Mikeeen Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 Met deze sneeuw glijd de auto soms wel eens, er is een systeem aan boord welke zou helpen de auto in het juiste spoor te houden. Ik zelf heb het systeem wel gehoord "ratelend" geluid. Zijn er mensen die dit ook hebben onder vonden? Ook ik heb dit ratelend geluid gehoord 1ste keer in de sneeuw toen ik wegschoof daaran geprobeerd op een grote open parkeerplaats waar niks in de buurt staat en het is het systeem dat het geluid maakt als je te "wild" rijd denk ik Quote
Forest Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 Ander vraag, ik rij een supermarkt en heb dus automatische airco, met dit weer gaat hij bijna nooit aan omdat het onder nul is. Soms gaat de airco wel aan en is het nog steeds onder nul, werk het systeem wel goed? Doet hij bij mij ook, denk dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft en niet zozeer met de temperatuur. Quote
Jordan Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 Met deze sneeuw glijd de auto soms wel eens, er is een systeem aan boord welke zou helpen de auto in het juiste spoor te houden. Ik zelf heb het systeem wel gehoord "ratelend" geluid. Zijn er mensen die dit ook hebben onder vonden? Klopt. Heb ik ook. Dat zou je VSM moeten zijn. Dat ratelen is alleen hoorbaar als je stuur gedraaid is. Bij rechtuit rijden/slippen is dat niet, dan gaat je ESP in werking. Bij bochten schakelt je stuurcorrectie in en die ratelt. Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Ander vraag, ik rij een supermarkt en heb dus automatische airco, met dit weer gaat hij bijna nooit aan omdat het onder nul is. Soms gaat de airco wel aan en is het nog steeds onder nul, werk het systeem wel goed? Ik wou dat die bij mij niet meer aanging. Die van mij staat altijd aan en kan hem bijna nooit uitzetten. Quote
Gast Jesse Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Ik heb ook last van dit geluid, vindt het erg hinderlijk. Wat ik ook irritant vindt is als je de auto uit laat rollen in de versnelling, ik hoor dan een ligt "zingend" geluid, als ik de koppeling in trap is het weg. Hebben jullie dat ook? Ja dat zingend geluid heb ik ook. Maar ik hoor het zelf pas sinds een maandje of 2 max. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Ander vraag, ik rij een supermarkt en heb dus automatische airco, met dit weer gaat hij bijna nooit aan omdathet onder nul is. Soms gaat de airco wel aan en is het nog steeds onder nul, werk het systeem wel goed? Je zult wel een SuperPack rijden (autocorrect?), maar naar mijn weten zou A/C onder de 4 graden al niet meer werken. Ik kan 'm op mijn picanto wel aanzetten nu, maar voel de compressor niet inslaan, jij wel dan? Quote
woodrose Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 De afgelopen weken heb ik last van schurende remmen achter. Het beste hoorbaar als je remt vanaf 20 kilometer per uur tot stilstand. Ze lopen niet aan bij het rijden. Nu denk je natuurlijk: pekel en daardoor wat roestvorming op de remschijven. Maar wat ik ook doe (zoals een aantal malen hard remmen), niets helpt. Een van jullie hier ook last van? Hij is net voor de 30000 kilometerbeurt bij de KIA dealer geweest. Ik heb hetzelfde probleem (Rio van juli 2012). Ben er al twee keer voor bij de dealer geweest en die zegt dat dit normaal is; hoort bij het aangrijpen van de remmen. De monteur gaf zelfs aan dat alle Kia's dit hebben. Betwijfel dit aangezien er eigenlijk maar weinig problemen staan op het forum op dit gebied. Quote
xtra40 Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Ander vraag, ik rij een supermarkt en heb dus automatische airco, met dit weer gaat hij bijna nooit aan omdat het onder nul is. Soms gaat de airco wel aan en is het nog steeds onder nul, werk het systeem wel goed? dit klopt helemaal wat ook al werd gezegd dat onder een bepaalde temperatuur word om veiligheids redenen word de airco uitgeschakeld zou de airco wel in slaan dan zou deze kapot kunnen gaan is een heel ingewikeld verhaal maar de vloeistof die gaat niet meer over in damp vorm en daar kan het systeem niet tegen Quote
Joencis Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Klopt. Heb ik ook. Dat zou je VSM moeten zijn. Dat ratelen is alleen hoorbaar als je stuur gedraaid is. Bij rechtuit rijden/slippen is dat niet, dan gaat je ESP in werking. Bij bochten schakelt je stuurcorrectie in en die ratelt. Dus bij uitbreken/slippen in een bocht gaat is het normaal dat het ESP lampje NIET brand? Mijn Rio brak net uit in de verse sneeuw en ik verwachte het lampje te zien knipperen maar er gebeurde niets. Als ik in de sneeuw flink gas geef en de banden gaan spinnen dat knippert ESP wel.... Quote
Joencis Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Net ff in het boekje van de Rio gekeken en daar staat toch echt dat ESP (of ESC volgens Kia) bedoelt is om de auto tegen uitbreken in een bocht te beschermen. En dat het lampje dus in een bocht ook moet gaan branden als ESC ingrijpt... Quote
Jordan Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Ik heb nog niet zo lang geleden een testje gedaan om een rotonde. Rondje rijden en dan vol het gas erop. Bij mij ging ESP gewoon branden en de auto corrigeerde zich. Het duurde alleen ongeveer 1 seconde voordat het systeem inschakelde. Quote
Joencis Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Dan heb ik misschien van de schrik niet goed geleken ofzo... Op die Russische site staat iig dat mijn auto met vin KNADN511AD6156675 gewoon alles aan boord heeft maar hoe betrouwbaar is die ite eigenlijk? Vraag me af hoe ze aan die gegevens komen!? Quote
Jordan Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Dan heb ik misschien van de schrik niet goed geleken ofzo... Ik denk niet dat dat het is. Ik geef toe je de uitbreekgrens behoorlijk moet op zoeken. Als de auto slipt of uitbreekt moet je eigenlijk nog gas bijgeven. Dan kun je pas echt testen of het veiligheidssysteem werkt. In een reflex laat je het gas los maar je moet juist gas bij geven. Het duurt namelijk 1 of 2 sec voordat het systeem inschakelt. Test het anders zelf eens op een lege rotonde uit. Dan weet je het zeker. Ik weet niet hoe betrouwbaar die sites zijn dus om zeker te weten dat het allemaal aan boord is kun je het beter testen. Quote
Joencis Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Thanks! Ga ik zeker nog es doen maar dan niet met mijn vrouw aan boord... Quote
xtra40 Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 @joencis dit komt er uit via een oficiele site en ook die zegen dat het er op zit Quote
Joencis Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 @joencis dit komt er uit via een oficiele site en ook die zegen dat het er op zit Bedankt!! Die site kende ik nog niet. Dan moet er gewoon toch opzitten! Quote
xtra40 Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 zo als voor je je hac aan hebt dan moet je echt heel erg styl omhoog gaan ook ik heb een tijd gedacht dat het er niet opzat Quote
Joencis Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 Die HAC had ik al getest op een industrieterrein. Je hebt daar van die laadpunten voor vrachtauto's die erg stijl naar beneden lopen en inderdaad die werkte perfect. Maar ik dacht je ook bijv. HAC wel, en ESS niet, kon hebben maar ik ga er nu toch maar vanuit dat alles erop zit. Quote
leonhi Geplaatst 21 Februari, 2013 Geplaatst 21 Februari, 2013 Kia Rio in Oostenrijk in de sneeuw met sneeuwkettingen completer kan niet. 3 Quote
Bombeeck Geplaatst 22 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2013 met een 1.2 de bult op jonge gas erop Quote
leonhi Geplaatst 22 Februari, 2013 Geplaatst 22 Februari, 2013 met een 1.2 de bult op jonge gas erop in z'n 1 3500 / 4000 toeren jonge Quote
rive Geplaatst 28 Februari, 2013 Geplaatst 28 Februari, 2013 Even iets anders, weet iemand of de airco in verwarm stand in de winter net zoveel verbruikt als in de koel stand in de zomer? Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Februari, 2013 Geplaatst 28 Februari, 2013 Dat zou gelijk moeten zijn. De A/C droogt en koelt de lucht, waarna met de kachel de temepratuur (bij) geregeld wordt. Quote
xtra40 Geplaatst 28 Februari, 2013 Geplaatst 28 Februari, 2013 in de winter zal onder een bepaalde temeratuur je airco niet aangaan ondanks dat het lampje airco wel aan is dit is om het systeem te beschermen omdat onder een bepaalde temperatuur de airco vloeistof niet meer kan verdampen en daar gaat het systeem van kapot Quote
rive Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 Bedankt xtra40, klinkt plausibel Weet je ook welke temperatuur (+/-) dat is? Ik heb liever m'n airco niet aan in de winter, en elke keer uitzetten is irritant. Ik rij een stuk rustiger als ik weet dat de airco uit staat Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.