kia schrijft trouwens een speciale olie voor, Apolloil ATF Red-1K. Kent iemand een gelijkwaardig alternatief of een adres (behalve de dealer) waar deze voor een normale prijs te koop is?

Geplaatst

Dat verhaal ken ik en dat is precies de reden waarom ik het hier nog eens ter discussie wil stellen. Dat type olie is nergens te krijgen.

Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat alle Kia-dealers zich ook wel aan dat voorschrift houden. Daarnaast vragen ze zich hoofdprijzen voor een litertje olie, en om dan niet de zekerheid te hebben dat het ook inderdaad die olie is, dat vind ik wel een gok.

Een vriend van me werkt in een "gerenommeerd" garagebedrijf, dat hier in de regio als zeer betrouwbaar aangeschreven staat.

Die zegt wel eens: "Je wilt niet weten wat er in dat Shell 5W30 vat zit, maar daar verdienen we goed geld aan". Inkoop 3 euro/liter, verkoop 16 euro/liter.

Geplaatst

Mijne ook inmiddels 78.000 km op de teller en ook geen enkel probleem tot nu toe. Hij schakelt nog steeds als een mes door warme boter. Je voelt de overgangen tussen de versnellingen helemaal niet. Alleen de eerst paar minuten als ie koud is voel je hem een beetje, maar daarna niet meer. Schakelt veel soepeler dan bijvoorbeeld de even oude Volvo XC70 van mijn schoonbroer.

Af en toe eens peilen, maar nog nooit iets hoeven doen. Olie blijft rood en helder.

Komende beurt wordt ie wel ververst. Weet iemand toevallig een manier om de volledige hoeveelheid olie te verversen, omdat normaal gesproken slechts een hoeveelheid van ongeveer 4-5 liter eruit te halen is? Of gewoon twee keer achter elkaar verversen?

Kia schrijft trouwens een speciale olie voor, Apolloil ATF Red-1K. Kent iemand een gelijkwaardig alternatief of een adres (behalve de dealer) waar deze voor een normale prijs te koop is?

op oliehandel.nl hebben ze we'l zo'n automatische aanbeveler (voor hun eigen Eurol olie, die gebruik ik overal in)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...