thuis42 Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Zins enige tijd erger ik me kapot aan mijn remmen die schaven vooral als ik achteruit rijdt en rem. Tot mijn spijt moet ik concluderen dat de kwaliteit van de onderdelen in het algemeen matig is. Heb al zoveel problemen met de auto gehad en het werkt nog steeds niet goed. Aan KIa Nederland heb je ook niets die schuiven het door aan de dealer waar je hem hebt gekocht. Vraag me weleens af of die mensen daar ook deze site lezen. Zag laatst een monteur van de Kia bij een zaak die namaakonderdelen verkoopt. En Kia zegt dat er orginele onderdelen op komen, heb er weinig vertrouwen in. Quote
Don56 Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Gewoon je remmetjes een paar keer flink stevig intrappen, dan is het vuil en vet eraf! Wel op een stil weggetje doen, anders moeten ze namaakonderdelen op je auto gaan zetten! 1 Quote
Brambeer Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Het heeft volgens mij niets met de kwaliteit te maken van de remmen, het zal gewoon vuil en corrosie zijn die er na een paar keer remmen vanaf is, dit hebben alle remschijven voor zover ik weet. Ik heb geen problemen nog gehad met de Kia en ik ben uiterst tevreden met de kwaliteit van alle onderdelen. Als je een negatief gevoel hebt over de auto zal alles je gaan irriteren, zo ook de dingen die niets verkeerds betekenen. 2 Quote
Bink058 Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Schavende remmen ? vrij normaal met dit weer. Heb mijn vorige Opel Corsa 2 weken laten staan bij Schiphol en toe ik wegreed kon je watten in je oren stoppen van de herie Quote
Alex Geplaatst 4 Januari, 2013 Geplaatst 4 Januari, 2013 Naast bovengenoemde oorzaken kan het heel af en toe ook voorkomen dat er ergens een klein steentje tussen is gekomen als je bijvoorbeeld in een slijkerige wegberm hebt gereden. Het geluid komt dan uiteraard maar van één enkel wiel. In dat geval haal je er best eens dat wiel af zodat je goed kan zien of er tussen de remklauw en/of -schijf nergens iets zit wat er niet thuishoort. Quote
woodrose Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Ik heb hier al bijna een half jaar last van (nieuwe Rio van juli 2012) en heb ook alle suggesties al opgevolgd. Ook na een rit van 700 km met veel remmen heb ik er nog last van. Ben er al twee keer voor bij de dealer geweest die aangeeft dat die schurende geluiden normaal zijn en dat elke Kia hier last van heeft; zou gewoon het aangrijpen van de remmen zijn. Dit laatste geloof ik eigenlijk niet gezien het feit dat ik er op dit forum eigenlijk maar weinig klachten over lees. Ben toch wel benieuwd of er nog meer rijders zijn met dit probleem. Quote
LED-Lightning Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Sinds de sneeuw en de regen de laatste tijd heb ik hier ook iets meer last van. Werd wel duidelijk minder na een wat stevigere remactie laatst voor een stoplicht. Quote
xtra40 Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 ik moet zeggen dat ik er in het begin ook veel last van had maar nuik bijna 14000 km verder ben heb ik er bijna geen last meer van Quote
gerwin1 Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Mijn Rio heeft nu 35000 kilometer gereden. Die schavende remmen zijn de afgelopen maanden zeer storend aanwezig. Inderdaad, normaliter rem je een paar keer en is het (grotendeels) weg. Hard remmen, tot een noodstop aan toe, heeft maar weinig effect. Bij eerdere auto's heb ik dit niet eerder meegemaakt. Onze tweede auto, een Cuore, heeft er geen enkele last van. Quote
Jordan Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Mijn Rio heeft nu 35000 kilometer gereden. Die schavende remmen zijn de afgelopen maanden zeer storend aanwezig. Inderdaad, normaliter rem je een paar keer en is het (grotendeels) weg. Hard remmen, tot een noodstop aan toe, heeft maar weinig effect. Bij eerdere auto's heb ik dit niet eerder meegemaakt. Onze tweede auto, een Cuore, heeft er geen enkele last van. Gerwin. En je weet zeker dat je remblokken niet versleten zijn en dat je op ijzer remt? Quote
gerwin1 Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 HIj is net voor een 30000 km beurt geweest bij de dealer. Bovendien lijkt me dit wel erg snel.Het zijn met name de achterremmen. Ik zal eens langs de dealer gaan. Quote
Jordan Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 HIj is net voor een 30000 km beurt geweest bij de dealer. Bovendien lijkt me dit wel erg snel.Het zijn met name de achterremmen. Ik zal eens langs de dealer gaan. Ik heb geen idee hoe lang remblokken meegaan, vandaar dat ik het vroeg. Maar als je pas bij de dealer bent geweest voor onderhoud zou hij eventuele slijtage gezien moeten hebben lijkt me. Mijn remmen schuren ook erg als ik pas vertrek en moet remmen, maar na een paar km wordt dat minder. Hij remt overigens prima dus daar maak ik me geen zorgen over. Wel heb ik af en toe zo'n "kloink" geluid als ik de handrem eraf haal en wegrijd. (en dan vriest het niet). Lijkt me sterk dat de remklauwen nu al vast hangen. Quote
bigwade Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Lijkt mij gevalletje "hangende" handrem. Niet het sterkste punt van Kia btw. Quote
Jordan Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Lijkt mij gevalletje "hangende" handrem. Niet het sterkste punt van Kia btw. Zoiets dacht ik ook al. Ach als dat alles is mag ik niet klagen. Heb nu bijna 50.000 km op de teller staan en de Rio heeft nu pas 1x de binnenkant van de garage gezien voor onderhoud. Mag dus niet klagen Quote
Smart Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Ook ik heb last van een behoorlijke 'kloink' na het afhalen van de handrem. Daarna voel ik dat de rem hobbelt. Het schaven is ook bij mij aanwezig, maar verdwijnt na een paar keer goed remmen. Het hobbelend remmen blijft echter lang aanwezig. Ik moet er binnenkort eens mee naar de garage, voordat er schade o.i.d. wordt gereden. Quote
Jordan Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Smart. Dat hobbelend remmen klinkt als kromme remschijven. Ten minste ik neem aan dat je voor en achter remschijven hebt. Ben alleen bang dat dit niet onder garantie valt. Het zijn immers slijtage gevoelige onderdelen. Staat volgens mij ook los van de "kloink" bij het afhalen van de handrem. Remschijven trekken helaas vrij snel krom, vooral bij vochtig weer. De meeste mensen houden bij het stilstaan voor een stoplicht de rem vast. Heb ik ook lang gedaan. Maar schijnbaar kan daardoor de hitte van de remschijven niet weg en trekken daardoor snel krom. Het beste is om bij het stilstaan de rem direct los te laten (indien mogelijk natuurlijk). Is maar een tip. Sinds ik dit doe heb ik geen last meer gehad van kromme remschijven. Quote
Smart Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 @Jordan.....ik hoop dat je ongelijk hebt! Quote
bigwade Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Bij mijn SP2 zat de handrem in aparte trommeltjas op de achterwielen. Geen idee hoe dat nu zit. Quote
xtra40 Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 bij de rio zit de handrem in de achterste remklauwen verwerkt en jordan heeft helemaal gelijk helaas voor somige hier Quote
Jordan Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 In dit geval wil ik geen gelijk hebben. Ik weet helaas dat die krengen best prijzig zijn. In ieder geval succes ermee en ik hoop dat het meevalt. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Mijn nichtje heeft een rio van januari en die remmen schaven ook. Ze heeft een afspraak bij de dealer want het was een bekend probleem enzo gingen het oplossen. Hoe of wat wist ze niet maar dat hoor ik nog wel..... Quote
thuis42 Geplaatst 9 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2013 Bij de 30000 km beurt terug geweest naar de garage en gemeld van de schavende achterrem. Meegereden met de monteur: Conclusie: Is wel goed hoorbaar maar werd al gelijk gezegd dat het vrij normaal is bij sommige type auto s. Het kan corosie en pekel zijn. Meteen als antwoord gegeven dat het in de zomer hetzelfde is. Ze hebben het schoongemaakt en aan het eind van de middag weer opgehaald.Bij het wegrijden remde ik 1 keer en het was nog precies hetzelfde, De volgende dag gelijk gebeld. Bij de volgende reparatie de beruchte krakende dashboard zullen ze er weer naar kijjken. Moedeloos wordt je ervan Quote
Martin1977 Geplaatst 27 Februari, 2013 Geplaatst 27 Februari, 2013 Mijn nichtje heeft een rio van januari en die remmen schaven ook. Ze heeft een afspraak bij de dealer want het was een bekend probleem enzo gingen het oplossen. Hoe of wat wist ze niet maar dat hoor ik nog wel..... En wat hebben ze er aan gedaan? Onze rio begint nu ook namelijk. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 9 Maart, 2013 Geplaatst 9 Maart, 2013 Ze is deze week bij de dealer geweest en die hebben aangegeven dat er niets aan te doen is. Vreemd verhaal..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.